mad til MG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

tarkoflen

Hvad med at lave sådan nogle tortillia ruller?

Du tager en tortillia pandekage, smører den med en smøreost, noget pesto eller en karry mayo alt efter hvad du er til og hvad passer til dit fyld... Så putter du noget salat og en form for kød i, det kan f.eks. være røget laks, rejer, kyllingebryst eller kyllingepålæg, lufttørret skinke, chorizo eller hvad du og dine gæster nu er pjattet med og så nogle grøntsager, der ikke er for meget væde i, for så bliver de slatne, men det kunne være peberfrugt, asparges eller måske avocado... Du lægger alle ingredienserne på pandekagen, ruller den rigtig stramt og pakket den stramt ind i vita wrap, og smider dem i køleskabet til mødregruppen kommer... Når de skal anrettes kan de skæres på skrå og stilles op på et fad, og så ser de fine ud og man kan se, hvad der er i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Muffin_girl

tarkoflen skriver:

Hvad med at lave sådan nogle tortillia ruller?

Du tager en tortillia pandekage, smører den med en smøreost, noget pesto eller en karry mayo alt efter hvad du er til og hvad passer til dit fyld... Så putter du noget salat og en form for kød i, det kan f.eks. være røget laks, rejer, kyllingebryst eller kyllingepålæg, lufttørret skinke, chorizo eller hvad du og dine gæster nu er pjattet med og så nogle grøntsager, der ikke er for meget væde i, for så bliver de slatne, men det kunne være peberfrugt, asparges eller måske avocado... Du lægger alle ingredienserne på pandekagen, ruller den rigtig stramt og pakket den stramt ind i vita wrap, og smider dem i køleskabet til mødregruppen kommer... Når de skal anrettes kan de skæres på skrå og stilles op på et fad, og så ser de fine ud og man kan se, hvad der er i...

Det lyder SØRME GODT !  

Anmeld

15. marts 2012

Mamalou

Jeg har en opskrift på en rigtig lækker og sund kyllingelasagne, hvis det kunne friste? Den er lidt anderledes end alm lasagne, og kan laves i forvejen, så den er klar til at komme i ovnen.

Vh. Louise

Anmeld

15. marts 2012

malo

AndreasMor84 skriver:

søger lidt ny inspiration til, hvad der skal laves til MG møderne - vi plejer at få boller, pita osv.

Kom frisk

Der er også bagels med lækkert pålæg (laks med cream cheese, kylling med bacon og karrydressing, æggesalat, tunsalat, skinke ost) - som en lille variation af boller med pålæg

Anmeld

15. marts 2012

lycly

Har ikke lige læst alle indlæggende - men den har sikkert allerede været der! Pastasalat evt? Eller kartoffelsalat. Pastaen/kartoflerne kan jo koges dagen før, og der er jo et hav af muligheder

Anmeld

15. marts 2012

AndreasMor84

Mamalou skriver:

Jeg har en opskrift på en rigtig lækker og sund kyllingelasagne, hvis det kunne friste? Den er lidt anderledes end alm lasagne, og kan laves i forvejen, så den er klar til at komme i ovnen.

Vh. Louise

MEGET gerne.. én af mødrene spiser nemlig ikke kød udover kylling og synes grønsagslasagne er lidt tam

Anmeld

15. marts 2012

Mussen2

Hjemmebagt knækbrød

Anmeld

15. marts 2012

Mamalou

AndreasMor84 skriver:

MEGET gerne.. én af mødrene spiser nemlig ikke kød udover kylling og synes grønsagslasagne er lidt tam

Det er en opskrift som jeg har justeret lidt på, og det er lidt på slum. Men det er en rigtig god og anderledes lasagne - min kæreste (og jeg) elsker den...

Here goes:

Du skal bruge 4 kyllingefileter, 2 peberfrugter, et bundt forårsløg, 4 store gulerødder, ketchup, soya, 2 fede hvidløg, en rød frisk chili og ingefær (jeg køber det på glas og bruger en skefuld). Smages til med brun farin, salt og peber. 

Først kommer du olie i en pande/wok og heri kommes hvidløg, hakket chili og ingefær, syder lidt inden kyllingen (som er skåret i tern) kommes i. Grøntsagerne snittes i lange strimler/forårsløg i ringe og kommes over kyllingen. Du kommer tre skefuld soya og tre ketchup i en skål og blander, og hælder det over retten. Det skal lige have lov at koge op, inden du smager retten til med en spsk farin, salt og peber. 

Herefter laver du en lasagne med pastaplader, kyllingeretten og bechamel sauce. Jeg tager altid den nemme løsning og køber en mornaysauce 5% - det smager også bedst

Som jeg skrev kan du lave lasagnen klar, så den bare skal i ovnen i 30 minutter ved 180 grader varmovn/ ellers 200 grader. 

Jeg laver oftest en god salat til.

Spørg hvis du har spørgsmål

Anmeld

15. marts 2012

AndreasMor84

Mamalou skriver:

Det er en opskrift som jeg har justeret lidt på, og det er lidt på slum. Men det er en rigtig god og anderledes lasagne - min kæreste (og jeg) elsker den...

Here goes:

Du skal bruge 4 kyllingefileter, 2 peberfrugter, et bundt forårsløg, 4 store gulerødder, ketchup, soya, 2 fede hvidløg, en rød frisk chili og ingefær (jeg køber det på glas og bruger en skefuld). Smages til med brun farin, salt og peber. 

Først kommer du olie i en pande/wok og heri kommes hvidløg, hakket chili og ingefær, syder lidt inden kyllingen (som er skåret i tern) kommes i. Grøntsagerne snittes i lange strimler/forårsløg i ringe og kommes over kyllingen. Du kommer tre skefuld soya og tre ketchup i en skål og blander, og hælder det over retten. Det skal lige have lov at koge op, inden du smager retten til med en spsk farin, salt og peber. 

Herefter laver du en lasagne med pastaplader, kyllingeretten og bechamel sauce. Jeg tager altid den nemme løsning og køber en mornaysauce 5% - det smager også bedst

Som jeg skrev kan du lave lasagnen klar, så den bare skal i ovnen i 30 minutter ved 180 grader varmovn/ ellers 200 grader. 

Jeg laver oftest en god salat til.

Spørg hvis du har spørgsmål

mummmms

Anmeld

15. marts 2012

Savannah

Har lige fundet nogle lækre opskrifter jeg skal prøve i weekenden, så ved ikke om det er godt But here goes..

Tomatmuffins:

25 g gær

0,5 dl vand

2 dl fromage fraise

1 spsk honning

1 spsk rapsolie

50 g hakkede, soltørrede tomater (jeg har i sinde at bruge cherrytomater)

2 spsk basilikum

1½ dl rugmel

3 dl hvedemel

Salt til drys.

Bag dem ved 180 grader til de ikke klæber når man stikker i dem.

Rødbede chips:

Skær skrællet, rå rødbede i tynde skiver (evt på rive eller mandolinjern)

Vend dem i olie, salt og peber

Bag dem ved 200 grader i 30 min. Vend dem efter 15 min.

Håber det kan bruges til noget

Mvh Caroline.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.