middagsluren, hvornår stoppede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. marts 2012

jlp90

Hej.
Min datter Lærke bliver 2 år i juni og har i dag ikke ville sove til middag. Hun haft mulighed for at sove mens vi kørte bil, hvilket hun ofte gør men i dag ville hun ikke, faldt ikke i søvn ligesom hun plejer. Hendes middagslur har også rykket sig så det i weekenden først er KL 14.30 hun er klar til en lur. I dag da hun ikke sov var hun ikke mere træt end sædvanligt eller mere pylret. Men er det OK hun ikke sov
Til middag eller skal vi forsøge hårdere at få hende til at sove?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

morbibi

jlp90 skriver:

Hej.
Min datter Lærke bliver 2 år i juni og har i dag ikke ville sove til middag. Hun haft mulighed for at sove mens vi kørte bil, hvilket hun ofte gør men i dag ville hun ikke, faldt ikke i søvn ligesom hun plejer. Hendes middagslur har også rykket sig så det i weekenden først er KL 14.30 hun er klar til en lur. I dag da hun ikke sov var hun ikke mere træt end sædvanligt eller mere pylret. Men er det OK hun ikke sov

Du skal altid lytte til barnet. Man kan jo ikke tvinge hende til at sove og jeg håber da, hun sover om natten, så det går vel nok

Anmeld

24. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

jlp90 skriver:

Hej.

Tror ikke der er en gylden regl for hvornår de ligger den på hylden, det er så forskelligt fra barn tli barn..

Vores fætter der er 2 mdr yngre end vores, lagde den allerede på hylden da han var 1½ år - eller rettere der ville de ikke kæmpe med at få ham til at sove.

Frederic er 3½ år og sover stadig tli middag på fridage og i weekender, hvis bh ville og han ikke var så stædig ville han også sove i bh. Da de stort set hver dag siger han dingler rundt efter middagsmad og bare er så træt...

Anmeld

24. marts 2012

prettybutterfly

Aner det ikke, for vores pige på 2 år og 3 mdr sover aldrig til middag herhjemme i weekenden, og sover i weekenden rimeligt godt om natten uden at vågne. Men i vuggestuen NÆGTER de at lade hende være oppe(de siger hun er for lille til ik at sove til middag), hvilket resulterer i at hun slet ikke er træt om natten, og vågner op til 10 gange om natten i hverdagene, og er nogle gange vågen 5 min-1½ time ad gangen. Jeg er pisse sur over de siger hun SKAL sove dernede, for så når hun har sovet elendigt om natten sover hun jo 2 timer i vuggestuen og så kører nætterne a HT indtil lør/søn nat og søn/man nat.

Så ved ik hvad jeg skal råde til, udover at her fungere det super uden en middagslur og har gjort det længe i weekenden! Forstår ikke at vuggestuer bare skal køre deres eget ræs!

Anmeld

24. marts 2012

B&J

gør hvad dit barn har behov for

vores dreng er 2år og han sover stadig mellem 2-3 timer til middag plus han sover altså 12 timer om natten uden af vågne

tror det er forskelligt fra barn til barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.