Børns vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.544 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Camulla

Vil bare lige dele mine børns vægt med jer, da jeg synes det er lidt vildt at de kan tage så meget på på så kort tid.

Sp har lige været her og Noam som bliver 2 måneder i morgen, vejer 6600 g. Hun sagde at det var ret voldsomt og at han er en lille basse. Han er 61 lang. 

Jeg kiggede så i storebrors papirer for at sammenligne og kunne se, at han vejede 7300 g. og var 59 cm. da han var 1 måned og 10 dage. Det er jo endnu mere!

Ved at det er over gennemsnittet, men ved faktisk ikke hvad andre babyer på den alder vejer, så del gerne  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

KarinaMDK

Min lille datter fra den 2 januar, blev vejet i mandags. Hun vejer 5 kg, og er 60 lang... Så en slank pige  

Anmeld

14. marts 2012

Camulla

KarinaMDK skriver:

Min lille datter fra den 2 januar, blev vejet i mandags. Hun vejer 5 kg, og er 60 lang... Så en slank pige  

Ja, det er hun da vist Sjovt at sammenligne med nogle. 

Heldigvis er min søns vægt ved at regulere sig nu, så han tager ikke så meget på som for en måned siden...

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

da min dreng var 2 mdr og 5 dage vejede han 5850 og var 63,5cm

Anmeld

14. marts 2012

4xGreve

Min er godt nok kun knaå 6 uger men han er 57 cm og vejer 4800g.

Kan huske da Daniella var 10 måneder vejet hun ikke engang 6 kg hehe

Anmeld

14. marts 2012

Mira0911

Camulla skriver:

Vil bare lige dele mine børns vægt med jer, da jeg synes det er lidt vildt at de kan tage så meget på på så kort tid.

Sp har lige været her og Noam som bliver 2 måneder i morgen, vejer 6600 g. Hun sagde at det var ret voldsomt og at han er en lille basse. Han er 61 lang. 

Jeg kiggede så i storebrors papirer for at sammenligne og kunne se, at han vejede 7300 g. og var 59 cm. da han var 1 måned og 10 dage. Det er jo endnu mere!

Ved at det er over gennemsnittet, men ved faktisk ikke hvad andre babyer på den alder vejer, så del gerne  

Lina vejede 4300 da hun var 2 måneder... Hun er nu snart 6 mdr og vejer 5800 g 

Anmeld

14. marts 2012

vitapigen

Camulla skriver:

6500 g og 64 cm lang var min datter da hun var 2 mdr gammel....

Hun var også en stor pige ved fødslen: 4150 g og 54 cm lang

Men elsker buttede baby'er  Bortset fra at de er så tunge

Anmeld

14. marts 2012

Frk.S

Der er bare meget stor forskel på børn - og nu har det jo også lige lidt at sige, hvad de vejede og målte ved fødslen.

Jeg har ikke nogen 2 mdrs. vægt på Freja, men:

- 1 måned: 5100 g og 57 cm

- 1 måned og 3 uger: 6250 g og 59 cm

- 3 måneder: 7100 g 64 cm

- 3 måneder og 9 dage: 7400 og 67 cm

(de sidste to målinger dog foretaget af to forkellelige personer og forskellige vægte)

Så hun er heller ikke nogen lille pige.

Anmeld

14. marts 2012

Misscbn

Camulla skriver:

da Marcello blev født var han 52 cm og 3074 gram..

idag er han 4½ måned og vejer 8,3 kg og er 70 cm lang 

så han er kommer godt efter det 

hehe 

Anmeld

14. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Camulla skriver:

De sp'ere altså....

Ikke 2 børn vokser ens og kan sagtens være at din vokser i ryk og er da sikker på at det uligner sig...

Fandt lige lidt i gemmerne fra voers dreng...

2 mdr: 62 cm og 5,0 kg

1 mdr: 55 cm og 3,9 kg

Fødsel: 52 cm og 3,2 kg                                    

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.