AndreasMor84 skriver:
MEGET gerne.. én af mødrene spiser nemlig ikke kød udover kylling og synes grønsagslasagne er lidt tam
Det er en opskrift som jeg har justeret lidt på, og det er lidt på slum. Men det er en rigtig god og anderledes lasagne - min kæreste (og jeg) elsker den...
Here goes:
Du skal bruge 4 kyllingefileter, 2 peberfrugter, et bundt forårsløg, 4 store gulerødder, ketchup, soya, 2 fede hvidløg, en rød frisk chili og ingefær (jeg køber det på glas og bruger en skefuld). Smages til med brun farin, salt og peber.
Først kommer du olie i en pande/wok og heri kommes hvidløg, hakket chili og ingefær, syder lidt inden kyllingen (som er skåret i tern) kommes i. Grøntsagerne snittes i lange strimler/forårsløg i ringe og kommes over kyllingen. Du kommer tre skefuld soya og tre ketchup i en skål og blander, og hælder det over retten. Det skal lige have lov at koge op, inden du smager retten til med en spsk farin, salt og peber.
Herefter laver du en lasagne med pastaplader, kyllingeretten og bechamel sauce. Jeg tager altid den nemme løsning og køber en mornaysauce 5% - det smager også bedst 
Som jeg skrev kan du lave lasagnen klar, så den bare skal i ovnen i 30 minutter ved 180 grader varmovn/ ellers 200 grader.
Jeg laver oftest en god salat til.
Spørg hvis du har spørgsmål 
Anmeld