Jeg kan godt have dage, hvor jeg frygter for mit parforholds fremtid.. Vi blev forældre for 6 måneder siden til vores første barn, og gnisten mangler VIRKELIG! Har forsøgt at få den igen uden held, og er bekymret fordi jeg efterhånden mister lysten. Jeg sidder ikke rigtig og savner ham, når han er på job. Jeg får ikke sommerfugle i maven, når han kommer hjem fra job og giver mig et kys. Jeg har egentlig ikke det store behov for hverken at kysse ham, ligge i hans arme eller have sex med ham.. jeg klarer mig fint uden.
Vores parforhold er SÅ kedeligt og ensidigt. Han gider ikke være med til at lave noget. Han har lange arbejdsdage, så i hverdagene har vi ikke mulighed for at lave det store sammen, men han gider heller ikke i weekenden. Han har lige haft en uges ferie, og vi lavede INTET sammen som en familie! Prøvede flere gange at tage initiativ til at tage i svømmehallen med den lille, gå en tur osv., men han gider ikke. Så sover han hele formiddagen, helt til middag, bruger hundrede år om at komme op og gøre sig klar, og pludselig er det eftermiddag, og så mister jeg FULDstændig lysten til at lave noget, fordi jeg altså har været oppe og klar siden 5-6 om morgenen med vores datter, og bare har ventet og ventet.
I hele min datters halve års lange liv har jeg ikke fået lov at sove længe EN eneste gang! Hun er på flaske, så der er ingen undskyldning. Første gang han lovede at stå op med hende, kunne han ikke tage sig sammen alligevel, fordi han var gået for sent i seng og ikke rigtig kunne vågne op og var doven. Jeg endte med at blive rasende på ham, fordi han havde LOVET det, og så tog lillen og jeg hjem til min mor for dagen. Anden gang fik jeg ham ud af fjerene efter meget lang tids diskussion (han havde lovet det), men han endte med at stampe i gulvet, smække med døre og hvad ved jeg over han skulle op, så jeg kunne ikke sove, fordi jeg vidste han var så vred.
Synes det er så pisse egoistisk. Jeg får ikke mere søvn end ham til dagligt, faktisk mindre, fordi det er mig der står op om natten og giver sutten/mad, og hun vågner kl. 5. Så jeg har lige så meget brug for noget ekstra søvn i weekenden, som han selv har, men jeg får det bare aldrig. I dag da han endelig snøvlede sig op 10.30 (efter laaaang tids kamp) snakkede jeg med ham om det, og så sagde han: "Du kan da bare gå i seng nu!!" - Ja, men nu har jeg jo ligesom været i gang siden kl. 5, min dag ER startet, jeg vil ikke tilbage i seng nu! Jeg vil have lov til bare lige at skubbe til ham og sige "baby" kl. 5 om morgenen, og så sove videre med trygheden og visheden om, at den klarer han da bare.
Den første lange tid efter fødslen havde vi mega krise fordi han IKKE hjalp i det huslige og kun tog den lille, hvis jeg bad ham om det, ikke på eget initiativ. Begge dele er blevet meget bedre, men det tog så lang tid, og jeg var frustreret så længe, at jeg tror jeg mistede en masse for ham der. Han gør aldrig noget for at gøre mig glad. Han gider aldrig ud at gå en hyggelig kærestetur. Han vil hellere spille på sin xbox, eller bare slappe af derhjemme. Hold kæææææft det er kedeligt!
På samme tid kan jeg blive lidt angst ved tanken om at undvære ham. Det ville være så underligt efter 2 år hvor vi har gået op af hinanden hver dag. Og han har et ret stort temperament (altså ikke med fysisk vold og den slags, men han hidser sig SÅ let op og kan så slet ikke se fornuften i noget), så jeg VED bare, at hvis vi går fra hinanden, bliver det en lang kamp om hvem der skal have hvilke møbler, han vil ikke kunne tage en stille og rolig snak om vores datter, men vi ville ende i statsforvaltningen, og lur mig om ikke han ville forsøge at stille mig i dårligst muligt lys..
Jeg ved ikke hvad jeg ville.. Håber på jeres råd!!!
Anmeld