Personligt ville jeg instille mig på at denne sommer, bliver en sommer uden strand men tilgengæld med en supr lækker baby i mine arme.
Der er rigtig meget gen-skin fra vandet og fra sandet, eller sagt på en anden måde, når de skadelige stråler fra solen rammer vandet og rammer sandet, så bliver de reflekteret i alle mulige retninger, og det vil sige at barnet der ligger i skyggen under en parasol også udsættes for de skadelige stråler, og pga hulleri ozon-laget så er strålingen meget værre nu, end da vi var børn!!!
Jeg har haft en 8 mdr gammel baby med på ferie i Spanien, men der havde han så soltøj på (atså med indbygget faktor 50, så sparer man solcremen som ikke er godt for de små) og så var vi MAX en time på stranden og aldrig mellem kl 11-15.
Der er flere og flere der dør af modermærkehudkræft, og vi har verdensrekord i det herhjemme, fordi vi ikke kan finde ud af at passe på os selv i solen. man ved at man er ekstra følsom for solen skadelige virkening i barndommen og jo ynge man er, jo mere modtagelig er huden.
Så jeg ville holde mig langt væk fra stranden. -men det er jo min helt personlige holdningen. Jeg ved at andre gør det.
Anmeld