Mælk - hvad, hvordan og hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.466 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

JeNoVa

Indtil nu har mine børn alle fået en sutteflaske med MME før sengetid, men efter pres fra sundhedsplejersken har jeg måttet stoppe vanen. Mine børn er 1 og 2 år.

Nu kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg bedst får op til 1/2 liter mælk i børnene om dagen. Derfor er jeg nysgerrig efter at vide, hvad andre gør for at få børn i den aldersgruppe til at drikke nok mælk. Derfor spørgsmålene:

Hvilken mælk giver I dem?

Af hvad drikker de mælken?

Hvilket tidspunkt på dagen og hvor mange gange om dagen får de tilbudt mælk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Maja_4000

Min datter er 15 måneder .. Hun får mælk til måltiderne og så i maden hvis hun f.eks. får havregrød .. Hun drikker selv mælk af et lille melaminglas .. Hun bliver tilbudt mælk til alle måltider og drikker så vand imellem måltiderne , og hun drikker bare den mælk vi har .. Som regl er det minimælk 

Anmeld

16. marts 2012

Silas&Mille

Silas er 14½ måned og får yoghurt (uden sukker) til morgenmad med havregryn i. Derudover får han tilbudt mælk til aftensmaden.

Ellers får han mælk i dagplejen.

Anmeld

16. marts 2012

Chris86

Her får datteren mælk til måltiderne (dog vand til formiddag/eftermiddag i vuggestue), morgenmaden består af havregrød lavet på mælk, nogle dage cultura naturel m. frugt i og i vuggestuen får de også af og til noget yoghurt ell. lign....

Anmeld

17. marts 2012

JeNoVa

Maja_4000 skriver:

Min datter er 15 måneder .. Hun får mælk til måltiderne og så i maden hvis hun f.eks. får havregrød .. Hun drikker selv mælk af et lille melaminglas .. Hun bliver tilbudt mælk til alle måltider og drikker så vand imellem måltiderne , og hun drikker bare den mælk vi har .. Som regl er det minimælk 

Det lyder til at være en god idé at tilbyde mælk til måltiderne. Det tror jeg, jeg vil forsøge. Tak for svar.

Anmeld

17. marts 2012

JeNoVa

Silas&Mille skriver:

Silas er 14½ måned og får yoghurt (uden sukker) til morgenmad med havregryn i. Derudover får han tilbudt mælk til aftensmaden.

Ellers får han mælk i dagplejen.

Tak for dit svar. Hvilken yoghurt bruger I?

Anmeld

17. marts 2012

JeNoVa

Chris86 skriver:

Her får datteren mælk til måltiderne (dog vand til formiddag/eftermiddag i vuggestue), morgenmaden består af havregrød lavet på mælk, nogle dage cultura naturel m. frugt i og i vuggestuen får de også af og til noget yoghurt ell. lign....

Tak for dit svar.

Anmeld

17. marts 2012

Mor til L&S

Liva blir 2 om 14 dage og får mælk til alle måltider og ellers vand. Hun får mælk i hendes havregrød. Hun får også yoghurt natural, ost mm. I løbet af dagen.
Liva stoppede med hendes godnat flaske da hun var ca 11 mdr.

Anmeld

17. marts 2012

Sara.

Indtil nu har mine børn alle fået en sutteflaske med MME før sengetid, men efter pres fra sundhedsplejersken har jeg måttet stoppe vanen. Mine børn er 1 og 2 år.

Nu kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg bedst får op til 1/2 liter mælk i børnene om dagen. Derfor er jeg nysgerrig efter at vide, hvad andre gør for at få børn i den aldersgruppe til at drikke nok mælk. Derfor spørgsmålene:

Hvilken mælk giver I dem?

Af hvad drikker de mælken?

Hvilket tidspunkt på dagen og hvor mange gange om dagen får de tilbudt mælk?

Mine børn på 4 og 1 får vand til maden og sødmælk og vand derudover. Jeg har læst at sødmælk er bedst til børn under 6..... Derudover får de mælkeprodukt til morgenmad, enten havregryn eller corn flakes med mælk eller A38. Og så får de ost og andet i løbet af dagen som også indeholder mælk + mælk i bl.a. sovs til aftensmad. De drikker i almindelige, men små glas og har aldrig drukket af andet (min datter fik bryst til 9 mdr og så glas, min søn fik flaske til 10 mdr og så glas)

Fandt lige et link der understøtter det med mælken

http://www.sygeborn.dk/frame.cfm/cms/id=626/sprog=1/grp=8/menu=1/

fra link: .Barnet kan drikke almindelig mælk - helst sødmælk. Sødmælk har et højt fedtindhold og giver derfor mere energi (flere kalorier) til barnet - energi som barnet har brug for. Det er bedst, at give barnet mælk udenfor måltiderne. Sødmælk mætter nemlig forholdsvis meget og optager derfor plads for den rigtige mad. Barnet bør højst drikke ½ liter mælk om dagen.

Anmeld

17. marts 2012

Silas&Mille

JeNoVa skriver:

Tak for dit svar. Hvilken yoghurt bruger I?

I starten fik han den fede A38 og en gang imellem almindelig yoghurt med pære/banan, appelsin eller lignende.

men nu bruger vi Cheasy 0,1% med forskellig smag, der er nemlig ikke tilsat sukker. Og så får han det fede via ost eller lignende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.