Holdbarhed - hjemmelavet frugtmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Pipsle2012

Zafir skriver:

Jeg har frosset det ned i silikone muffinsforme. Det passede perfekt til en portion til Frigg da hun var lille. Når de var frosne, så har jeg ploppet dem ud af muffinsformene og lagt dem i en pose.

Når hun har slukke spise dem, var det bare 30 sek i mikroen, så var de færdige.

Det har jeg også gjort med forskellige typer af grød, da jeg har svært ved at lave bitte små portioner grød, så i stedet for at smide ud, så lavede jeg større portioner og frøs dem ned på samme måde.

Det var bare DØD smart - også når vi skulle ud. Så var det bare et par brikker af hver - også havde Frigg også mad

- Og dejligt at vide man også kan gøre det med grød 

jeg smider nemlIg også altid grød ud fordi man får lavet for meget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Pipsle2012 skriver:

Hej piger og drenge :-)

Har lige et teknisk spørgsmål:

- Hvor lang tid kan hjemmelavet frugtmos (æblemos, sveskemos, bærmos m.m.) holde sig i køleskab?? 1 glas købe-mos kan jo holde sig ca. 3 døgn efter åbning... Er det samme gældende for hjemmelavet mos??

-Hvad med holdbarheden, hvis man fryser det ned i små portioner?? Og så tager op dagen før det skal bruges, eller evt. Samme dag, og så  tøer op i mikro'en.... 

Hvad gør i andre?? Vil meget gerne høre jeres erfaringer :-)

God dag til jer alle :-) 

Det er også en god ide at komme den frosne portion direkte i den varme grød. Så er måltidet spiseklar med det samme.

Anmeld

24. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her puttede vi frugtmosen i isterninge bakker, det samme med mos! Så tog vi bare det antal terninger vi sku bruge til hvert måltid og tøede det op, på den måde. Mega nemt! Vi stine

Anmeld

24. marts 2012

Plysbjørnen

Hej piger og drenge :-)

Har lige et teknisk spørgsmål:

- Hvor lang tid kan hjemmelavet frugtmos (æblemos, sveskemos, bærmos m.m.) holde sig i køleskab?? 1 glas købe-mos kan jo holde sig ca. 3 døgn efter åbning... Er det samme gældende for hjemmelavet mos??

-Hvad med holdbarheden, hvis man fryser det ned i små portioner?? Og så tager op dagen før det skal bruges, eller evt. Samme dag, og så  tøer op i mikro'en.... 

Hvad gør i andre?? Vil meget gerne høre jeres erfaringer :-)

God dag til jer alle :-) 

Nej... Max 2 dage, måske 3. altså det der ikke er frosset.

Anmeld

24. marts 2012

Mother-love

Zafir skriver:

Jeg har frosset det ned i silikone muffinsforme. Det passede perfekt til en portion til Frigg da hun var lille. Når de var frosne, så har jeg ploppet dem ud af muffinsformene og lagt dem i en pose.

Når hun har slukke spise dem, var det bare 30 sek i mikroen, så var de færdige.

Det har jeg også gjort med forskellige typer af grød, da jeg har svært ved at lave bitte små portioner grød, så i stedet for at smide ud, så lavede jeg større portioner og frøs dem ned på samme måde.

Det var bare DØD smart - også når vi skulle ud. Så var det bare et par brikker af hver - også havde Frigg også mad

Vi har også brugt muffinsforme til isabella samt isterning bakker, til vores frugtmos. Og som du også gør så piller vi dem ud af formene og kommer dem i en pose. Det er nemlig skide smart for de er også nemme og få ud af formene. Isterningerne af frugtmosen har vi altid brugt til at komme i grøden for på den måde bliver grøden kølet af samtidig og så får det også lidt smag, plus vi ikke behøver og bruge sukker

Anmeld

27. marts 2012

Pipsle2012

1000 tak for svar alle sammen

Alle svar er hermed noteret ned

Super gode idder i alle er kommet med

God dag til jer alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.