Vil ikke sove om dagen :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

Vivian87

Aviaja blir 3 måneder på lørdag, og efter at hendes mavebøvl nærmest er forsvundet er hun simpelthen den gladeste lille pige 

Men men men!! De sidste 4 dage har jeg ikke rigtig ku få hende til at sove om dagen og hvis det endelig lykkedes holder det 20-40 minutter så vågner hun og vil ikke sove mere, men er på ingen måde frisk  

Hvad pokker gør jeg??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Madam Blå

Vivian87 skriver:

Aviaja blir 3 måneder på lørdag, og efter at hendes mavebøvl nærmest er forsvundet er hun simpelthen den gladeste lille pige 

Men men men!! De sidste 4 dage har jeg ikke rigtig ku få hende til at sove om dagen og hvis det endelig lykkedes holder det 20-40 minutter så vågner hun og vil ikke sove mere, men er på ingen måde frisk  

Hvad pokker gør jeg??? 

Hvis jeg bare havde en løsning! Min datter på snart fem måneder er på samme måde. Og har været det i næsten fire måneder nu..  Rigtig træls, for man kan tydeligt mærke på dem, at de har brug for søvnen.

Jeg triller alle de ture jeg kan. Plejer at trille 1-2 timer til middag. Så får hun sovet der. Ikke altid jeg kan trille hende i søvn igen efter de 20-25 minutter, men halvdelen af gangene virker det

Og om formiddagen og eftermiddagen sover hun på altanen i altanvognen, og den går jeg ud og vugger mange gange. Har nu bestemt mig for, at jeg går der ud og vugger af tre omgange. Og fjrede gang tager jeg hende op. Nogle gange virker det, og hun kan vugges i søvn, så hun sover 25 minutter mere

Jeg håber at det her gør at hun en dag ikke vågner op, efter de 20 min ca. Vil så gerne lære hende at sove lidt længere. Både for hendes skyld, men så sandelig også min egen.

Anmeld

22. marts 2012

Vivian87

Madam Blå skriver:

Hvis jeg bare havde en løsning! Min datter på snart fem måneder er på samme måde. Og har været det i næsten fire måneder nu..  Rigtig træls, for man kan tydeligt mærke på dem, at de har brug for søvnen.

Jeg triller alle de ture jeg kan. Plejer at trille 1-2 timer til middag. Så får hun sovet der. Ikke altid jeg kan trille hende i søvn igen efter de 20-25 minutter, men halvdelen af gangene virker det

Og om formiddagen og eftermiddagen sover hun på altanen i altanvognen, og den går jeg ud og vugger mange gange. Har nu bestemt mig for, at jeg går der ud og vugger af tre omgange. Og fjrede gang tager jeg hende op. Nogle gange virker det, og hun kan vugges i søvn, så hun sover 25 minutter mere

Jeg håber at det her gør at hun en dag ikke vågner op, efter de 20 min ca. Vil så gerne lære hende at sove lidt længere. Både for hendes skyld, men så sandelig også min egen.

Jeg kan få hende til at sove lidt længere i mine arme men det er jo bare heller ikke holdbart  

Anmeld

22. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ja, dagen kan hurtig blive lang når de små pus ikke vil sove. Ida gør det samme og hun er 2 mdr på søndag. Og hun bliver SÅ hysterisk om aftenen fordi hun bare er overtræt.

Ville ønske jeg havde et fif der kunne hjælpe os alle

Anmeld

22. marts 2012

MyBigWish

Jeg har samme problem med min søn på 4 måneder 

Anmeld

22. marts 2012

Alexander&Lærke

Ved ikke hvorfor nr 1 altid er sådan men min dreng den første var også sådan 2 korte lure på max 45 min oftes 30 min, nr 2 Lærke er bare så godt til at sove hun tager snildt 3 timer hver formiddag og har altid gjort det og så en time igen ved 15-16 tiden.... Ved ikke om det er fordi hun fra 1 af har haft en rytme... Hun har jo været nød til at indfinde sig efter storebrors rytme også... 

Anmeld

24. marts 2012

Madam Blå

Vivian87 skriver:

Jeg kan få hende til at sove lidt længere i mine arme men det er jo bare heller ikke holdbart  

Har du prøvet en vikle? Så har du hende stadig "i dine arme" men kan stadig bevæge dig og lave lidt. Den brugte jeg rigtig meget i starten.

Anmeld

24. marts 2012

Moms

Min søn på 15 uger er ligesådan.

Han kan klare sig igennem en helt dag på smålurer.

Jeg synes dog ikke han er pyldret - jo det er han ved at blive, men nu er det 3. tigerspring også startet, så han er ikke helt sig selv.

Jeg tror da alle småbabyer bliver pyldrede om aftenen.....??

Moms

Anmeld

24. marts 2012

TNBC

tvillingerne her sover mellem 5 til 20minutter af gangen, mellem 1-5gange om dagen, nogle gange sover en af dem næsten ikke. I torsdag tog den ene så lige en to timers lur. 
Det er forskelligt hver dag, men de virker bedre hvis de ligger i deres seng. Nogen gange skal man bare lægge dem i sengen, måske synge lidt eller lige snakke lidt, og så gå ud.. De skriger selvfølgelig, men giv det lidt tid, og for det meste falder de i søvn til sidst. Men du skal selvfølgelig ikke lade hende ligge hvis hun skriger rigtig meget, det skal jo heller ikke blive traumatisk at sove i sin egen seng. men det er godt for barnet at lære at falde i søvn i sin seng, hvis det ikke ligger i barnevogn udenfor.
En sut er også en god ting.
tvillingerne her er 4½måneder, og har sovet sådan siden de var 2måneder 

Anmeld

24. marts 2012

Vivian87

Moms skriver:

Min søn på 15 uger er ligesådan.

Han kan klare sig igennem en helt dag på smålurer.

Jeg synes dog ikke han er pyldret - jo det er han ved at blive, men nu er det 3. tigerspring også startet, så han er ikke helt sig selv.

Jeg tror da alle småbabyer bliver pyldrede om aftenen.....??

Moms

Ja det tror jeg også, men hun er pylret fra hun står op om morgenen til hun går i seng om aftenen fordi hun hele tiden er småtræt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.