Samvær med barn på 21 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Anonym trådstarter

HejsaMig og min kæreste er lige gået fra hinanden og diskuterer nu hvordan samværet med vores datter skal være. Vi er indtil videre enige om at hun skal bo hos mig og at vi så skal have en 5-9 ordning. Men vi er tvivl om hvordan vi bedst fordeler de fem dage ud på perioden - og så tænkte jeg jo straks, at det ved i jo noget om Jeg forestiller mig umiddelbart, at vores datter skal være hver anden weekend hos sin far og så hver onsdag til torsdag. De uger hvor han ikke skal have hende i weekenden kunne han så beholde hende til om fredagen.Men samtidig bliver jeg bange for, om det er for mange skift for hende? Hun er jo ikke så gammel og jeg er lidt bange for om hun bare kommer til at føle, at hun bor i en kuffert...Men hvad er jeres erfaring? Hvordan har i erfaret at det fungerer bedst? Håber i vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

HejsaMig og min kæreste er lige gået fra hinanden og diskuterer nu hvordan samværet med vores datter skal være. Vi er indtil videre enige om at hun skal bo hos mig og at vi så skal have en 5-9 ordning. Men vi er tvivl om hvordan vi bedst fordeler de fem dage ud på perioden - og så tænkte jeg jo straks, at det ved i jo noget om Jeg forestiller mig umiddelbart, at vores datter skal være hver anden weekend hos sin far og så hver onsdag til torsdag. De uger hvor han ikke skal have hende i weekenden kunne han så beholde hende til om fredagen.Men samtidig bliver jeg bange for, om det er for mange skift for hende? Hun er jo ikke så gammel og jeg er lidt bange for om hun bare kommer til at føle, at hun bor i en kuffert...Men hvad er jeres erfaring? Hvordan har i erfaret at det fungerer bedst? Håber i vil hjælpe

Min søster og hendes X har en 9/5 ordning. Den er fordelt sådan at hun aflevere i vuggestuen fredag, og der henter far. Han har ham til onsdag morgen hvor han aflevere og så henter mor.

Det fungere rigtig fint, og jeg tror du har ret i at det ellers bliver alt for mange skift.....

Anmeld

14. marts 2012

roenlund

mine forældre havde til at starte med en 9/5 ordning med mine søstre, min far havde dem hver torsdag og hveranden weekend, jeg tror at torsdag er en god dag da den jo så giver den forlængede weekend hveranden uge...

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar begge to

Det jeg havde forestillet mig var en 14 dages periode der så nogenlunde sådan her ud:

Mandag: Mor

Tirsdag: Mor

Onsdag: Mor - Far henter i vuggestue

Torsdag: Far

Fredag: Far - Mor henter i vuggestue

Lørdag: Mor

Søndag: Mor

Mandag: Mor

Tirsdag: Mor - Far henter i vuggestue

Onsdag: Far - Mor henter i vuggestue

Torsdag: Mor 

Fredag: Mor - Far henter i vuggestue

Lørdag: Far

Søndag: Far - hjem til mor om eftermiddagen

Men jeg synes godt nok det er mange skift..? På den anden side kan jeg huske at jeg selv besøgte min far hver anden weekend samt hver onsdag - torsdag, og jeg husker det ikke som mange skift...

Anmeld

14. marts 2012

roenlund

Jeg tror ikke at det er smart at mor henter når far skal have barnet og omvendt tror det bliver meget forvirrende.

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

Jeg tror ikke at det er smart at mor henter når far skal have barnet og omvendt tror det bliver meget forvirrende.

Ha ha... Ej det ville nok være dumt lidt...

Kan godt se hvorfor det kan misforståes. Det jeg prøvede at illustrere, var at vores datter vågner ved mig og afleveres i vuggestue af mig, men så hentes af faren og er sammen med ham.

Så skrevet på en anden måde:

Hun er hos mig fra søndag eftermiddag til onsdag morgen hvor jeg afleverer hende i vuggestuen.

Faren henter onsdag eftermiddag og har hende indtil fredag morgen hvor han afleverer hende i vuggestue.

Fredag eftermiddag henter jeg hende og der har jeg hende så frem til tirsdag morgen, hvor jeg afleverer hende i vuggestue.

Tirsdag eftermiddag henter faren og han har hende så til onsdag morgen, hvor han afleverer hende i vuggestue.

Onsdag eftermiddag henter jeg og har hende til fredag, hvor jeg afleverer hende i vuggestue.

Fredag eftermiddage henter faren og han har hende så på weekend frem til søndag eftermiddag.

Giver det mere mening?

Anmeld

15. marts 2012

roenlund

Det giver meget mere mening, men jeg tror nu stadig at jeg ville vælge torsdag som den ugedag far skulle have da det vil give et skift mindre de uger han også har weekend...

Anmeld

16. marts 2012

Mamalou

Jeg ville forsøge at ændre det, så din datter fik flere sammenhængende dage hos sin far, så hun ikke får alle de skift. Herhjemme ser planen således ud:

Ulige uger: far henter Lucca i bh torsdag over middag og hun er her hos os indtil hun bliver afleveret i bh mandag morgen, hvor mor så henter.

Lige uger: far henter Lucca torsdag i bh over middag og hun bliver afleveret fredag morgen igen, hvor mor henter. 

Det fungerer fint

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.