Venskabsfamilie - kun til socialt belastede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg overvejer lidt at søge om at få en venskabsfamilie igennem Red Barnet, men jeg er meget i tvivl om det kun er for socialt belastede familier og udsatte børn. Er der nogen der ved det? Grunden til at jeg overvejer at søge, er fordi halvdelen af min datters familie bor langt væk, og den anden halvdel har psykiske problemer. Derfor kan jeg sjældent få hende passet, og hun er aldrig på weekend hos familien. Hendes far har hende godt nok hver anden weekend men kun lørdag dag og tre timer søndag eftermiddag, fordi han ikke kan overskue at have hende overnattede. Hun kommer derfor heller aldrig på ferie hos sin far. Min datter er to år og meget social og elsker at være sammen med andre mennesker og børn, så jeg synes det er ærgeligt at hun for det meste må nøjes med mig. Derudover er det også hårdt for mig, at jeg aldrig har en hel fri weekend, og aldrig har tid til mig selv, men sådan er der jo mange herinde der har det. Jeg har tidligere i mit liv haft en del psykiske problemer med personlighedsforstyrrelse og depressioner, men har været 100% rask i flere år. Dog kan jeg stadig godt være nervøs for at få tilbagefald, når hverdagen er stressende og jeg mangler overskud. Men det gør os jo ikke til en såkaldt socialt belastet familie, så ved ikke om jeg kan tillade mig at søge, eller om det bare er pyller.. Hvad synes I?

Hilsen 28 årig enlig mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

At være psykisk sårbar er den primære årsag til at være "et socialt tilfælde". Det er ikke kun økonomi der definere om man er social belastet.

Hvis du synes, at du mangler aflastning, så synes jeg helt bestemt at du skal søge. Det er flot af dig, at tage så meget hensyn til din datter og dig selv (i forhold til risiko for tilbagefald ved stress).

Held og lykke

Anmeld

16. marts 2012

kiwiol

Jeg har haft en venskabsfamilie til mine piger.. Det er dog mange år siden nu.

Jeg fik det, fordi jeg ikke rigtig har noget familie og de ikke ser deres far.

Du skal være klar over, at der kan gå nogle år før de finder en familie til jer.

Mine piger var der 1 weekend 1 gang om måneden.

Når man har en venskabsfamilie bliver man inviteret med til en masse gennem red barnet.  Vi har været i sverige 2 gange og 1 gang i DK.  Det var rigtig hyggeligt.

Det er generalt mødre uden stort netværk der søger venskabsfamilier. Ikke socialt belastede familier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.