Kromosomfejl... Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.603 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

Flowers

Hej alle. For ca 2 mdr siden fik jeg foretaget en udskrabning i uge 10. Jeg er heldigvis kommet helt ovenpå både fysisk og psykisk Jeg blev i dag ringet op af lægen, som fortalte at de jo havde taget en prøve af det foster de havde skrabet ud, og det viser sig, at der var kromosomfejl. Jeg vil sikkert få tilbud om tidlige skanningerne nu, i mine næste graviditeter... men er det ikke normalt at der sker kromosomfejl? Eller hvordan er det lige det er?? Og kan de undgås, hvis lægen nøje følger med i graviditeten? Det kan de vel ikke....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

4kløver

Her hos mig ved de hvad de skal kigge efter. Så de sidste to gange har de tager moderkage prøver for at se om kromosomfejlen er der.

Anmeld

20. marts 2012

Moms

Flowers skriver:

Hej alle. For ca 2 mdr siden fik jeg foretaget en udskrabning i uge 10. Jeg er heldigvis kommet helt ovenpå både fysisk og psykisk Jeg blev i dag ringet op af lægen, som fortalte at de jo havde taget en prøve af det foster de havde skrabet ud, og det viser sig, at der var kromosomfejl. Jeg vil sikkert få tilbud om tidlige skanningerne nu, i mine næste graviditeter... men er det ikke normalt at der sker kromosomfejl? Eller hvordan er det lige det er?? Og kan de undgås, hvis lægen nøje følger med i graviditeten? Det kan de vel ikke....

Fik du at vide hvilken kromosomfejl det var?

Moms

Anmeld

22. marts 2012

Flowers

Moms skriver:

Fik du at vide hvilken kromosomfejl det var?

Moms

Jeg spurgte desværre ikke, da jeg blev helt paf

Anmeld

22. marts 2012

Flowers

4kløver skriver:

Her hos mig ved de hvad de skal kigge efter. Så de sidste to gange har de tager moderkage prøver for at se om kromosomfejlen er der.

Jeg tænker også, at de kan tjekke det, men hvis der alligevel er en høj risiko for, at der vil være fejl i mine fostre, tænker jeg på hvor lang tid vi kommer til at kæmpe og hvor mange gange jeg skal abortere...

Anmeld

22. marts 2012

morbibi

Flowers skriver:

Jeg vil ikke kalde det "normalt" at der er kromosomfejl, men det sker og de siger jo, at det burde gå til grunde med det samme, men det sker jo heller ikke altid.
En kromosomfejl betyder ikke abort nødvendigvis.
Du kan f.eks snakke med din læge om ægsortering, hvis du vil og der kommer du i kunstig behandling og de tager dine æg ud og sortere dem med kromosomfejl fra og befrugter dig med et godt æg.

Anmeld

22. marts 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Vi mistede i 16. uge i første graviditet, det kromosomfejlen tripliodi.
Desværre rydder naturen ikke selv op, så vi måtte selv afbryde graviditen, da hun ikke ville kunne leve uden for min maven.

I anden graviditet blev vi tilbudt 2 tidlige scanninger og moderkagebiopsi. Har en skøn datter på 2 år.

I tredje graviditet bad vi om en tidlig scanning og moderkagebiopsi.
En lille pige i maven, uden kromosomfejl. Dog skal vi tjekkes lidt ekstra.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

29. marts 2012

Flowers

Okay det lyder godt. Jeg tænker også, at det der skal ske, er at jeg fremover får nogle ekstra skanninger, hvilket jeg bestemt intet har imod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.