Frotte.. Hvor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.627 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

Glad Giraf

Hej i kreative damer...

Har besluttet mig for at træne i at blive kreativ, og ville meget gerne sy nogle fine originale hagesmække til min lille prinsesse...

Men jeg kan kun finde ens farvet frotte når jeg kigger rundt omkring... Kunne godt tænke mig noget med lidt mønster...

Nogen der ved hvor man kan købe det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Nina1988 skriver:

Hej i kreative damer...

Har besluttet mig for at træne i at blive kreativ, og ville meget gerne sy nogle fine originale hagesmække til min lille prinsesse...

Men jeg kan kun finde ens farvet frotte når jeg kigger rundt omkring... Kunne godt tænke mig noget med lidt mønster...

Gamle håndklæder Ja eller nye for den sags skyld.

Frotte er virkelig en mangle vare.. 

Af og til kan du være heldig at nogle sælger på trendsales. 

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

11. marts 2012

Glad Giraf

numsefisk skriver:

Gamle håndklæder Ja eller nye for den sags skyld.

Frotte er virkelig en mangle vare.. 

Af og til kan du være heldig at nogle sælger på trendsales. 

Synes bare jeg har set andre sælge ting med fine børnemønstre, det kan man ikk rigtig få i håndklæder... Må lige kigge på TS det habde jeg ikke tænkt på

Anmeld

11. marts 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Nina1988 skriver:

Synes bare jeg har set andre sælge ting med fine børnemønstre, det kan man ikk rigtig få i håndklæder... Må lige kigge på TS det habde jeg ikke tænkt på

Altså hvis det er børne motiver, er du så sikker på det er frotte? 

For langt de fleste der laver hagesmækker sætte enten våglagen eller ensfarvet frotte bag ved, og bruger så alm stof foran.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

11. marts 2012

Glad Giraf

numsefisk skriver:

Altså hvis det er børne motiver, er du så sikker på det er frotte? 

For langt de fleste der laver hagesmækker sætte enten våglagen eller ensfarvet frotte bag ved, og bruger så alm stof foran.

Måske tager jeg fejl så... Så bare en der skrev at det var frotte med gummebagside... Men hun købte det i tyskland (lidt langt fra Nordsjælland )

Jeg havde nemlig også først tænkt på at bruge alm bomuld også et tisselagn bagpå, men kan det suge nok?

Er virkeligt ikke så kreativ, men VIL så gerne, så nu må jeg øve mig under barslen

Anmeld

12. marts 2012

Tona

Nina1988 skriver:

Hej i kreative damer...

Hvis du udelukkende vil have frote til dine hagesmække for at gøre dem tætte for savl osv, så kan du jo vælge at bruge ensfarvet frote som bagside til hagesmækken og så sy noget fedt stof på som forside til hagesmækken

Anmeld

12. marts 2012

Sakris

Jeg har enten brugt "tislagen" på bagsiden og bomuld på fronten af hagesmækkene (og nej, vandet går ikke igennem). Ellers har jeg lavet af Ikea gæstehåndklæder (som fås i masser af farver) eller af PVC fri voksdug. 

Har heller aldrig set frotté metervare med mønster.

Anmeld

13. marts 2012

Glad Giraf

Sakris skriver:

vvavaroogogsogsåmmiminoopoproprioprinoprindoprindeligJeg har enten brugt "tislagen" på bagsiden og bomuld på fronten af hagesmækkene (og nej, vandet går ikke igennem). Ellers har jeg lavet af Ikea gæstehåndklæder (som fås i masser af farver) eller af PVC fri voksdug. 

Har heller aldrig set frotté metervare med mønster.

Det var også min oprindelige plan at bruge bomuld og tisselagn...
Måske et dumt spørgsmål, men kan bomuld godt "fange" f eks en tynd grød eller vand? Løber det ikke bare ned af smækken?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.