Spørgsmål til badning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. marts 2012

Maja_4000

Hej piger

Vi kan ikke blive enige herhjemme , så nu spørger jeg lige jer

Caroline ELSKER at komme i bad - så længe det er i karbad .. Hun bliver badet cirka hver anden dag , hvor tit bader I jeres ? (hvor tit badede I dem da de var omkring 15 måneder )

Fylder i karret helt op ? For det gør jeg .. Er bange for hun kommer til at fryse ellers Men det er som om hun bedre kan lide , når vandet kun lige dækker lårene .. Så plasker hun helt vildt , og synes det er vildt sjovt :b

Skyller I dem med bruseren / skifter vandet når I bader de små i badekar ?

Og til sidst: Hvilket legetøj hitter i badet hos jer ? Vis gerne billeder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Janni.

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Caroline ELSKER at komme i bad - så længe det er i karbad .. Hun bliver badet cirka hver anden dag , hvor tit bader I jeres ? (hvor tit badede I dem da de var omkring 15 måneder )

Fylder i karret helt op ? For det gør jeg .. Er bange for hun kommer til at fryse ellers Men det er som om hun bedre kan lide , når vandet kun lige dækker lårene .. Så plasker hun helt vildt , og synes det er vildt sjovt :b

Silas kommer også i karbad, det lille kar. Vi fylder det cirka ½ op. Han kommer i bad cirka hver anden dag. Han er forresten lige blevet 1 år. 

For at han ikke kommer til at fryse, får han bruseren at lege med. Og så sidder far/mor og plasker vand over ham med et litermål - hvilket vi får en del leg ud af.

Silas leger med badedyr, litermål, små stabelklodser, vaskeklude og svampe (altså dem man vasker sig med). Han er ikke så kræsen med hvad der er af legetøj. 

Håber du kunne bruge lidt af min lange smøre. 

Anmeld

21. marts 2012

Koen.

Lærke bliver 2 i næste måned

Jeg fylder vand i badekaret så det når hende til navlen, når hun er færdig bliver hun lige skyllet med.bruseren inden hun kommer op

Hun har alt fra badeænder til duploklodser til bondegårds dyr med i bad, hun vælger altid selv 4-5 ting hun vil have med i bad

Hun kommer kun i bad hver 3.dag pga hun har børneeksem og ekstrem tør hud altid

Anmeld

21. marts 2012

Tona

Hej piger

Vi bader Amanda en gang i ugen med mindre der er sket et eller andet som svinede heeelt vildt. Andre dage klatvasker vi med våd vaskeklud.

Amanda kan også bedst lide når vandet kun når op til midt på maven så hun rigtig kan pjaske med benene så sådan får hun det  Jeg står så ved siden af mens hun bader og kører jævnligt en badesvamp med det varme vand op over hendes skuldre og arme og sørger for at der er dejligt varmt i badeværelset ved at skrue ekstra op for varmen.

Jeg skyller Amanda med bruseren, for sæben skal jo skylles af syntes jeg. Egentlig er det sådan at hun bare sidder og bader i rent vand uden sæbe, for at hendes hud ikke skal udsættes for mere udtørrende end højest nødvendigt. Når så hun er hygget færdig i vandet, så tømmer jeg karret og så sæber jeg hende ind og så skyller jeg det af igen med det samme

Amandas hit-legetøj i badekarret er en badeand og så hendes 3 Bobbles-dyr (de små af dem som er beregnet til det). Hun har fisken, krokodillen og elefanten og de er sjove fordi de jo flyder ovenpå

http://www.legeskab.dk/bObles-tumledyr-922.aspx?ProductID=PROD10873

Sundhedsstyrelsen anbefaler man bader dem 1-2 gange i ugen

Anmeld

21. marts 2012

MariaJ

Johanna elsker også at bade, men det er lidt forskelligt hvor tit det bliver. Der kan godt gå en uge eller mere imellem at hun er rigtigt i karbad. Som regel er hun med enten mig eller sin far i brusebad et par gange derimellem.

Vi fylder karret ca halvt op, og det ser ikke ud som om hun fryser. Hun elsker at sidde og pjaske med vandet, og rejser sig også tit op i badekarret og fx "vasker" væggene i brusekabinen.

Vi har ikke så meget badelegetøj, men hun har en plastikand og en handskedukke-vaskeklud, der altid er med. De to ting kan hun få lang tid til at gå med. Elsker er tomme plastflasker/bøtter jo også sjove at lege med i badet.

Johanna er næsten to år nu, og hun var nok i bad oftere da hun var 15 mdr. Blandt andet fordi det var sommer på det tidspunkt, men også fordi hun er begyndt at sige til når hun skal på toilet, så det er ikke så tit hun har brug for en ordentlig afrensning.

Anmeld

21. marts 2012

Clisolka

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Isabella kommer i bad hver 2 dag - det er dog i brusebadet med mig, men så sidder vi og leger med hendes badedyr og en svamp. 

Hvis hun kommer i hendes badekar stiller hun sig op. Jeg er bange for at hun falder og slår sig på den kant vi har 

Jeg købte sådan en pakke her:  http://www.babygear.dk/badedyr-badeand-babymoov.html

Jeg kan se der er kommet nye dyr til i pakken, men hun elsker dem - og så kan de sprøjte med vand  Jeg vedlægger lige et billede til dig, så du kan se dem 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.