modesty skriver:
En af mine veninder har kørt elimination communication med sin søn siden han var 3 måneder. Han har ikke haft ble på siden, og er nu lidt over et år. Jeg var sikker på at det ville jeg også gøre med min dreng ret hurtigt, men må indrømme her ved 5 mdr. at jeg simpelthen ikke orker det! Hæhæh.
Men - jeg kunne sagtens finde på at gå i gang med sådan en model som du snakker om, måske når han begynder at kunne kravle/sidde selv. Hvor lang tid tog det jer at få hende til at fatte hvad potten skulle bruges til, og lave i den?
EDIT: Nåh ja, jeg glemte en af de store grunde til at jeg ikke er gået i gang med det: Hvad fan**n gør man når barnet starter i institution?? Får I personalet med på den?
Mit råd til dig ville være at begynde nu. Det kommer til at gå meget lettere end hvis du venter til dit barn er 1 år. Men hvis du venter, så er det bedst at forsøge ved 6 mdr. eller ved 1 år har jeg læst.
Men du kan jo gøre det at du kører sådan en form for "eliminations kommunikation light" hvor dit barn stadig har ble på og du bare sætter det på potten nogle gange dagligt. Hvis du fx ved at dit barn typisk laver i bleen på et eller andet tidspunkt i løbet af dagen kan du starte med at sætte det på potten der og så måske kun gøre det den ene gang om dagen hvis det andet er for overvældende. Alene det at dit barn allerede nu ser hvad potten er til vil gøre det lettere for dig hvis du senere vil gøre som mig når dit barn er omkring 1 år 
Vi var så heldige at vores start på potte ramlede sammen med at Amanda lige var parat til at indoptage den læring, så første gang jeg placerede hende på potten gik der 2 min og så lavede hun både det ene og det andet. Jeg var så stolt jeg havde lyst til at sætte et flag i det og tage et foto nærmest jo

Ang. instituation, så vil mange dp gerne gå med til at sætte barnet på potte 1-2 gange dgl., især hvis de har andre børn, der også sidder på potte. Hvis instituationen ikke vil, så må man jo bare leve med det og så sætte barnet på potte derhjemme. Det er stadig god læring for barnet.
Det er vigtigt at understrege at det her handler ikke om at pace barnet til at blive renligt så hurtigt som muligt overhovedet. Det handler om at give dem muligheden for at undgå at have en lorteble på fordi det er rarere for alle parter og især barnet at lave i potten i stedet 
Anmeld