Gode råd mod rød numse søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.354 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

gruener

Hej piger 

Min dreng på 18 mdr har simpelthen fået så rød numse, grundet tyndskid (sorry ordvalget).. Det gør så ondt på ham.. Vi vasker den blidt med svamp og smører et meget tyndt lag zinksalve på.. Er der nogen af jer, der har gode råd ud over dette? 

De tages med kyshånd.. 

Hilsen Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

An&Jo

gruener skriver:

Hej piger 

Min dreng på 18 mdr har simpelthen fået så rød numse, grundet tyndskid (sorry ordvalget).. Det gør så ondt på ham.. Vi vasker den blidt med svamp og smører et meget tyndt lag zinksalve på.. Er der nogen af jer, der har gode råd ud over dette? 

De tages med kyshånd.. 

Hilsen Sara

jeg plejer at bruge inotyol når det er helt slemt.. det er en tjære creme, og den er meget tyk, og kan være svær at smøre ordentlig ud, men den fungerer altså bare..

Er det virkelig slemt, så får han lov til at rende rundt uden ble på, så numsen kan få noget luft..

Anmeld

11. marts 2012

gruener

An&Jo skriver:

jeg plejer at bruge inotyol når det er helt slemt.. det er en tjære creme, og den er meget tyk, og kan være svær at smøre ordentlig ud, men den fungerer altså bare..

Er det virkelig slemt, så får han lov til at rende rundt uden ble på, så numsen kan få noget luft..

Hvor kan man få den creme henne? Jeg har godt hørt navnet før.. Ja vi lader ham også rende rundt med bar numse, eller en stofble om numsen. Da han har tyndskid er bar numse en smule risikabelt

Anmeld

11. marts 2012

An&Jo

gruener skriver:

Hvor kan man få den creme henne? Jeg har godt hørt navnet før.. Ja vi lader ham også rende rundt med bar numse, eller en stofble om numsen. Da han har tyndskid er bar numse en smule risikabelt

jeg købte den på apoteket så vidt jeg husker..

Anmeld

11. marts 2012

gruener

An&Jo skriver:

jeg købte den på apoteket så vidt jeg husker..

ok, tak 

Anmeld

11. marts 2012

signe.

gruener skriver:

Hej piger 

De tages med kyshånd.. 

Hilsen Sara

Uha, vi har selv en dreng der døjer med rød numse i tide og utide, og vi SVÆRGER til 8 hour creme fra Elizabeth Arden! Den er kun lavet på naturlige ingredienser, og vi bruger kun den... Samtidig kan den bruges til alt andet også; sprukne læber,tørre hænder/hud, sår og meget mere

Anmeld

11. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
gruener skriver:

aananbHej piger 

De tages med kyshånd.. 

Hilsen Sara

Kan anbefale kogtvands klude. Tag en stofble og klip i stykker kog dem og læg let fugtig lun klud i bleen. Virker super godt

Anmeld

11. marts 2012

tweety2060

VI bruger også inotyol creme og så vat til at vaske med i stedet for skumklude... God bedring

Anmeld

11. marts 2012

LR85

Kogtvandsklude og lad ham ligge/rende med numsen bar lidt. Læg evt en foldet stofble ind i bodyen, så huden kan pnde (skuftes selvfølgelig når den er tisset på)

Anmeld

11. marts 2012

Kløver

gruener skriver:

oHej piger 

De tages med kyshånd.. 

Hilsen Sara

Vi bruger inotyol til Daniel, men er en tyk creme, så varmer den lidt på hånden ved at smøre den lidt rundt og så duppe på, endelig ikke smøre, og ikke et ret tykt lag, og huden skal være tør når man putter det på. Men det er rigtig godt, har været meget ekstremt før det ikke har været behandling nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.