Hurtig hjælp, gær/bagepulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

Zeus

Hej de damer

Jeg skal lave en pizzadej, og har glemt at købe gær.. Skal bruge 20 gr i opskriften

Men jeg har bagepulver i skabet, kan jeg bruge det i stedet for?? Og hvor meget vil jeg skulle bruge??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Zeus

Hmm.. Der står på bægeret, at man skal bruge 2 tsk til 4 dl mel, og jeg skal burge 10 dl.. Synes bare 5 tsk bagepulver lyder af meget? Men nu bruger jeg også ret sjældent bagepulver

Anmeld

20. marts 2012

Nettemor

Det kan jeg huske vi har gjort engang. Kan ikke huske hvor meget vi brugte. Dejen blev lidt sjovt at arbejde med men man kunne godt...

tip : Køb et par pakker tørgær. Så har du altid noget i baghånden når du glemmer at købe gær eller bare render tør

Anmeld

20. marts 2012

sarahb

havde læst helt forkert

Anmeld

20. marts 2012

Nettemor

sarahb skriver:

havde læst helt forkert

Hvad havde du læst ?

Anmeld

20. marts 2012

sarahb

nettemor skriver:

Hvad havde du læst ?

tog det bare som sædvane at det var tørgær hun ville bruge i steder, så skrev bare hvad mål hun så skulle bruge

Anmeld

20. marts 2012

Zeus

nettemor skriver:

Det kan jeg huske vi har gjort engang. Kan ikke huske hvor meget vi brugte. Dejen blev lidt sjovt at arbejde med men man kunne godt...

tip : Køb et par pakker tørgær. Så har du altid noget i baghånden når du glemmer at købe gær eller bare render tør

Det vil jeg lige skrive bag husmor-øret

Anmeld

20. marts 2012

Zeus

Har smækket dejen sammen, så må vi se om vi ender med rugbrød til aften i stedet for

Anmeld

20. marts 2012

Nettemor

sarahb skriver:

tog det bare som sædvane at det var tørgær hun ville bruge i steder, så skrev bare hvad mål hun så skulle bruge

Nåh hehe Det er det næste gang hvis hun fra nu af altid har sådan et par pakker til at ligge

Anmeld

20. marts 2012

Nettemor

Zeus skriver:

Det vil jeg lige skrive bag husmor-øret

god ide. Det er rart at have i baghånden. Kender nogle der kun bruger det men jeg kan bedre li at bruge det 'almindelige' Men tørgær kan holde sig noget længere så det er en god ting at have i skuffen hvis man pludselig lørdag aften får lyst til nybagte boller eller pizza

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.