At spise med ske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Louisesam

Min søn er 1½ år gammel og kan endnu ikke spise med ske! Dvs. han kan godt holde skeen og føre den ind i munden, men han er ikke så god til at vende den rigtigt, så maden flyver altid af!

Hvordan er jeres til at spise med ske? Bør jeg træne ham lidt mere intensivt på nuværende tidspunkt?

Hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

FrkLarsen

Louisesam skriver:

Min søn er 1½ år gammel og kan endnu ikke spise med ske! Dvs. han kan godt holde skeen og føre den ind i munden, men han er ikke så god til at vende den rigtigt, så maden flyver altid af!

Hvordan er jeres til at spise med ske? Bør jeg træne ham lidt mere intensivt på nuværende tidspunkt?

Hjælp!

Min unge på 19mdr er først begyndt at forstå at maden altså falder af når hun vender den forkert 

Hun gør det dog stadig, dog ikke ligeså meget

Anmeld

15. marts 2012

Maja_4000

Følger lige med .. Min datter er "kun" 15 måneder men vender den også forkert næsten hver gang

Anmeld

15. marts 2012

MorDk

Vores dreng er 18 mdr og spiser fint med ske... MEN han spilder da stadig. Børn er forskellige og lærer i forskellige tempi. 

Men for guds skyld ikke "presse" Lad ham selv... øvelse gør mester!

Anmeld

15. marts 2012

musse1

Louisesam skriver:

Hjælp!

voes den mindste er 1½ år, han spiser både med ske og med gaffel, og det går fint, han bliver nærmest sur, hvis ikke han for det. ske til morgenmad, og til aftensmaden bruger han begge dele.  har fungeret fint for ham i mange mdr. 

men alser syns ikke du skal være bekymret, det skal nok komme, alle børn er forskellige, og nogle ting kommer hurtiger end andet. 

her siger han så ikke så mange ord. 

Anmeld

15. marts 2012

lycly

Nu er min datter kun 8 mdr, så har jo af den årsag ikke nogen erfaringer. Men jeg har hørt om, at man kan få nogle skeer som "knækker", altså som er formet som et "L". Så barnet ikke skal dreje hånden og manøvrere skeen ind i munden. Gav det mening?? Ved ikke om det kunne hjælpe til at træne det lidt

Anmeld

15. marts 2012

Maja88

LunaLykke skriver:

Nu er min datter kun 8 mdr, så har jo af den årsag ikke nogen erfaringer. Men jeg har hørt om, at man kan få nogle skeer som "knækker", altså som er formet som et "L". Så barnet ikke skal dreje hånden og manøvrere skeen ind i munden. Gav det mening?? Ved ikke om det kunne hjælpe til at træne det lidt

dem har vi.. dog er de lidt mere et J.... min datter er 12 måneder og hun styrer dem fint.. jeg tager maden på skeen.. hun får den og voila

Anmeld

15. marts 2012

lycly

Maja88 skriver:

dem har vi.. dog er de lidt mere et J.... min datter er 12 måneder og hun styrer dem fint.. jeg tager maden på skeen.. hun får den og voila

Ja, jeg tænkte nemlig nok at det ville gøre det lidt nemmere i starten

Anmeld

15. marts 2012

Maja88

LunaLykke skriver:

Ja, jeg tænkte nemlig nok at det ville gøre det lidt nemmere i starten

ja og de er bare så fine.. de kan endda fåes i rema 1000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.