Hvordan lærer man at sy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

annec

Får en symaskine af kærEsten i fødselsdagsgave, har nemlig altid gerne ville sy. 

Men hvordan lære man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

MomInTheMaking

annec skriver:

Får en symaskine af kærEsten i fødselsdagsgave, har nemlig altid gerne ville sy. 

Men hvordan lære man det?

Alt efter hvor du bor, så har AOF og lignende steder ny begynder kurser.. Vil så gerne selv blive bedre, men kan ikke rigtig finde nogen kurser i min omegn.

Jeg overvejer at smide en "efterlysning af sydame" på opslagstavlerne i det lokale supermarked.

Anmeld

18. marts 2012

Mother-love

Hmmm altså jeg har heller aldrig lært det. Og jeg satte mig bare og gik i gang med at sy. Så det kommer vel af sig selv? Jeg vil mene det eneste du kan gøre bare er at springe ud i det

Anmeld

18. marts 2012

annec

Mom In The Making skriver:

Alt efter hvor du bor, så har AOF og lignende steder ny begynder kurser.. Vil så gerne selv blive bedre, men kan ikke rigtig finde nogen kurser i min omegn.

Jeg overvejer at smide en "efterlysning af sydame" på opslagstavlerne i det lokale supermarked.

Hvad er AOF? :-)

Anmeld

18. marts 2012

celkt

starter et sted...  - og lærer når man laver fejl... hehe

start med noget nemt, nogle puder eller sådan noget, og få styr på det. Vælg faste stoffer til at starte med, det er ret svært at sy i strækstoffer som f.eks. velour. Når du så syntes du er ved at kende din maskine, så gå i stof2000., deres opskrifter er opdelt efter sværhedsgrad fra en * til **** og dem med en* er altså til at gå til ret nemt...

Anmeld

18. marts 2012

annec

michelledam skriver:

Hmmm altså jeg har heller aldrig lært det. Og jeg satte mig bare og gik i gang med at sy. Så det kommer vel af sig selv? Jeg vil mene det eneste du kan gøre bare er at springe ud i det

Jamen jeg tænker bare, hvordan man tager lynlås i og sådan s:

Anmeld

18. marts 2012

annec

celkt skriver:

starter et sted...  - og lærer når man laver fejl... hehe

start med noget nemt, nogle puder eller sådan noget, og få styr på det. Vælg faste stoffer til at starte med, det er ret svært at sy i strækstoffer som f.eks. velour. Når du så syntes du er ved at kende din maskine, så gå i stof2000., deres opskrifter er opdelt efter sværhedsgrad fra en * til **** og dem med en* er altså til at gå til ret nemt...

Hvad er det for nogle opskrifter? :-) 

Anmeld

18. marts 2012

Mother-love

annec skriver:

Jamen jeg tænker bare, hvordan man tager lynlås i og sådan s:

Øhhh ja jeg skal faktiak også selv igang med en lynlås trøje og er selv lidt i tvivl. Men jeg springer bare ud i det og gør som jeg selv mener det skal være og så må det bære eller briste. Ellers kan du prøve og søge efter det på nettet.

Anmeld

18. marts 2012

celkt

annec skriver:

Hvad er det for nogle opskrifter? :-) 

alle slags syopskrifter, fra hagesmække til balkjoler nærmest...

har selv købt et par stykker dernede, på blandt bukser til min unger, sådanne nogle haramsbukser. Ofte er der tre forskellige modeller i samme opskriftepakke, og de kommer komplet med snitmønstre du bare skal føre over på madpapir og klippe ud.

Anmeld

18. marts 2012

annec

celkt skriver:

alle slags syopskrifter, fra hagesmække til balkjoler nærmest...

har selv købt et par stykker dernede, på blandt bukser til min unger, sådanne nogle haramsbukser. Ofte er der tre forskellige modeller i samme opskriftepakke, og de kommer komplet med snitmønstre du bare skal føre over på madpapir og klippe ud.

Ej fedt, vidste slet ik der fantes sådan noget :-) 

Hvad koster det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.