Falsk strubehoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.727 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Pige2009

Så har Laura fået falsk strubehost igen-igen. Vi har været ude nogle timer idag, hvilket har hjulpet. Jeg har tænkt, at hun kunne sove med vinduet åbent i nat, men er bange for, at hun får træk. Hvad siger I? Er der noget, jeg kan give hende, som vil hjælpe

Kh. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Baagøe skriver:

Så har Laura fået falsk strubehost igen-igen. Vi har været ude nogle timer idag, hvilket har hjulpet. Jeg har tænkt, at hun kunne sove med vinduet åbent i nat, men er bange for, at hun får træk. Hvad siger I? Er der noget, jeg kan give hende, som vil hjælpe

Kh. Linda

Får hun astma medicin?

Frederic har også haft fs, men vi brugte samme metode som de giver på børne afd.. Så han får 10 gange 5 indsugninger af den orange (forebyggende) og det hjælper ham igennem det... Men det skal gøres i samråd med enten lægevagt eller børne afd., men her sparer det os for tur på børne afd - da vi kan give samme behandling herhjemme.

Nogle siger at is har en kanon virkning, men her nægter han alt drikke og mad.

Vi prøver at sætte ham op under hans anfald, men han er som regl stiv som et bræt og slet ikke til at få øjenkontakt med og han falder 98% af gangene i søvn inden anfaldet er ovre...

At tage ham med udenfor virker en smule, men ikke meget om natten - her virker medicin kuren bedst.

Det værste ved fs er at det forværes af at ligge ned, noget med den der hævelse omkring strubehovedet driller endnu mere...

Anmeld

13. marts 2012

Pige2009

Mor til Frederic skriver:

Får hun astma medicin?

Frederic har også haft fs, men vi brugte samme metode som de giver på børne afd.. Så han får 10 gange 5 indsugninger af den orange (forebyggende) og det hjælper ham igennem det... Men det skal gøres i samråd med enten lægevagt eller børne afd., men her sparer det os for tur på børne afd - da vi kan give samme behandling herhjemme.

Nogle siger at is har en kanon virkning, men her nægter han alt drikke og mad.

Vi prøver at sætte ham op under hans anfald, men han er som regl stiv som et bræt og slet ikke til at få øjenkontakt med og han falder 98% af gangene i søvn inden anfaldet er ovre...

At tage ham med udenfor virker en smule, men ikke meget om natten - her virker medicin kuren bedst.

Det værste ved fs er at det forværes af at ligge ned, noget med den der hævelse omkring strubehovedet driller endnu mere...

Hun får ikke astmamedicin, så det er desværre ikke en mulighed. Jeg har godt fået at vide, at strubehovedet lukker sammen, når de ligger ned, så Laura er klodset godt op.

Hun vil heller ikke spise og drikke meget, og is kan hun ikke lide... Nu går det dog lidt bedre og hun hoster ikke så tit mere efter sin middagslur Vil se om jeg alligevel kan få lidt is i hende...

Anmeld

13. marts 2012

Carl-Emil's mor

Baagøe skriver:

Kh. Linda

Jeg fik det i 2002 af min søster ( selvom det ikke burde være muligt ) og hvis værelset var afkølet var det SÅ fantastisk men sov ikke med åbent vindue... Rigtig god bedring det er et helved St have så føler med dit lille pus:/

Anmeld

13. marts 2012

Pige2009

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg fik det i 2002 af min søster ( selvom det ikke burde være muligt ) og hvis værelset var afkølet var det SÅ fantastisk men sov ikke med åbent vindue... Rigtig god bedring det er et helved St have så føler med dit lille pus:/

Tak for svar. Håber hun snart er helt frisk igen

Anmeld

13. marts 2012

Mother-love

Hejsa. Isabella har lige haft det i to dage og hun fik nærmest ikke sovet om natten fordi hun hostede hele tiden. Så hun var så træt. Og så prøvede jeg selvom det var uden snak med lægen at suge 1 ml hostesaft og 2 ml vand op i en sprøjte og gav hende og efter en lille time stoppede hun med at hoste og sjovt nok havde hun ikke falsk strubehoste mere derefter. Nu har hun en meget bedre hoste.og så hoster hun ikke ret meget

Anmeld

13. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Baagøe skriver:

Hun får ikke astmamedicin, så det er desværre ikke en mulighed. Jeg har godt fået at vide, at strubehovedet lukker sammen, når de ligger ned, så Laura er klodset godt op.

Hun vil heller ikke spise og drikke meget, og is kan hun ikke lide... Nu går det dog lidt bedre og hun hoster ikke så tit mere efter sin middagslur Vil se om jeg alligevel kan få lidt is i hende...

Håber at I slipper hurtig om ved denne omgang fs...

For det er hårdt at hverken hun eller jer for ordenlig nattesøvn.

Frederic er ovre hans fs, men bliver hurtig hæs igen ved fysisk anstrengelse.

Anmeld

13. marts 2012

Dot D

Begge vores har haft det, og de har begge sovet i flyverdragt foran en åben terrassedør... Da de var små sad de i en skråstol, større har de haft en madras at ligge på.

God bedring

Anmeld

13. marts 2012

Pige2009

Mor til Frederic skriver:

Håber at I slipper hurtig om ved denne omgang fs...

For det er hårdt at hverken hun eller jer for ordenlig nattesøvn.

Frederic er ovre hans fs, men bliver hurtig hæs igen ved fysisk anstrengelse.

Tak, søde. Håber jeg også, men nu er FS afløst af en almindelig irriterende hoste. Har givet varm mælk med honning 5 gange siden kl. 19, og hun sover stadig ikke. Forbereder mig på endnu en lang nat

Anmeld

13. marts 2012

Pige2009

michelledam skriver:

Hejsa. Isabella har lige haft det i to dage og hun fik nærmest ikke sovet om natten fordi hun hostede hele tiden. Så hun var så træt. Og så prøvede jeg selvom det var uden snak med lægen at suge 1 ml hostesaft og 2 ml vand op i en sprøjte og gav hende og efter en lille time stoppede hun med at hoste og sjovt nok havde hun ikke falsk strubehoste mere derefter. Nu har hun en meget bedre hoste.og så hoster hun ikke ret meget

Ok. Skal selv til lægen fredag, så spørger jeg ham lige, hvad han siger til det, da det er 3. gang, Laura har FS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.