Er det mon mellemørebetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Snartmortil3

Vi går nu snart ind på 7. døgn med feber herhjemme!

Min søn på 7 mdr, startede sidste fredag op med feber og pylder. Feberen er hverken steget eller faldet, DOG er han blevet mere og mere ked af det som dagene er skredet frem. Har været hos lægen, intet at se, virus, han skal selv klare den. Okay.

Hans feber sige: Morgentemp lige når vi er vågen omkring 37,5-38,00

Aften temp inden sengetid: 38,5-39,00. Og sådan har det været alle dage.

De sidste 3 nætter har han været - ja - UMULIG! Han har kun ville sove når jeg har holdt ham, i sådan en lidt oprejst stilling, indtil mit bryst. Så kan i selv regne ud hvor meget søvn jeg har fået. Han er pyldret hele dagen, på nær om morgenen, han kaster sig rundt når han sidder i sin stol og skal spise. Eller når jeg putter ham i barnevognen til middagslur. Han river sig hele tiden i venstre øre.. Det er som om at HVER gang jeg skal ligge ham, så bliver han ked af det. Jeg kan godt putte ham om aften i hans seng, men han vågner efter 45 min - 1 time, og efter der så er der intet at gøre. han græder og græder og græder, medmindre jeg holder ham som beskrevet ovenfor. Jeg er træt. Jeg ved ikke mine levende råd?

Synes ikke øret er rødt - og det stritter ej heller. Men han tager sig meget til det - og det plejer han ikke at gøre.

Han har forresten også haft væske i øret de sidste 2 mdr - ved ikke om det har nogen betydning.

Også hoster og snotter han som en hver anden forkølelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
110811 skriver:

Min søn på 7 mdr, startede sidste fredag op med feber og pylder. Feberen er hverken steget eller faldet, DOG er han blevet mere og mere ked af det som dagene er skredet frem. Har været hos lægen, intet at se, virus, han skal selv klare den. Okay.

De sidste 3 nætter har han været - ja - UMULIG! Han har kun ville sove når jeg har holdt ham, i sådan en lidt oprejst stilling, indtil mit bryst. Så kan i selv regne ud hvor meget søvn jeg har fået. Han er pyldret hele dagen, på nær om morgenen, han kaster sig rundt når han sidder i sin stol og skal spise. Eller når jeg putter ham i barnevognen til middagslur. Han river sig hele tiden i venstre øre.. Det er som om at HVER gang jeg skal ligge ham, så bliver han ked af det. Jeg kan godt putte ham om aften i hans seng, men han vågner efter 45 min - 1 time, og efter der så er der intet at gøre. han græder og græder og græder, medmindre jeg holder ham som beskrevet ovenfor. Jeg er træt. Jeg ved ikke mine levende råd?

Synes ikke øret er rødt - og det stritter ej heller. Men han tager sig meget til det - og det plejer han ikke at gøre.

Han har forresten også haft væske i øret de sidste 2 mdr - ved ikke om det har nogen betydning.

det lyder som mellemøresbetændelse.

du kan evt prøve at trykke ham på det brusk stykke foran ved øre indgangen. (håber du forstår)
hvis han har mellemøresbetændelse vil han ofte reagere ved at trække sig væk.

men lyder som det. sådan er min søn nemlig også når han har det og han har i år haft det 3 gange

Anmeld

15. marts 2012

Snartmortil3

hannetheis skriver:

det lyder som mellemøresbetændelse.

du kan evt prøve at trykke ham på det brusk stykke foran ved øre indgangen. (håber du forstår)
hvis han har mellemøresbetændelse vil han ofte reagere ved at trække sig væk.

men lyder som det. sådan er min søn nemlig også når han har det og han har i år haft det 3 gange

Årh nu har jeg lige puttet ham til lur.. Og han faldt heldigvis i søvn!

Så må prøve når han vågner!

MEn skal jeg ringe til lægen igen?? eller hellere en ørelæge?

Og stakkels dig, at du har været igennem det 3 gange på hvad?? 3 mdr?

Anmeld

15. marts 2012

Snartmortil3

Og selvfølgelig også stakkels dit barn

Anmeld

15. marts 2012

FrkLarsen

110811 skriver:

Jeg vil anbefale jer at tage et smut til lægen 

Min datter har lige været igennem en pencillinkur for mellemøresbetændelse, og hun var præsis som du beskriver din søn.. Ingen appetit, meget pyldret og så er hun ret så ked af det. Specielt når hun skal puttes om aftenen. 

Hun havde dog ikke feber, men fik det efter opstart på pencillinen.. Hun har nu væske i det ene øre, og pyldre stadig rigtig meget.

Så op til lægen og få det tjekket 

Anmeld

15. marts 2012

Snartmortil3

Meego skriver:

Jeg vil anbefale jer at tage et smut til lægen 

Min datter har lige været igennem en pencillinkur for mellemøresbetændelse, og hun var præsis som du beskriver din søn.. Ingen appetit, meget pyldret og så er hun ret så ked af det. Specielt når hun skal puttes om aftenen. 

Hun havde dog ikke feber, men fik det efter opstart på pencillinen.. Hun har nu væske i det ene øre, og pyldre stadig rigtig meget.

Så op til lægen og få det tjekket 

Hmm var bare hos lægen i forgårs, og han sagde der ikke var noget..

Jeg vil prøve at ringe til ørelægen istedet tror jeg.

Anmeld

15. marts 2012

Klumpe-dumpe

110811 skriver:

Ring til ørelægen, det lyder meget som MØB.

Husk at sig han har feber - ikke vil spise - og ikke vil lægges ned.

rigtig god bedring med ham.

Anmeld

15. marts 2012

FrkLarsen

110811 skriver:

Når for filan.. Ja, giv ørelægen et kald. 

Det kan jo også være så meget andet, influenza måske? 

Anmeld

15. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
110811 skriver:

Årh nu har jeg lige puttet ham til lur.. Og han faldt heldigvis i søvn!

Så må prøve når han vågner!

MEn skal jeg ringe til lægen igen?? eller hellere en ørelæge?

Og stakkels dig, at du har været igennem det 3 gange på hvad?? 3 mdr?

syntes helt sikkert du skal kontakte lægen igen og hvis han siger der ik er noget vil jeg prøve ørelægen.
ja min har været hårdt ramt.

Anmeld

18. marts 2012

Snartmortil3

Lille update. det var selvf mellemørebetændelse.. nu er vi på penicillin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.