Baby med feber - hvornår bør man ringe til vagtlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.885 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

lycly

Tog min datters temperatur for en times tid siden hvor den sagde 39. Hun har så sovet lidt og er stadig meget varm, men er glad og pludrer og ligger og leger med sit legetøj. Min kæreste bliver ved med at sige at vi skal ringe til lægen og at vi kan risikere at skulle til lægen i nat.

Men jeg tænker bare - hun har det jo fint? Selvfølgelig er hun lidt mere pjevset og mere puttesyg, men hun griner og er glad.

Hvornår ville I mene man bør ringe til lægen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

L&V

LunaLykke skriver:

Tog min datters temperatur for en times tid siden hvor den sagde 39. Hun har så sovet lidt og er stadig meget varm, men er glad og pludrer og ligger og leger med sit legetøj. Min kæreste bliver ved med at sige at vi skal ringe til lægen og at vi kan risikere at skulle til lægen i nat.

Men jeg tænker bare - hun har det jo fint? Selvfølgelig er hun lidt mere pjevset og mere puttesyg, men hun griner og er glad.

Hvis man ik kan få kontakt og barnet ik spiser og drikker så ska man  syntes jeg.. Små børn kan nemt få meget feber, men ta den endelig hver anden time for at se den ik bliver over 40

Anmeld

13. marts 2012

lycly

Månsson skriver:

Hvis man ik kan få kontakt og barnet ik spiser og drikker så ska man  syntes jeg.. Små børn kan nemt få meget feber, men ta den endelig hver anden time for at se den ik bliver over 40

Okay, jeg må lige tage hendes temperatur igen om lidt.
Hun spiser heldigvis, hun fik en hel flaske inden hun faldt i søvn, og hun har også drukket lidt vand.
Tak for svar

Anmeld

13. marts 2012

Frejasen

Så længe hun er kontaktbar, kan fokusere og har våde bleer er der ingen fare på færde. Små børn kan få meget høj feber.

Men sørg for hun ikke er pakket ind når hun skal sove. En tynd natdragt og et lagen over er nok. Hvis du har en børnepanodil kan du evt. også give den.

Min datter fik over 41 i feber. Da var vi afsted med hende for det turde jeg ikke tage ansvar for. Men det de var mest obs på med så høj feber var feberkramper. Da hun ikke fik det, gav de hende panodil, og da hun gerne ville drikke og godt kunne fokusere var der ingen fare på færde og vi blev sendt hjem igen.

Du kan altid ringe til vagtlægen men så længe hun ikke er slap og så længe hun vil drikke er jeg ret sikker på de ikke vil se jer.

Rigtig god bedring med hende

Anmeld

13. marts 2012

lycly

Frejasen skriver:

Så længe hun er kontaktbar, kan fokusere og har våde bleer er der ingen fare på færde. Små børn kan få meget høj feber.

Men sørg for hun ikke er pakket ind når hun skal sove. En tynd natdragt og et lagen over er nok. Hvis du har en børnepanodil kan du evt. også give den.

Min datter fik over 41 i feber. Da var vi afsted med hende for det turde jeg ikke tage ansvar for. Men det de var mest obs på med så høj feber var feberkramper. Da hun ikke fik det, gav de hende panodil, og da hun gerne ville drikke og godt kunne fokusere var der ingen fare på færde og vi blev sendt hjem igen.

Du kan altid ringe til vagtlægen men så længe hun ikke er slap og så længe hun vil drikke er jeg ret sikker på de ikke vil se jer.

Rigtig god bedring med hende

Tusind tak for svar! Det lettede lidt

Anmeld

13. marts 2012

morethanperfect

LunaLykke skriver:

Du kan være helt rolig hvis hun stadig spiser og drikker ..

Men hvis hun blir helt "væk" og du ikke kan få kontakt til hende , så skal du ringe .. 
Vi ringede til lægen da Oscar havde 41 i feber , og hans sagde 41,5 i feber , og havde ringet 2 timer før det var den var 39 .. De ville ikke se ham da den var 39 ..
Men hold øje med om den stiger ..

Anmeld

13. marts 2012

132319

Hvis du har noget flydende panodil, så giv hende evt. lidt af det

Hun må få halvdelen af sin vægt i mililiter.

Ellers siger man som hovedregl at der skal tages kontakt til vagtlægen hvis temperaturen er over 40.

God bedring med hende

Anmeld

13. marts 2012

L&V

LunaLykke skriver:

Okay, jeg må lige tage hendes temperatur igen om lidt.
Hun spiser heldigvis, hun fik en hel flaske inden hun faldt i søvn, og hun har også drukket lidt vand.
Tak for svar

Det var godt. lidt vand kan os være godt.. Rigtig go bedring til hende

Anmeld

13. marts 2012

LR85

LunaLykke skriver:

Når de bliver svære a komme i kontakt med og ikke vil indtage noget overhoved. Og over 42 i feber. 

Før de ting, gør de ikke noget og der er heller ikke noget a stille op, med mindre der er tegn på infektion

Anmeld

13. marts 2012

Klumpe-dumpe

LR85 skriver:

Når de bliver svære a komme i kontakt med og ikke vil indtage noget overhoved. Og over 42 i feber. 

Før de ting, gør de ikke noget og der er heller ikke noget a stille op, med mindre der er tegn på infektion

Ehm du mener ikke 42 i feber vel???

Til TS

Men afklæd din datter, bare i ble, og så små strømper på, så hun kan komme af med varmen, ingen dragter eller andet.

God bedring med hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.