Desperat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. marts 2012

Musen5

Hej piger,

Det drejer sig om Leah på snart 8 mdr. Vi hygger hele dagen,og hun er ganske nem at få til at sove til middag. MEN MEN MEN så snart vi skal putte til aften blirr hun en djævel uden lige.

Det kan snildt tage 2 timer at få hende puttet. Hun bliver ammet og falder gerne i søvn der, jeg kan så tage hende på armen indtil hun bøvser og så lægger jeg hende i sengen og så bryder helvede løs! Så nægter hun at sove igen uden hyl og skrig.

Hun vil ikke falde i søvn i sin seng så hun ligger bare og skriger. Jeg kan ikke give hende en sut da hun nægter at bruge lortet og en sutteflaske kan man heller ikke give hende. I hendes øjne er mine (oYo) den eneste brugbare sut og det holder bare ikke i længden

Jeg har nået min grænse hvor hvad jeg kan holde til. Jeg har aller mest lyst til at smide tøsebarnet ud fra altanen. Jeg er ved at gå til af det her. Jeg orker ikke at spilde mere tid med at høre på en hysterisk pige der hverken vil det ene eller det andet!

Hvad kan jeg gøre???????????????

Er parat til at sælge hende efterhånden!

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

LR85

ihhhh kan godt forstå dig. det er bare super hårdt.

Hva sker der hvis du sætter dig på en stol lige ved siden a sengen, evt aer hende lidt så hun ved du er der.

Hun græder jo fordi hun bare rigtig gerne vil være sammen med dig.

På den måde svigter du hende ikke, men viser a du bestemmer a nu er det sovetid og det er her hun skal sove og du er ved hendes side.

Mærk i din mave hvad du holder til og hvad der er svigt og hvad der er magt.

Du skal selv kunne være med i det, om du så vælger a tage hende op igen eller svøbe/vugge hende.

Anmeld

9. marts 2012

Musen5

LR85 skriver:

ihhhh kan godt forstå dig. det er bare super hårdt.

Hva sker der hvis du sætter dig på en stol lige ved siden a sengen, evt aer hende lidt så hun ved du er der.

Hun græder jo fordi hun bare rigtig gerne vil være sammen med dig.

På den måde svigter du hende ikke, men viser a du bestemmer a nu er det sovetid og det er her hun skal sove og du er ved hendes side.

Mærk i din mave hvad du holder til og hvad der er svigt og hvad der er magt.

Du skal selv kunne være med i det, om du så vælger a tage hende op igen eller svøbe/vugge hende.

Uanset hvad jeg gør pt... sidder ved siden af sengen, vugger hende osv osv osv så er det et fedt...

Bare konceptet i at hun skal sove om aftenen gør hende komplet hys og jeg aner ikke hvorfor. Jeg er bare SÅ træt af at hun ikke kan sove i sin seng (Læs: falde i søvn selv UDEN brok) for det har hun kunne før.
Ved ikke om det bare er alderen ... jeg er om ikk andet parat til at gå i strejke

/Mette

Anmeld

9. marts 2012

Saram

Pyha, har desværre ingen gode råd tror jeg.

Min datter er 9 mdr og vi har lige været det samme igennem.. Hun bruger godt nok sin sut og den har også hjulpet. Men ikke meget da vi var inde i den periode.

Hvor længe har det stået på? For efter hvad jeg ved, er der rigtig mange børn i den alder, der har sådan en periode.

for at det meget snart bliver bedre!

Og så lige en KÆMPE til dig!

Anmeld

9. marts 2012

Røverdatter

Musen5 skriver:

Hej piger,

Det drejer sig om Leah på snart 8 mdr. Vi hygger hele dagen,og hun er ganske nem at få til at sove til middag. MEN MEN MEN så snart vi skal putte til aften blirr hun en djævel uden lige.

Det kan snildt tage 2 timer at få hende puttet. Hun bliver ammet og falder gerne i søvn der, jeg kan så tage hende på armen indtil hun bøvser og så lægger jeg hende i sengen og så bryder helvede løs! Så nægter hun at sove igen uden hyl og skrig.

Hun vil ikke falde i søvn i sin seng så hun ligger bare og skriger. Jeg kan ikke give hende en sut da hun nægter at bruge lortet og en sutteflaske kan man heller ikke give hende. I hendes øjne er mine (oYo) den eneste brugbare sut og det holder bare ikke i længden

Jeg har nået min grænse hvor hvad jeg kan holde til. Jeg har aller mest lyst til at smide tøsebarnet ud fra altanen. Jeg er ved at gå til af det her. Jeg orker ikke at spilde mere tid med at høre på en hysterisk pige der hverken vil det ene eller det andet!

