Hvad spiser jeres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

Azooo

Han er lige blevet 7 måneder og han får, pulvergrød/selv lavet grød til morgenmad +vand, middag forskelligt fra dag til dag af grønsager fx li før fik jeg lavet en spiseske ris,persille,spinat lidt hønsebouillon + teske olie + en teeske tomatpure(staves) kogte det i 10minutter og blendet det lidt og alt blev spist + vand .. Smagte supeer ;D .. Eftermiddag kan han ikke lide at får grød igen der laver jeg altså 4-5stk baby kiks og noget sødmælk lidt kiksne er smeltet og heller ik for tynd, der bliver alt også spist, efter får han noget frugt + vand.. Aftensmad bliver det mad i glas (nat mad) kaldes det.. MME får han før sine lure og når han ska i seng.. Mellem måltiderne masser af vand og tee også , han er en meget bevægene barn og elsker at drikke vand.. Frugt i hånden at gumle på.. Plus så er han stadig mange gang vågn om natten og får sin flaske, .. Haha noget du kunne bruge ? ;D ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

lycly

Min datter på 8 mdr (hun har spist det samme siden hun var 7) får:
Havregrød til morgenmad
Bolle med smøreost til formiddag inden lur

Til frokost: Grøntsagsmos og rugbrødshapsere med fx makrel, torskerogn, sildepostej..

Eftermiddag: Bolle med ost og frugt

Til aftensmad får hun det vi spiser. Både i bidder og i most form (hun vil dog helst have det i bidder). Hun får både lasagne (alm+lakselasagne), frikadeller, pastaretter, pengasiusfisk i fløde/porresovs, tærte, ovnkartofler, hakkebøffer osv osv

Men jeg kan godt følge dig, synes også det kører lidt i det samme. Især frokosten. Oftest får hun de der færdiglavede glas og så rugbrødshapsere.

Anmeld

18. marts 2012

annec

Baagøe skriver:

Har du prøvet med rugbrød til frokost?

Hvad med at prøve ris og pasta til aften også. Laura har elsket pasta bolognese fra hun var 7½ md.

Sebastian bliver først 7 mdr den 26 :-) 

Men hvornår må de få det? Og hvornår må de få ris og pasta? 

Anmeld

18. marts 2012

annec

Heza2410 skriver:

Han er lige blevet 7 måneder og han får, pulvergrød/selv lavet grød til morgenmad +vand, middag forskelligt fra dag til dag af grønsager fx li før fik jeg lavet en spiseske ris,persille,spinat lidt hønsebouillon + teske olie + en teeske tomatpure(staves) kogte det i 10minutter og blendet det lidt og alt blev spist + vand .. Smagte supeer ;D .. Eftermiddag kan han ikke lide at får grød igen der laver jeg altså 4-5stk baby kiks og noget sødmælk lidt kiksne er smeltet og heller ik for tynd, der bliver alt også spist, efter får han noget frugt + vand.. Aftensmad bliver det mad i glas (nat mad) kaldes det.. MME får han før sine lure og når han ska i seng.. Mellem måltiderne masser af vand og tee også , han er en meget bevægene barn og elsker at drikke vand.. Frugt i hånden at gumle på.. Plus så er han stadig mange gang vågn om natten og får sin flaske, .. Haha noget du kunne bruge ? ;D ..

Ja tak :-)

Anmeld

18. marts 2012

Pige2009

Sebastian bliver først 7 mdr den 26 :-) 

Men hvornår må de få det? Og hvornår må de få ris og pasta? 

Fra 6 mdr. Se link

http://www.sundhedsplejersken.dk/Find-svar/Sporgsmal/Mad/Mad-kategori-1/Er-ris-og-paste-OK-nar-barnet-er-12-ar/

Anmeld

18. marts 2012

annec

LunaLykke skriver:

Min datter på 8 mdr (hun har spist det samme siden hun var 7) får:
Havregrød til morgenmad
Bolle med smøreost til formiddag inden lur

Til frokost: Grøntsagsmos og rugbrødshapsere med fx makrel, torskerogn, sildepostej..

Eftermiddag: Bolle med ost og frugt

Til aftensmad får hun det vi spiser. Både i bidder og i most form (hun vil dog helst have det i bidder). Hun får både lasagne (alm+lakselasagne), frikadeller, pastaretter, pengasiusfisk i fløde/porresovs, tærte, ovnkartofler, hakkebøffer osv osv

Men jeg kan godt følge dig, synes også det kører lidt i det samme. Især frokosten. Oftest får hun de der færdiglavede glas og så rugbrødshapsere.

Der var mange ideer :-) tak. 

Toskerogn, er det i den dåse der? :-)

Anmeld

18. marts 2012

Azooo

Tør ikke give en bolle til min , han har heller ikke tænder i nu .. Men hvordan kan jeres spise en bolle? Har prøvet for kort siden hvor han så tag en bid af det og det gik galt i halsen.. Al hans mad bliver most før han ka rigtig spise det..

Anmeld

18. marts 2012

lycly

annec skriver:

Der var mange ideer :-) tak. 

Toskerogn, er det i den dåse der? :-)

Jeps det er den

Anmeld

19. marts 2012

annec

Baagøe skriver:

Fra 6 mdr. Se link

http://www.sundhedsplejersken.dk/Find-svar/Sporgsmal/Mad/Mad-kategori-1/Er-ris-og-paste-OK-nar-barnet-er-12-ar/

Han fik ris i går, og det guffede han godt nok i sig da :-)

Anmeld

19. marts 2012

Pige2009

annec skriver:

Han fik ris i går, og det guffede han godt nok i sig da :-)

Sundhedsstyrelsens hæfte er  hvert fald super og kan anbefales

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.