hvornår stoppede jeres barn med 2 lure

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvornår stoppede dit barn med formiddagslur?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.889 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

ledermus

Min søn er lige fyldt 1 år og sover stadigvæk 2 gange om dagen 1½-2 timer hver lur og det er jo helt fint  men tænkte mere på hvornår børn i gennemsnit stopper med at sove 2 gange om dagen og hvordan finder man ud af hvornår de ikke har brug for formiddagsluren mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

MortilCilas

Det svinger rigtig meget med Cilas. Når vi er her hjemme sover han oftest kun 1 gang. Da der ikke bliver brugt energi i samme grad som i vuggestuen. Og i vuggestuen svinger det også, 1-2 gange om ugen sover han kun en gang, og andre dage sover han hele dagen væk der nede

Han blev 1år i januar

Anmeld

19. marts 2012

4xGreve

ledermus skriver:

Min søn er lige fyldt 1 år og sover stadigvæk 2 gange om dagen 1½-2 timer hver lur og det er jo helt fint  men tænkte mere på hvornår børn i gennemsnit stopper med at sove 2 gange om dagen og hvordan finder man ud af hvornår de ikke har brug for formiddagsluren mere?

Når i begynder at få problemer med et barn der ikke vil sove når i putter til natten og eller kæmper når i putter til middag mm. Så kan det være den ene lur skal fjernes

Anmeld

19. marts 2012

Mettemus

Min søn var 12-13 mdr. Det gav ham en bedre middagslur hvor han nu sover to-tre timer i stedet for måske kun 30 minutter før. Den første uge var han ret træt om aftenen, men efter det er det gået helt fint og han har fundet ind i en rytme som fungerer

Anmeld

19. marts 2012

Tona

Amanda stoppede her da hun blev et år.

Vi fandt ud af det stille og roligt ved at hun ikke ville sove når hun blev puttet ud til formiddag. I forvejen havde vi i flere måneder været nødt til at vække hende efter 3 kvarters formiddags- lur, da hun ellers slet ikke kunne sove til middag og jo så blev dybt ulykkelig senere på dagen.

Efter hun stoppede med at sove til formiddag har der været et dødvande på en måneds tid hvor hun stadig havde brug for en lille powernap op ad formiddagen på et kvarters tid nogle dage og andre dage ikke. Det er lidt svært, for der er en fase hvor to lure er for meget og en lur er for lidt, som man skal hen over.

Mit råd ville være at se på søvnen. Sover han gladeligt til middag selv om han sover til formiddag så er det nok fordi der er brug for begge lure endnu. Ligeledes hvis han ikke vil sove når han bliver puttet ud til formiddag, så har han nok heller ikke brug for det

Anmeld

19. marts 2012

Maja_4000

Jeg har stemt blank .. 

Caroline er 15 måneder og har siden start i vs sovet 1 gang derovre med stadig 2 gange herhjemme .. Så hver weekend sover hun nærmest konstant  Hehe

Anmeld

19. marts 2012

Janni.

Jeg har stemt blankt, pt sover Silas 2 lure nogen dage - og andre dage kun 1. Der er absolut intet mønster i det lige nu. 

Det kommer helt an på om han starter dagen kl 5 eller om han strækker den til kl. 6.30. 

Anmeld

19. marts 2012

Clisolka

Jeg har svaret 12-14 mrd. Da Isabella startede i vuggestue som 10 mrd. begyndte hun kun at få en lur - de vil ikke lægge hende 2 gange, jo de første par uger gjorde det det. 

Nu sover hun 1 lur i hverdagene - måske 2, alt afhængig af hvor træt hun er om eftermiddagen når vi henter. 

I weekenderne kan vi sagtens få hende til at sove 2 lure 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.