fra autostol til sæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

Plysbjørnen

wamse skriver:

H-selen er ved at være for kort nu, og hoved"gærdet" er hævet til max nu 

Så kan hun mon sidde i en sele pude? 

Det vil jeg tro... på vores Autostole kan H-selen tages helt af så man kan bruge den almindelige sele... tror faktisk også at hoved"gærdet" kan fjernes det er jeg dog ikke sikker på...

Men ved at når de engang bliver så store så kan ryglænet også fjernes... Så kun stolen er tilbage...

Men jo vil da tro at med den størrelse ville hun kunne sidde på autosæde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

raca

jeg er rimelig hys.

mine får bestemt ikke lov kun at sidde på selepuder uden sidebesyttelse..

min erfaring er at ricaroen fra 15-35 kg er rimlig stor, den kan min 6 årige fint sidde i.. i højden går den op til 155 mener jeg og det passer rimeligt fint.. jeg kan sidde i den... sådan næsten..

ok der er noget med nogle bredde hofter og 5 cm for meget i højden...så min søn slipper ikke ud af autosolen før han er forstor til den vi har nu

selepude ma de vist sidde på fra 15 kg af.. men jeg syntes det er uansvarligt.

Anmeld

11. marts 2012

wamse

raca skriver:

jeg er rimelig hys.

mine får bestemt ikke lov kun at sidde på selepuder uden sidebesyttelse..

min erfaring er at ricaroen fra 15-35 kg er rimlig stor, den kan min 6 årige fint sidde i.. i højden går den op til 155 mener jeg og det passer rimeligt fint.. jeg kan sidde i den... sådan næsten..

ok der er noget med nogle bredde hofter og 5 cm for meget i højden...så min søn slipper ikke ud af autosolen før han er forstor til den vi har nu

selepude ma de vist sidde på fra 15 kg af.. men jeg syntes det er uansvarligt.

Det handler på ingen måde om, at jeg vil slække på sikkerheden for min datter, men hun har problemer med at sidde i den for hendes skuldre rammer imod hovedgærdet, som er i øverste hak.

Så spørgsmålet handler om, hvad jeg så gør, for hun skal jo kunne sidde ordenligt - og sikkert.

Recaro'en er længe bred nok, men problemet er højden

Anmeld

11. marts 2012

wamse

Aniteb skriver:

Det vil jeg tro... på vores Autostole kan H-selen tages helt af så man kan bruge den almindelige sele... tror faktisk også at hoved"gærdet" kan fjernes det er jeg dog ikke sikker på...

Men ved at når de engang bliver så store så kan ryglænet også fjernes... Så kun stolen er tilbage...

Men jo vil da tro at med den størrelse ville hun kunne sidde på autosæde...

Jeg har lige forsøgt at se på stolen, men ryggen kan ikke fjernes helt på den

Altså et eller andet må jeg gøre forkert, for der står jo at den er op til 35 kg, og det er hun jo laaangt fra.

Anmeld

11. marts 2012

wamse

Lenats31 skriver:

H-selen skulle have været fjernet for 4 kg siden. Der er kun en stol der er godkendt til brug med 5-punktsselen i efter 18 kg fremadvendt. det er Britax Two Way Elite som må anvendes med 5 punktsselen til 25 kg. Ellers er man ude i en decideret handicap stol. Two Way Elite sælges ikke i Danmark.

mange stole på markedet er godkendte fra 9-36 kg. men i manualen står der at selen senest skal fjernes ved 18 kg  og tidligst ved 15 kg. De er ikke testet til højere vægt med selen i.

Du kan helt sikkert rykke hovedstøtten noget længere op efter selen er fjernet. det er typisk sådan det er med den type stol.

Tak for svaret Jeg ser lige om jeg kan finde ud af at fjerne H-selen

Anmeld

12. marts 2012

Alexander&Lærke

wamse skriver:

Tak for svaret Jeg ser lige om jeg kan finde ud af at fjerne H-selen

Hvis du kigger bag stoffet på ryggen så sidder der måske en manual, gjore der på vores og der står hvordan h-selen afmonteres, du skal også fjerne den ekstra pude som sidder på sæder, den er påsar på tryk knapper,(vi har den samme stol)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.