Mad baby snart 7 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

sabrina89

Hej. Sagen er den at min datter elsker grød (al slags grød ) men hun HADER virklig mos og spytter det ud lige så snart hun får det ind i munden.

Så det er svært at give hende kød når hun ikke vil have mosen, har i nogle gode tricks der kan hjælpe mig til at hun måske gerne vil have det? Hvad med de gode proteiner der er i kød, må hun godt undvære dem eller skal hun have noget andet for at få det dækket?

Håber der er nogle der kan svarer på.

PFT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Ciss

Jeg tror, jeg ville prøve med brød med leverpostej/knust kogt laks.

Det kan jo være, at det er moskonsistensen, hun ikke kan fordrage, så hvis du klarer at lave en slags mos og smøre den på brødet, kan det jo være den glider ned...?

Anmeld

19. marts 2012

sabrina89

Ciss skriver:

Jeg tror, jeg ville prøve med brød med leverpostej/knust kogt laks.

Det kan jo være, at det er moskonsistensen, hun ikke kan fordrage, så hvis du klarer at lave en slags mos og smøre den på brødet, kan det jo være den glider ned...?

Ja tror at det er konsistensen hun ikke kan lide for hun spytter det ud næsten inden hun får det ind så er det lige meget om det er gulerod, kartoffel blomkål osv. Men må hun gerne få brød nu? er det ikke først ved 8 mdr?

Anmeld

19. marts 2012

FruHolm <3

Ja tror at det er konsistensen hun ikke kan lide for hun spytter det ud næsten inden hun får det ind så er det lige meget om det er gulerod, kartoffel blomkål osv. Men må hun gerne få brød nu? er det ikke først ved 8 mdr?

De 8 måneder er vejledende, min søn var 5 måneder da han begyndte at spise rugbrød, men han var så også længere fremme da han kun var 2 måneder da han begyndte på grød  

Du kan dtarte med små bider og se om hun er klar til det , er hun det skal hun nok spise  

Anmeld

19. marts 2012

sabrina89

MinBabyOscar <3 skriver:

De 8 måneder er vejledende, min søn var 5 måneder da han begyndte at spise rugbrød, men han var så også længere fremme da han kun var 2 måneder da han begyndte på grød  

Du kan dtarte med små bider og se om hun er klar til det , er hun det skal hun nok spise  

Tak, det prøver  vi imorgen, har også lige købt lækkert blødt rugbrød ved bageren.

Anmeld

19. marts 2012

raca

mine har ikke spist mos.. og grød.. de har fået hel mad fra starten, da den første ikke kunne og stadig ikke kan fordrage mos konsistenen..

de var lidt længre om at spise fulde måltider, men ved 8 mdr kunne de spise alt... i passende mængder.

Anmeld

19. marts 2012

FruHolm <3

sabrina89 skriver:

Tak, det prøver  vi imorgen, har også lige købt lækkert blødt rugbrød ved bageren.

Okay held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.