øjnbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Janep

Ja det tror jeg min datter på 10 mrd har
I morges var det ene øje fuldt af det der gule snask.. elelr der var ihvertfald mere end der plejer at være Desuden har hun det ikk helt så åbent som det andet.

tror i det er øjnbetændelse?
Og hvad gør jeg ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Lusi

Det kan vidst godt lyde som øjenbetændelse..
Min datter og jeg havde det meget i en periode, da hun var mellem 4-6 måneder.
Jeg lavede noget camille te, lod det køle af og vaskede hende rundt om øjnene med det, dryppede også en dråbe i hendes øje, gjorde det så også på mig selv, ved at ligge tebrevet på mit øje (lukket self.) og så længe man gider, ligge der.
Skal vidst være varmt, men selvfølgelig uden at brænde sig.

Det er et forsøg værd, og koster jo ik så meget, men ellers har jeg haft fået noget øjensalve fra lægen, som er nemt at bruge.
Det er en lille tube, hvor man bare ligger en lille klat i øjenkrogen, men er bare dyrt i længden, hvis man lider meget af det, for når man har åbnet den, kan den kun bruges en måned.

Men ja lidt muligheder, som jeg da håber du kan bruge.

Anmeld

2. april 2009

fam.4xc

Jeg ville renset det godt med et stykke vat og rent vand - hvis det kommer igen ville jeg så kontakte lægen for at få en tube mod øjenbetændelse. Det hjælper super hurtigt, vi har altid en tube liggende herhjemme da det jo smitter vildt og det er meget nemt at redde sig i vuggestuen og hvis blot de er i behandling og ellers symptom fri kan de komme i vuggestue lige så snart de er startet behandling.

Du må IKKE bruge kamille te - det gjorde man engang men man har fundet ud af at det kan skade noget i øjet - mon det var hornhinden??!!?? - så lad endelig vær med det .

God bedring med hende

Kh Camilla

Anmeld

2. april 2009

Lusi

fam.4xc skriver:

Jeg ville renset det godt med et stykke vat og rent vand - hvis det kommer igen ville jeg så kontakte lægen for at få en tube mod øjenbetændelse. Det hjælper super hurtigt, vi har altid en tube liggende herhjemme da det jo smitter vildt og det er meget nemt at redde sig i vuggestuen og hvis blot de er i behandling og ellers symptom fri kan de komme i vuggestue lige så snart de er startet behandling.

Du må IKKE bruge kamille te - det gjorde man engang men man har fundet ud af at det kan skade noget i øjet - mon det var hornhinden??!!?? - så lad endelig vær med det .

God bedring med hende

Kh Camilla

Nå jamen tak for oplysningen så..
Det var bare vagtlægen der sagde det til mig, da hun var et par måneder gammel, at jeg skulle bruge camillethe..
De latterlige læger ved da heller ik en s*** når det kommer til stykket

Anmeld

2. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Man kan også købe sådan nogen små tuber med sterilt vand på apoteket. De virker også ganske fint.

Eller hvis du er kontaktlinsebruger, så rens øjet med den samme væske man renser linserne i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.