Hvornår giver i natble på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

ajbs

Hej

Jeg er lidt interesseret i at høre, hvornår I giver den sidste ble på til natten? (min søn er 11 uger)

Jeg vil gerne give den sidste på ved 21-22 tiden, men sommetider falder han før i søvn.. og igår vækkede vi ham fra hans tunge søvn for at skifte til natten (den ble havde jeg givet ham på kl 18) + nattøj. Det resulterede i lidt bøvl med at få ham til ro igen.

Jeg får dårlig samvittighed af at vække ham, men af at lade ham ligge med samme ble så mange timer.

Hvad tænker og gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Aabye

Da min dreng var så lille skiftede jeg ham i løbet af natten hvis han vågnede.. Jeg havde altid et par bleer ved siden af sengen og nogle vådservietter, så skiftede jeg hans ble i sengen så jeg ikke forstyrrede ham alt for meget.. Så fik han mad (han spiste meget om natten på det tidspunkt) og faldt i søvn igen.. 

Anmeld

7. marts 2012

MinNoah

Hvis det bare er en tisble så ville jeg aldrig vække ham for at skifte bleen.

Min søn er godt nok 2,5 år men hans ble får han på kl. 20. ca og sover til kl. 7-8 om morgenen. Så det er en tung tisseble vi har om morgenen

Anmeld

7. marts 2012

Frk.S

Altså, jeg har har altid "lært" at så længe det kun er en tisseble, så skal man ikke skifte den om natten (medmindre der er tisset igennem eller noget).

Det første lange stykke tid med Freja fik hun næsten skiftet ble hver nat, fordi der altid var afføring i på et eller andet tidspunkt.

Men nu er det som regel kun tis. Der får hun ren ble på når hun kommer i nattøjet - lige inden hun bliver puttet. Den har hun på til tidlig morgen når hun vågner.
Jeg vil ikke vække hende for at skifte.

Bleen hun får af om morgenen er godt tung - men den suger jo godt, så hun er ikke våd, og har aldrig haft rød numse af det.

(Hun er ½ år)

Anmeld

7. marts 2012

ajbs

Tusind tak for jeres svarSå vil jeg lade være med, at have dårlig samvittighed over det mere Jeg må vidst også bare vænne mig til, at give nattøj på når han bliver skiftet ved 18-19 tiden. Jeg skifter kun ble om natten hvis der er afføring, og det er der sjældent efterhånden.I øjeblikket er han også ved at ændre sit søvnmønster lidt, og vågner nu ca kl 6 (før 8... Øv hehe) så der går jo også et par timer fra.

Anmeld

7. marts 2012

Vivian87

Aviaja er også 11 uger (på lørdag), hun får skiftet ble inden hun kommer i seng ved 19-tiden og så skifter jeg hende kun om natten hvis hun tisser igennem eller der er afføring (hvilket der aldrig er), og skal hun endelig skiftes er det i sengen så det forstyrre mindst muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.