Skal begge forældre være enige om dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.617 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Snartmortil3

Hej tøser.

Jeg har midlertidig fuld forældermyndighed over min søn, (Indtil vi skal i retten, forhåbentligt snart). Min søn er 7 mdr, og faderen og jeg taler ikke sammen (lang historie). Han nægter at skrive under på alle forslag jeg har til navn. Og jeg vil så gerne have vores søn døbt..

Kan jeg det? eller skal vi virkelig være enige? Jeg kan jo ikke vente med at få navngivet/døbt vores søn indtil han synes han gider at skrive under på navngivningsattesten.. What to do???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

An&Jo

110811 skriver:

Hej tøser.

Jeg har midlertidig fuld forældermyndighed over min søn, (Indtil vi skal i retten, forhåbentligt snart). Min søn er 7 mdr, og faderen og jeg taler ikke sammen (lang historie). Han nægter at skrive under på alle forslag jeg har til navn. Og jeg vil så gerne have vores søn døbt..

Kan jeg det? eller skal vi virkelig være enige? Jeg kan jo ikke vente med at få navngivet/døbt vores søn indtil han synes han gider at skrive under på navngivningsattesten.. What to do???

hvis du har midlertidig fuld, så skal han ikke skrive under, det er først når i får fælles.. så du får bare barnet døbt, og så må han indfinde sig med navnet hvis han ikke gider samarbejde..

Anmeld

12. marts 2012

Snartmortil3

An&Jo skriver:

hvis du har midlertidig fuld, så skal han ikke skrive under, det er først når i får fælles.. så du får bare barnet døbt, og så må han indfinde sig med navnet hvis han ikke gider samarbejde..

Jeg tror aldrig vi får fælles forældermyndighed. Jeg håber og tror på jeg også får den når vi skal i retten. Men det vil tiden vise.

Jeg troede bare at man ALTID skulle være enig om navnet.

Anmeld

12. marts 2012

An&Jo

110811 skriver:

Jeg tror aldrig vi får fælles forældermyndighed. Jeg håber og tror på jeg også får den når vi skal i retten. Men det vil tiden vise.

Jeg troede bare at man ALTID skulle være enig om navnet.

nææh, ikke når den ene part har fuld forældremyndighed..

Jeg havde fuld over min søn indtil han var 8 mdr, og jeg fik ham bare døbt.. ingen problemer..

Anmeld

12. marts 2012

Snartmortil3

An&Jo skriver:

nææh, ikke når den ene part har fuld forældremyndighed..

Jeg havde fuld over min søn indtil han var 8 mdr, og jeg fik ham bare døbt.. ingen problemer..

Okay. Tak for dit svar

Anmeld

12. marts 2012

An&Jo

110811 skriver:

Okay. Tak for dit svar

det var så lidt..

Anmeld

12. marts 2012

Snartmortil3

Når jeg vil udfylde en navngivnings blanket på nettet, så står der at både moderens og faderens underskrift skal være der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.