Hvad kan jeg gøre???????????????

Er parat til at sælge hende efterhånden!

/Mette

Er jeres seng stor nok til hun kan ligge hos jer? For så kunne det være en mulighed for en tid - måske det vil gøre hende mindre hysterisk. Jeg har også haft svært ved at putte vores søn, men efter jeg besluttede at tage ham over i vores seng igen, har han sovet meget bedre om natten og faldet hurtigere til ro. Det samme med mig

Men er det ikke også noget med et mor-jeg-vil-ha-dig-spring omkring de 8 måneder??  Hvad med faren? Kan han evt. komme ind når du har ammet og prøve at putte hende?

Ellers ved jeg ikke helt hvad jeg vil råde dig til... Håber du/i finder en god løsning...

Anmeld

9. marts 2012

Happiness

Lukas er også begyndt at være hys når han skal sove om aftenen! Og vi har ellers de sidste mange måneder bare kunnet lægge ham, og så lagde han sig til at sove indenfor 5-10 minutter!

Det kan være rigtig opslidende!!! Kan godt mærke at ens tålmodighed ikke er hvad den har været... Især når det nu har stået på i en lille uge! Og han vågner også bare rigtig tit om natten nu. Nogle gange 4-5 gange i løbet af en nat! Nøj det trækker tænder ud! Er en omvandrende zombie!

Jeg mistænker de kære tigerspring! Det passer meget godt med ugerne, så håber at jeg har min skønne dejlige dreng tilbage igen om en uges tid

Lukas deler forresten fødselsdag med din datter

Anmeld

9. marts 2012

Saram

Hov, forresten, hvad med sutteklud/bamse/andet, er det noget hun bruger ? For det kan da ihvertfald hjælpe min datter når hun er ked af det og slet ikke vil sove. Hun har nemlig sådan en fin lyserød nussekluds bamse.

Anmeld

9. marts 2012

LR85

Musen5 skriver:

Uanset hvad jeg gør pt... sidder ved siden af sengen, vugger hende osv osv osv så er det et fedt...

Bare konceptet i at hun skal sove om aftenen gør hende komplet hys og jeg aner ikke hvorfor. Jeg er bare SÅ træt af at hun ikke kan sove i sin seng (Læs: falde i søvn selv UDEN brok) for det har hun kunne før.
Ved ikke om det bare er alderen ... jeg er om ikk andet parat til at gå i strejke

/Mette

jeg ved VIRKELIG godt hva du mener.

jeg ville ønske jeg havde en video a vores aftener herhjemme bare for en måned siden, og maaange andre gange før.

Jeg har virkelig grædt, skændt ud, og kastet med ting i frustration, sikkert den du også sidder med

Det er røvhårdt, og kan fornemme på dig a intet hjælper, så de eneste trøstende ord jeg kan komme med, er a det går over og det helt klart er en udviklingsperiode.

Hun vil jo bare rigtig gerne være hos dig, og det er jo 'desværre' forståeligt nok, så næææ nej om hun vil give sig uden kamp.

hva tænker du selv, kunne du gribe noget anderledes an eller ændre nogen rutiner eller?

Anmeld

9. marts 2012

Musen5

Himmelsmil skriver:

Er jeres seng stor nok til hun kan ligge hos jer? For så kunne det være en mulighed for en tid - måske det vil gøre hende mindre hysterisk. Jeg har også haft svært ved at putte vores søn, men efter jeg besluttede at tage ham over i vores seng igen, har han sovet meget bedre om natten og faldet hurtigere til ro. Det samme med mig

Men er det ikke også noget med et mor-jeg-vil-ha-dig-spring omkring de 8 måneder??  Hvad med faren? Kan han evt. komme ind når du har ammet og prøve at putte hende?

Ellers ved jeg ikke helt hvad jeg vil råde dig til... Håber du/i finder en god løsning...

hun er ekstremt morsyg om aftenen så hun bliver endnu mere hys hvis far putter.

Der er desværre ikk plads i vores seng, men hendes seng står inde hos os så det er jo ikke fordi hun er alene

/mette

Anmeld

9. marts 2012

Musen5

Saram skriver:

Hov, forresten, hvad med sutteklud/bamse/andet, er det noget hun bruger ? For det kan da ihvertfald hjælpe min datter når hun er ked af det og slet ikke vil sove. Hun har nemlig sådan en fin lyserød nussekluds bamse.

Nej det vil hun ikke ha..

indtil for godt og vel 1½ uge siden ville hun slet ikk røres når hun skal sove....

og desværre er hun modstander af sutter, nusseklude og deslige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.