opskrift på lækker hovedret :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

mdbl

Hejj  

Min mor og hendes kæreste kommer på fredag og spiser ved os  

Men er helt tom for ideer :/ .. 

Havde tænkt mig noget med bage kartoffel .. Og til dessert gammeldags æble kage   

Har i ikke nogle ideer til hovedretten af kød og tilbehør som passer til bage kartoffel?  

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

mdbl

mariadyveke skriver:

Hejj  

Min mor og hendes kæreste kommer på fredag og spiser ved os  

Men er helt tom for ideer :/ .. 

Havde tænkt mig noget med bage kartoffel .. Og til dessert gammeldags æble kage   

Har i ikke nogle ideer til hovedretten af kød og tilbehør som passer til bage kartoffel?  

Knus

Og det er ligemeget om det tager langtid eller ikke fordi de kommer først kl 20  

Anmeld

13. marts 2012

tarkoflen

Hvis det godt må tage lang tid, så ville jeg lave pulled pork, det er bare så lækkert! Og mega nemt, det tager bare lang tid

Torsdag aften lægger du en nakkefilet i en marinade, som du synes er lækker, vi lavede den nemme her første gang vi lavede det, og købte en flaske BBQ sauce og marinerede den i det.

Fredag morgen sætter du ovnen på 95 grader og lægger kødet ind i ovnen, og sætter et stegetermometer i, den skal stå ca. 10 timer eller indtil kernetemperaturen er 94 grader. Når du tager der ud af ovnen falder det fuldstændig fra hinanden, og du "river" det ligesom i trevler og servere med f.eks. en bagt kartoffel og coleslaw... Hvis du synes der mangler lidt "saft" i kødet, så tilsætter du lidt af marinaden, som den blev stegt i.

Der var lige mit forslag

Anmeld

13. marts 2012

LouiseRH

Hvad med indbagt svinemørbrad?

Anmeld

13. marts 2012

mdbl

tarkoflen skriver:

Hvis det godt må tage lang tid, så ville jeg lave pulled pork, det er bare så lækkert! Og mega nemt, det tager bare lang tid

Torsdag aften lægger du en nakkefilet i en marinade, som du synes er lækker, vi lavede den nemme her første gang vi lavede det, og købte en flaske BBQ sauce og marinerede den i det.

Fredag morgen sætter du ovnen på 95 grader og lægger kødet ind i ovnen, og sætter et stegetermometer i, den skal stå ca. 10 timer eller indtil kernetemperaturen er 94 grader. Når du tager der ud af ovnen falder det fuldstændig fra hinanden, og du "river" det ligesom i trevler og servere med f.eks. en bagt kartoffel og coleslaw... Hvis du synes der mangler lidt "saft" i kødet, så tilsætter du lidt af marinaden, som den blev stegt i.

Der var lige mit forslag

Uh det lyder fakrisk lækkert

Ku da godt være jeg skulle overveje det  

Anmeld

13. marts 2012

mdbl

LouiseRH skriver:

Hvad med indbagt svinemørbrad?

Ja det var da også en ide  

Anmeld

13. marts 2012

TeamRocket

en god okse medium stegt bøf med salat passer perfekt til bagt kartoffel synes jeg  

(Det skal vi ha den 14 når det er bøf & bj dag )

Anmeld

13. marts 2012

mdbl

TeamRocket skriver:

en god okse medium stegt bøf med salat passer perfekt til bagt kartoffel synes jeg  

(Det skal vi ha den 14 når det er bøf & bj dag )

OKay også et super forslag )

Anmeld

13. marts 2012

tarkoflen

mariadyveke skriver:

Uh det lyder fakrisk lækkert

Ku da godt være jeg skulle overveje det  

Det er rigtig lækkert og vildt nemt! Der findes et hav af opskrifter på nettet, så det er bare at søge på google, hvis man vil lave sin egen marinade...

Vi brugte denne opskrift på coleslaw, brugte dog ikke alt dressingen og puttede ikke så meget mayo i

http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?t=1967

Ellers går man jo heller aldrig galt i byen med en lækker steg i ovnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.