Kan jeg...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

grøn · ært

Kan jeg - uden de forskellige dele bliver dårlige:

Fredag: Bage kagebunde og lave fondant.
Lørdag: Lave hindbærmousse + hvid chokoladetrøffelcreme og lægge bunde og fyld sammen.
Søndag: Lægge fondanten på, samt sukkertrykket og pynte.
Og så skal kagen spises søndag ved en 15-tiden.

??????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Ploffer

grøn · ært skriver:

Kan jeg - uden de forskellige dele bliver dårlige:

Fredag: Bage kagebunde og lave fondant.
Lørdag: Lave hindbærmousse + hvid chokoladetrøffelcreme og lægge bunde og fyld sammen.
Søndag: Lægge fondanten på, samt sukkertrykket og pynte.
Og så skal kagen spises søndag ved en 15-tiden.

??????

Det kan du sagtens

Anmeld

15. marts 2012

grøn · ært

Det kan du sagtens

Åh, dejligt!!! Så dør jeg da ikke af stress - det er første gang jeg skal ud i så fancy en kagebagning... :-P

Anmeld

15. marts 2012

Kay

ja sagtens... du skal dog tænke over at de fleste musser/skumme skal opvarmes og afkøles igen før de kan lægges sammen...

jeg plejer fx. at opvarme alle bær for en sikkerheds skyld (tænker dårlig mave) og gerne med en ½ vanillie stang i... og noget husblast... så på køl til dagen efter hvor kagen skal ligges sammen... der vender jeg det så sammen med flødeskum

og med chokolade fyld plejer jeg at at opvarme fløde og chokolade fx. skildpader til chokoladen er smeltet og så på køl til dagen efter.... hvor det så kan piskes op før det skal i kagen

så jeg forbereder gerne fyldet samme dag som jeg bager bundene

Anmeld

15. marts 2012

grøn · ært

Kay skriver:

ja sagtens... du skal dog tænke over at de fleste musser/skumme skal opvarmes og afkøles igen før de kan lægges sammen...

jeg plejer fx. at opvarme alle bær for en sikkerheds skyld (tænker dårlig mave) og gerne med en ½ vanillie stang i... og noget husblast... så på køl til dagen efter hvor kagen skal ligges sammen... der vender jeg det så sammen med flødeskum

og med chokolade fyld plejer jeg at at opvarme fløde og chokolade fx. skildpader til chokoladen er smeltet og så på køl til dagen efter.... hvor det så kan piskes op før det skal i kagen

så jeg forbereder gerne fyldet samme dag som jeg bager bundene

aaaaah, TUSINDE tak!! Hvis du ikke have sagt det, så havde jeg slet ikke været opmærksom på det! Men kan da godt se, at der i mine opskrifter står, at de skal lægge på køl.

Pweu - taktak!! :-D

Anmeld

15. marts 2012

Kay

grøn · ært skriver:

aaaaah, TUSINDE tak!! Hvis du ikke have sagt det, så havde jeg slet ikke været opmærksom på det! Men kan da godt se, at der i mine opskrifter står, at de skal lægge på køl.

Pweu - taktak!! :-D

velbekomme håber den bliver god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.