Føler ikke noget er mit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg skal have ny bil. Vi har kigget på den nye chervolet cruze. Hans forældre giver os 50.000, som en lille hjælp. Den koster jo 250.000. resten skal vi selv betale. Men så her forleden sagde min kæreste at det jo egentlig var mere hans bil. End det var min?? Vi har ALDRIG delt tingene det har altid heddet VORES... Men efter han sagde det blev jeg rigtig ked af det, fordi vi har også fået vores hjørne sofa af deres forældre er det så ikke også mest HANS og hvad med stuebordet fik vi også af dem så det vel også mest HANS. Da hans forældre flyttede fra hinanden gav de os også to store reoler ellers ville de smide dem ud, er det så ikke også mest HANS???? og vores kæmpe fladskærm fik VI af HANS mormor, men så må det vel også være mest HANS???

Vi har lige snakket om hvordan jeg havde det med det osv. Og så sagde han at han ikke mente det han havde sagt med at han syntes bilen mere tilhørte ham, og her 5 minutter efter snakker han med en kammerat over skype hvor han siger, at han er sikker på det blir HANS bil..

føler bare ikke at noget er mit nu!!

Undskyld mit sure indlæg, og at det kom rodet ud, men tak fordi du  læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

MissBee

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg skal have ny bil. Vi har kigget på den nye chervolet cruze. Hans forældre giver os 50.000, som en lille hjælp. Den koster jo 250.000. resten skal vi selv betale. Men så her forleden sagde min kæreste at det jo egentlig var mere hans bil. End det var min?? Vi har ALDRIG delt tingene det har altid heddet VORES... Men efter han sagde det blev jeg rigtig ked af det, fordi vi har også fået vores hjørne sofa af deres forældre er det så ikke også mest HANS og hvad med stuebordet fik vi også af dem så det vel også mest HANS. Da hans forældre flyttede fra hinanden gav de os også to store reoler ellers ville de smide dem ud, er det så ikke også mest HANS???? og vores kæmpe fladskærm fik VI af HANS mormor, men så må det vel også være mest HANS???

Vi har lige snakket om hvordan jeg havde det med det osv. Og så sagde han at han ikke mente det han havde sagt med at han syntes bilen mere tilhørte ham, og her 5 minutter efter snakker han med en kammerat over skype hvor han siger, at han er sikker på det blir HANS bil..

Kan godt følge dig, de ting vi har er også ting min kæreste har ha købt da han tjente en DEL mere end mig og derfor solgte vi alle mine ting da vi flyttede sammen... Jeg kan til tider ogsågodt føle at han mener at alt er hans og hvis jeg flyttede ville jeg stå uden noget...  de er en rigtig øv følelse

Anmeld

13. marts 2012

Ditte-3

kender det godt har det på samme måde og kan godt gå mig meget på når jeg sider og kikker rundt , har min bil det også det men ik sikker jeg får lov at beholde den

Anmeld

13. marts 2012

Chris86

Anonym skriver:

Mon du skal tage det SÅ tungt??

Herhjemme er MIN bil en passat og kæresten har en lille corsa, som er HANS! Det er begge vores biler, sammen... MEN vi kalder dem stadig for min og hans....

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

Ditte-3 skriver:

kender det godt har det på samme måde og kan godt gå mig meget på når jeg sider og kikker rundt , har min bil det også det men ik sikker jeg får lov at beholde den

årh det altså bare så træls!

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

MissBee skriver:

Kan godt følge dig, de ting vi har er også ting min kæreste har ha købt da han tjente en DEL mere end mig og derfor solgte vi alle mine ting da vi flyttede sammen... Jeg kan til tider ogsågodt føle at han mener at alt er hans og hvis jeg flyttede ville jeg stå uden noget...  de er en rigtig øv følelse

det er nemlig bare en rigtig øv følse!

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Mon du skal tage det SÅ tungt??

Herhjemme er MIN bil en passat og kæresten har en lille corsa, som er HANS! Det er begge vores biler, sammen... MEN vi kalder dem stadig for min og hans....

Jeg syntes ikke selv jeg tager det tungt, men nu skal det lige siges at han jo sagde til mig at, hans forældre ville betale 50.000 og så skulle vi betale resten.. Og den eneste grund til at vi overhovedet skulle have ny bil er pga af at vi har fået et barn sammen så for der skal være plads til barnevogn osv er der brug for en bil med plads. til den barnevogn VI har købt til VORES barn.  udover det så kan jeg ikke forstå hvordan han kan sige det mest er hans bil fordi hans forældre vælger at betale de 50.000 - og ikke for at bevæge mig på samme niveau som ham, men jeg tjener mere end han gør så selvf gir jeg flere penge? Men jeg ser det bare som VORES? Men i realiteten kunne jeg bare sige at jeg jo betaler mere end ham, men det har jeg ikke lyst til, for jeg syntes vi skal dele!?

Anmeld

13. marts 2012

Chris86

Anonym skriver:

Jeg syntes ikke selv jeg tager det tungt, men nu skal det lige siges at han jo sagde til mig at, hans forældre ville betale 50.000 og så skulle vi betale resten.. Og den eneste grund til at vi overhovedet skulle have ny bil er pga af at vi har fået et barn sammen så for der skal være plads til barnevogn osv er der brug for en bil med plads. til den barnevogn VI har købt til VORES barn.  udover det så kan jeg ikke forstå hvordan han kan sige det mest er hans bil fordi hans forældre vælger at betale de 50.000 - og ikke for at bevæge mig på samme niveau som ham, men jeg tjener mere end han gør så selvf gir jeg flere penge? Men jeg ser det bare som VORES? Men i realiteten kunne jeg bare sige at jeg jo betaler mere end ham, men det har jeg ikke lyst til, for jeg syntes vi skal dele!?

Tja kan ikke helt se det er så galt... Måske fordi jeg ikke går op i det.. Her tjener kæresten meget mere end mig, men jeg havde til gengæld boet selv´i lejlighed inden vi fandt sammen,og derfor er mange af vores ting faktisk mine.. -Sådan da... resten er noget vi har købt lidt på skift... "dit er mit" hedder det herhjemme, uanset hvem der har betalt!...

(dog er huset kærestens, som han havde købt og renoveret inden, så liiiige der er det HANS)...

Anmeld

14. marts 2012

Peanut

Det "problem" havde vi også meget i starten. For hvis vi fik noget, snakkede vi hurtigt om hvis tingen var, hvis vi gik fra hinanden.. Men nu har vi altså været sammen 7 år, og alt er pr. defination "vores". Vi gider ikke længere bruge tid på at snakke om hvis der er hvis 

Men skulle det ske, at vi en dag gik fra hinanden, så ville alle de ting som jeg "havde med" i forholdet, være mine, og omvendt. Det samme hvis jeg brugte nogle af mine opsparede penge på et tv eller en cumputer, mens vi var sammen, var den ting jo også min.

Men i jeres eksempel- I skal bruge 200.000 kr til en bil. Hans forældre vælger at give JER 50.000 kr som gave. Jeg går ud fra at i skal låne de 200.000 kr af bank? På den måde VIL det jo være en fællesbil, fordi i optager et fælleslån  Og det er ikke mere HANS end din, bare fordi hans forældre er utroligt gavmilde 

Men tror det måske bare er noget han har sagt, uden at tænke længere over det 

Anmeld

14. marts 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Ved du hvad så må han ski selv betale for hele bilen, så siger du bare at det gider du simpelthen ikke betale når han mener det er hans alligevel ...

Og så siger du nej til flere ting fra hans side af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.