Eksperthjælp: Den fortvivlede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. marts 2009

Trine Hostrup Dahl

"Den fortvivlede"

Hej Trine
Jeg vil lig starte med at sige jeg elsker mine 3 børn som er i aldren 6 år, 3 år og 7 måneder.
Lige i øjeblikket magter jeg ikke alle de pligter og pædagogik som følger med, når man har børn. Får nogen gange tanker om at jeg ønsker jeg aldrig har fået dem, eller at der sker noget så de ikke er her mere. Det er nogen tanker jeg er meget flov over at have og tør ikke at fortælle nogen det, for inderest inde er det ikke det jeg ønsker. Jeg har vildt lyst til at komm væk og være helt mig selv, men det er bestemt ikke nemt, hvor skal jeg tage hen oghvad med mine børn de kan ikke undvære mig, men jeg kan også godt mærke at jeg ikke har det godt.

Hilsen den fortvivlede

Trines svar

Kære Fortvivlede!
Mit første indtryk, da jeg læste dit brev, var at du lyder meget stresset og ulykkelig. Du skriver, du ikke magter de pligter og opdragelsen af dine tre børn, og at du efterfølgende plages af en enorm dårlig samvittighed. Det lyder bare rigtigt hårdt.
Jeg vil gerne slå fast med det samme, at jeg ikke tænker, at dét at man ikke har overskud til sine børn er ensbetydende med, at man ikke elsker dem. Du kan sagtens have de tanker du har, og stadig elske dine børn.

Der kan være mange grunde till, at du er kørt træt og intet overskud har at give af.
Jeg ville gerne vide noget mere om, hvor længe det har stået på, om det er noget du har oplevet tidligere i dit liv. Du skriver, at dit yngste barn er 7 måneder. Er det kommet i forbindelse med fødslen? Hvordan er dit forhold til din partner?

Har du lyst kan du skrive til mig på trinedige@hotmail.com.

Hvis jeg skulle give dig en hurtig vejledning til, hvordan du kan komme ud af dit mismod, så må det være at tænke over, hvad det er, der er sværest for dig at overkomme, og hvor har du lettere ved det? Kan du få noget hjælp rent praktisk, der kan aflaste dig lidt i en periode? Tit mudrer det hele sammen og det bliver til en grå-sort mudret masse, hvor man hverken kan få hoved eller hale på sit liv, og hvor ALT synes håbløst. Det er dog meget sjældent, at det er ALT, der er uoverkommeligt, når man sætter sig ned og får snakket/ tænkt det igennem.
Jeg håber du kunne finde lidt trøst i mit svar. Det er lidt vanskeligt at komme med en konkret facitliste på, hvordan du får det bedre.
Mange kærlige hilsner

Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2009

Zeta

Henrik skriver:

Spørgsmålet:

Hej TrineJeg vil lig starte med at sige jeg elsker mine 3 børn som er i aldren 6 år, 3 år og 7 måneder.Lige i øjeblikket magter jeg ikke alle de pligter og...

Se hele spørgsmålet og Trine Hostrup Diges svar:

https://www.baby.dk/Information/AgonyColumn/AgonyCo lumnViewAnswer.aspx?AgonyColumnID=158

Det lyder bestemt ikke rart, lyder som begyndelsen til et nervesammenbrud, må håbe at hun søger hjælp, for det lyder som et alvorligt skrig efter hjælp.

Anmeld

7. juni 2009

Sweet1978

Jeg tænker det kan være en fødselsdepression, så jeg synes bestemt der skal snakkes med en læge om behandling, men tror jeg også Trine vil komme ind på hvis der bliver yderlige kommunikation der, for hun var jo allerede inde på om det var kommet efter fødslen. Jeg er selv lige kommet ud af en fødselsdep. og jeg havde selvmordstanker og tænkte på at tage mine børn med i faldet......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.