låse / krog på døren ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.720 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Alarnna

Hey allesammen  

Nu er min dejlige dreng jo allerede blevet såå stor hehe over 2½  

Men det betyder nu også at han lærer alt hvad han ser.. inklusiv hvordan man låser hoveddøren op.. 

Jeg snakkede lidt med min mor og kæresten og prøvede at finde ud af hvad vi gør...  Jeg tænker hvis han vågner tidligt (før mig) og er stille guderne ved hvilken ballade han kan komme ud i ... 

min mor nævnte kæde lås højt oppe på hoved døren.. det tænker jeg nok er okai smart... men vi tænker udover det at sætte en krog eller lign. på hans dør... eller er det totalt tosset...? (er ikke tryg ved idéen om at låse hans dør om natten!)

jeg ved det ikke.. 

Hvad er jeres erfaringer ... eller idéer

knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Hvem?

Alarnna skriver:

Hey allesammen  

Nu er min dejlige dreng jo allerede blevet såå stor hehe over 2½  

Men det betyder nu også at han lærer alt hvad han ser.. inklusiv hvordan man låser hoveddøren op.. 

Jeg snakkede lidt med min mor og kæresten og prøvede at finde ud af hvad vi gør...  Jeg tænker hvis han vågner tidligt (før mig) og er stille guderne ved hvilken ballade han kan komme ud i ... 

min mor nævnte kæde lås højt oppe på hoved døren.. det tænker jeg nok er okai smart... men vi tænker udover det at sætte en krog eller lign. på hans dør... eller er det totalt tosset...? (er ikke tryg ved idéen om at låse hans dør om natten!)

jeg ved det ikke.. 

Hvad er jeres erfaringer ... eller idéer

knus 

Vi har en krog siddende højt oppe på døren, da begge knægter kan både åbne og låse den, men det er også den eneste vi har - de må ikke gå ud uden os - de er 1 og 2 år - jeg ville dog ikke sætte noget på hans værelsesdør, han skal ku komme ud - herhjemme har vi soveværelser ovenpå, allesammen og det eneste vi har der, er en sikkerhedslåge ved trappen.

Anmeld

13. marts 2012

Alarnna

Bondefruen skriver:

Vi har en krog siddende højt oppe på døren, da begge knægter kan både åbne og låse den, men det er også den eneste vi har - de må ikke gå ud uden os - de er 1 og 2 år - jeg ville dog ikke sætte noget på hans værelsesdør, han skal ku komme ud - herhjemme har vi soveværelser ovenpå, allesammen og det eneste vi har der, er en sikkerhedslåge ved trappen.

ja vi har godt nok overvejet sikkerhedslåge.. men det er ikke længe siden han er begyndt at kravle over tremmesengen (han sov med lukket tremmesengen når han sov til middag) så mon ikke han også bare ville kravle over lågen ...  

Anmeld

13. marts 2012

Hvem?

Alarnna skriver:

ja vi har godt nok overvejet sikkerhedslåge.. men det er ikke længe siden han er begyndt at kravle over tremmesengen (han sov med lukket tremmesengen når han sov til middag) så mon ikke han også bare ville kravle over lågen ...  

MIn ældste på 2 sover også i tremmeseng om natten, han kravler også bare over om morgen og kommer ind til os, vores låge er hvert fald højere end tremmesengens sider, og min dreng er meget høj, og han kravler hvert fald ikke over lågen, men vi har ogs været meget bestemte omkring trappen o.s.v. da vi lavede om

Anmeld

13. marts 2012

Alarnna

Bondefruen skriver:

MIn ældste på 2 sover også i tremmeseng om natten, han kravler også bare over om morgen og kommer ind til os, vores låge er hvert fald højere end tremmesengens sider, og min dreng er meget høj, og han kravler hvert fald ikke over lågen, men vi har ogs været meget bestemte omkring trappen o.s.v. da vi lavede om

ja okai.. kan være jeg skal kigge efter nogle højere låger så  synes de er ca. samme højde som tremmesengen... hmm..

Men ja kombineret med at de lærer hvor de ikk må være hjælper jo jeg ville bare sove mest trygt hvis jeg vidste der ikke kunne ske noget og det er jo så derfor vi tænker krog eller lign.  er glad for at det fungere for jer med låge.. 

(Logan er 90cm)

Anmeld

13. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt ville jeg aldrig låse mine børn inde på værelset, så de ikke kunne komme ud.

Vi har to børn på 4 1/2 år og 3 år. De kan også låse vores hoveddør op, men har aldrig gjort det når vi ikke var vågen. De kan dog godt finde andre sjove ting. Jeg har dog aldrig sovet så tungt, at jeg ikke har hørt når de er stået op af deres senge.

Hvis du er nervøs, så kan du evt. sætte en lås på hoveddøren.

Anmeld

13. marts 2012

Hvem?

Alarnna skriver:

ja okai.. kan være jeg skal kigge efter nogle højere låger så  synes de er ca. samme højde som tremmesengen... hmm..

Men ja kombineret med at de lærer hvor de ikk må være hjælper jo jeg ville bare sove mest trygt hvis jeg vidste der ikke kunne ske noget og det er jo så derfor vi tænker krog eller lign.  er glad for at det fungere for jer med låge.. 

(Logan er 90cm)

Lauge blev vist sidst målt til knapnap en meter, men han er altså også kæmpe, det fungere super godt

Anmeld

13. marts 2012

Alarnna

Bondefruen skriver:

Lauge blev vist sidst målt til knapnap en meter, men han er altså også kæmpe, det fungere super godt

holda op det var en dejligt voksende dreng  

Anmeld

13. marts 2012

Isabella_mor

jeg havde nok sikret hoveddøren... børn skal ikke kunne låses inde på deres værelser..

Anmeld

13. marts 2012

Ryberg

Da mine tvillingebrødre var små, der kan jeg huske at min mor satte en krog på deres dør .. Og har selv haft den tanke med Lasses dør da han er en kravle mus, og kan sikkert komme over gitteret vi har ved trappen, han elsker trapper og er alt for vild på dem så derfor er det en stor bekymring.. Faktisk så stor at jeg har bedt min sundhedsplejerske om at komme på besøg og drøfte det..

Så jeg ved ikke hvad der er godt eller dårligt endnu, men vil bare sige jeg kender din tankegang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.