Bør baby have noget at kigge på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. marts 2012

ajbs

Vores 11 uger gamle søvn har svært ved at give sig hen til søvnen, og det tager tit 20-30 minutter inden han falder til ro.

Inden da ligger han og græder lidt, møfler rundt og kører sit hoved fra side til side.

Han kan ikke ligge selv og falde i søvn, og vi skal både holde sutten + nussekluden så han kan putte sig i den.. derudover er vi også nødt til at rokke liften lidt (dårlig vane .. I know). Men vi er lige ved at vænne ham af med at det skal ske på armen, så må vi tage den anden senere.

Det slog mig idag, om vi egentlig burde hænge noget i liften eller på indersiden af loftet, som han kan kigge på, og måske på den måde falde hen. Det er egentlig helt bevidst, at det er fravalgt da jeg tænker, at han jo skal sove når han ligger der.

Hvad siger I? Har I nogle erfaringer med, at de har noget at kigge på når de skal sove?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Maja88

jeg ville ikke hænge noget op, da baby ikke har brug for stimulering når den skal sove...

så jeg ville gøre som i.. min datter blev også rokket i søvn og gør hun ikke mere.. det gik væk af sig selv.,..

måske han får for meget stimulation inden sengetid...

Anmeld

10. marts 2012

morethanperfect

ajbs skriver:

Vores 11 uger gamle søvn har svært ved at give sig hen til søvnen, og det tager tit 20-30 minutter inden han falder til ro.

Inden da ligger han og græder lidt, møfler rundt og kører sit hoved fra side til side.

Han kan ikke ligge selv og falde i søvn, og vi skal både holde sutten + nussekluden så han kan putte sig i den.. derudover er vi også nødt til at rokke liften lidt (dårlig vane .. I know). Men vi er lige ved at vænne ham af med at det skal ske på armen, så må vi tage den anden senere.

Det slog mig idag, om vi egentlig burde hænge noget i liften eller på indersiden af loftet, som han kan kigge på, og måske på den måde falde hen. Det er egentlig helt bevidst, at det er fravalgt da jeg tænker, at han jo skal sove når han ligger der.

Hvad siger I? Har I nogle erfaringer med, at de har noget at kigge på når de skal sove?

Jeg ville ikke hænge noget op ..
Når de skal sove , skal de sove og ikke lege ..

Man skal passe på de ikke forbinder de 2 ting med det samme .. 

Anmeld

10. marts 2012

ajbs

Der skulle så stå 11 uger gamle søn

Tusind tak for jeres svar, man bliver jo lidt desperat for at finde løsninger.. hehe. Men tænker også at han skal sove når han skal sove, og måske ville blive mere vågen af at have noget at kigge på.

Anmeld

10. marts 2012

Maja88

ajbs skriver:

Der skulle så stå 11 uger gamle søn

Tusind tak for jeres svar, man bliver jo lidt desperat for at finde løsninger.. hehe. Men tænker også at han skal sove når han skal sove, og måske ville blive mere vågen af at have noget at kigge på.

hvor længe er han vågen af gangen... hvad laver i ca 30-1 time før han skal sove

Anmeld

10. marts 2012

ajbs

Det kan godt være, at du har ret mht overstimulering, det er ved alle hans lure i løbet af dagen. Og mange gange er han kun vågen en time, så udviser han træthed igen.. så jeg synes det er svært både at nå mad, puslning, leg osv inden han skal puttes igen

Anmeld

10. marts 2012

Maja88

ajbs skriver:

Det kan godt være, at du har ret mht overstimulering, det er ved alle hans lure i løbet af dagen. Og mange gange er han kun vågen en time, så udviser han træthed igen.. så jeg synes det er svært både at nå mad, puslning, leg osv inden han skal puttes igen

her var min datter ikke meget vågen de første 3 måneder

så det hed når hun vågnede spise første gang... skifte ble-pludre,... og så spise anden gang og så godnat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.