jer med børn der har fået dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.167 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
hvordan har jeres børns sygdom været før og efter de ´har fået dræn?

min søn på 1 år. har døjet med mellemøresbetændelse 3 gange i år. er mere eller mindre syg konstant.
de sidste 3 uger har han været rigtig forkølet, hoste, snot og feber.
vores egen læge sider det er en virus. han får asmatisk maske lige nu op til 5-7 gange i døgnet.
var ved ørelæge i går og der blev der sagt at han har meget væske i begge øre og de vil se ham igen om en md...

men kan jeg godt tillade mig at ringe til egen læge eller ørelæge igen i morgen torsdag da han simpelthen er så plaget at han nu mere eller mindre ikke sover om natten skønt han ligger højt.

hvordan var jeres børn før og efter dræn og hvad ville i gøre i vores sted.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

tinasmor

Min datter har lidt meget af MØB og fik første gang dræn som 9 måneder og så igen et par gange derefter.

Sidst vi var til ørelægen (hun er 4 nu) så sagde han at hun havde væske i ørene men fordi hun var forkølet osv, så kan de ikke gøre noget nu da det kan være at det fortager sig (væsken) når hun ikke er så forkølet mere, så vi skal også vente (dog i 2 måneder som så viste sig at være 2 en halv måned) Synes virkelig det er vildt langt tid. Men tænker, at de nok ikke vil se din søn igen før hans forkølelse er blevet lidt bedre. Måske om en uges tid? Men ved godt at det er meget svært at vente når ens barn har det så skidt. Har de nævnt noget om dræn? I såfald har de så sagt at de ville anbefale det?

Her gik det smertefrit at få dræn. Vi havde håbet hun ville sove bedre (havde sovet SÅÅ dårligt siden hun fik sin første MØB som 7 uger) og havde lidt håbet at det gjorde at hun måske så kunne nøjes med at vågne et par enkelte gange om natten. Men drænet gjorde ikke nogle forskel på nattesøvnen, men er sikker på at det hjalp hende generelt (svært at sige, da hun kun var 9 måneder og generelt var plaget af alle mulige og umulige sygdomme)

Held og lykke med det.

Anmeld

21. marts 2012

lassemor07

Syndes du skal ringe til ørelægen og få snakket med dem om det for det holder jo ikke vis han ikke sover om natten
Lasse har haft dræn i 5 gange men fik først sit først i som 1½ år trods han havde haft mellem ørebetændelse 6 gange var nød til og gå uden om egen læge til øre lægen og der gik 14 dage fra vi havde været der til han fik dræn i men Lasse har heldigvis aldrig været plaget af det som sådan ud over meget høj feber men han har haft et utal af gangen også mens han har haft dræn i
Så mærket kun den forskel af hans "Ture" blev midler og han lige pluselig kunne høre for ørelægen mente af årsagen til han ikke rigtig hørte hvad vi sagde var væsken fordi der har så meget

Anmeld

21. marts 2012

sarahb

Isaac havde mellemøre betændelse 1 gang om måneden. Vi fik lagt dræn og har været fri i næsten 2 år. Så faldt de ud f nu er det 2 gang på 1.5 måned hvor tromhinden er sprunget pga betændelse. Så har lige fået tid til den 11 april så vi kan få lagt nogle nye.!

Det er vidunderligt med dræn. Bedre søvn og mindre sygdom

Anmeld

21. marts 2012

Fanny Holbech

Sidste vinter havde min søn MØB fra han var 7 mdr til han var omkring 14 måneder (okt-aprill) næsten konstant.

Han fik dræn i 1. gang i januar måned lige før han fyldte 1 år. Det hjalp tilsyneladende ikke på MØB, men det gjorde at de kunne gøre noget ved det.

Før han fik dræn havde han ondt og kastede sig rundt om natten i smerte uden at vi eller ørelægen kunne gøre noget.

Efter han fik dræn kunne de skylle hans ører og suge væske/betændelse ud af mellemøret. Hans dræn stoppede tit til pga. sejt slim, men så ringede vi til ørelægen og de havde altid en akut-tid til ham, for han skulle jo ikke gå rundt med smerter.

Anmeld

21. marts 2012

jannilaursen

hannetheis skriver:

min søn på 1 år. har døjet med mellemøresbetændelse 3 gange i år. er mere eller mindre syg konstant.
vores egen læge sider det er en virus. han får asmatisk maske lige nu op til 5-7 gange i døgnet.
var ved ørelæge i går og der blev der sagt at han har meget væske i begge øre og de vil se ham igen om en md...

men kan jeg godt tillade mig at ringe til egen læge eller ørelæge igen i morgen torsdag da han simpelthen er så plaget at han nu mere eller mindre ikke sover om natten skønt han ligger højt.

Min datter fik dårlige øre første gang da hun var 4 mdr og det forsatte så og var der 1 til 3 gange om md.. og 4  dage af gangen ca.. lægen gjorde ikke noget andet end at sige hun skulle ha panodil og panodil.. og da hun så var på vej til de to år blev vi henvist til en ørelæge.. og så vidste det sig så at min datter havde fået 40 % nedsat hørelse på begge øre og havde konstant væske på begge øre. hun har så fået det lagt to gange nu.. og det er simpelthen guld vær det dræn.. hun sover godt og vel igennem hele natten .. og kan høre !

hvis jeg var dig ville jeg ringe til ørelægen og presse dem og sige de bliver nød til at gøre noget nu.. det synd for ham hvis han skal ha det sådan..

det kunne også lyde som om han er plaget af polypper

Anmeld

21. marts 2012

Brams

hannetheis skriver:

Lærke fik dræn i begge ører første gang, da hun var omkring 1 år. Det er ultimativt det bedste der er sket for hende  - og for os

Hun var så plaget af mellemøresbetændelse, havde høj høj feber og sov rigtig dårligt. Det forsvandt med det samme.

Hun fik ca 1 år senere lagt nyt dræn i det ene øre, da drænet var faldet ud, men eller har vi ingen problemer haft. Jeg ville ringe til ørelægen med det samme og få det tjekket.

Hendes ører flyder en gang imellem, men så drypper vi med øredråber og får det tjekket hos ørelægen og glæder os over at det med drænet kan komme ud og ikke bliver til endnu en mellemøresbetændelse

Anmeld

22. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
tak for jeres svar. skal til egen læge med ham i morgen så håber han vil gøre noget nu.
er så synd han skal have det så dårligt.

Anmeld

22. marts 2012

helle85

hannetheis skriver:

min dreng fik dræn i pgr nedsat hørelse og der er først derefter han har fået mellemørebetændelse og det skr ca 2-4 gange årligt plejer at komme sammen med forkølsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.