Rød numse hvad er det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Mussen2

Jeg synes ofte min datt på snart 3 år har røde plamager i numsen nær endetarmen, det er ikke stort, men det er nærmest umuligt at slippe af med. Et kan være sådan bitte små rødde prikker også. Jeg smører med alt muligt alt efter hvor udtalt det er.

Hvad med jer andre, men børn på den alder, er jeres børns numser altid "pæne" ? 

Hvordan "vasker" i jeres børn til daglig og hvad gør jeres DP?

Har i et godt råd? Jeg vul ikke kalde det rød numse, som når baller osv er højrøde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Caroline86

Laura har stort set aldrig noget og hun er fr fødslen blevet skiftet på samme måde hun er 2 nu..

Hun bliver vasket med en opvredet skumklud (lunkent vand), blivver duppet med en stofble, ligger og lufttørrer lidt og får så et lag "apotekets babysalve" på (den er gennemsigtig - det er IKKE deres zinksalve ).. Nede i vuggestuen bliver hun skiftet normalt med skumklude uden salve...

den salve er KLART værd at investere i

Anmeld

7. marts 2012

Tona

Caroline86 skriver:

Laura har stort set aldrig noget og hun er fr fødslen blevet skiftet på samme måde hun er 2 nu..

Hun bliver vasket med en opvredet skumklud (lunkent vand), blivver duppet med en stofble, ligger og lufttørrer lidt og får så et lag "apotekets babysalve" på (den er gennemsigtig - det er IKKE deres zinksalve ).. Nede i vuggestuen bliver hun skiftet normalt med skumklude uden salve...

Den er så god den salve. Den er også god til tørre kinder så vi smører altid med den her i kulden når Amanda skal udenfor og sove eller gå tur osv. Den er også fantastisk til hvis man er meget forkølet og er blevet helt hudløs under næsen af at pudse næse. Eller hvis man har sprækker i mundvigene

Anmeld

7. marts 2012

Mussen2

Caroline86 skriver:

Den salve har vi også og bruger i ny og næ. Men det kan skal være jeg konsekvent skal bruge den sombarriercreme og få dagplejen til det også.  Bruger du sæbe til afvaskning? Jeg bruger også skumklude og rent vand og sørger altid for hun er tør. Bruger hårtørrer, men måske udslættet starter i dagplejen......ved manglende tørring. Jeg tror måske det ere en snært svamp

Anmeld

7. marts 2012

Mussen2

Amandas-mor skriver:

Den er så god den salve. Den er også god til tørre kinder så vi smører altid med den her i kulden når Amanda skal udenfor og sove eller gå tur osv. Den er også fantastisk til hvis man er meget forkølet og er blevet helt hudløs under næsen af at pudse næse. Eller hvis man har sprækker i mundvigene

Den har vi også. Men den bruges vel mest forbyggende. Hvad bruger i til behandling af rød eller irriterer numse?

Anmeld

7. marts 2012

Caroline86

Mussen2 skriver:

Den salve har vi også og bruger i ny og næ. Men det kan skal være jeg konsekvent skal bruge den sombarriercreme og få dagplejen til det også.  Bruger du sæbe til afvaskning? Jeg bruger også skumklude og rent vand og sørger altid for hun er tør. Bruger hårtørrer, men måske udslættet starter i dagplejen......ved manglende tørring. Jeg tror måske det ere en snært svamp

ingen sæbe nej... og den skal netop bruges forebyggende

De bruger den som sagt ikke i Lauras inst. men det ikke et problem Få lige undersøgt om det er svamp for så skal det jo behandles

knus

Anmeld

7. marts 2012

Tona

Mussen2 skriver:

Den har vi også. Men den bruges vel mest forbyggende. Hvad bruger i til behandling af rød eller irriterer numse?

Der bruger vi den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.