Anonym skriver:
Ja overskriften taler for sig selv!
vi bor sammen med i en tre værelses lejlighed og vore skønne datter på en måned
Men problemet er bare at jeg føler jeg står med det hele selv, OG at det er mig der skal holde gnisten mellem os)-: Det virkelig svært, han er begyndt i skole igen og jeg er stadig på barsel. Om natten deler vi det op sådan at jeg går i seng først og kl. 03.00 skifter vi babyvagt hvis man kan kalde det dét.. og så sover han til han skal afsted i skole kl.07.00 (han har selvf sovet mere, om natten inden han skulle ind med hende.. og jeg sover til vores datter vågner. Og derefter har jeg hende til kl. 14.00 .. Og når kæresten kommer hjem siger han lige hej til os og holder vores datter mens, at han tænder for computeren. Og så kan jeg så sætte vasketøj over, og tømme opvaskemaskine og sætte det nye ind (opvask er ellers hans job) MEN det bliver ikke gjord! i nat da han kom ind kl. 03.00 stod der stadig cola glas + flaske både ved computeren OG nede ved stuebordet. sammen med en halv rolade han havde spist af. og da jeg gik i seng var der ellers pænt. øv øv er bare så færdig nu
Dét der er ikke kompliceret, set udefra ser det faktisk ret simpelt ud: Du har en kæreste der ikke har den fjerneste idé om hvor hårdt det kan være at være på babyvagt hele dagen.
Sæt ham ned, lav en liste over alt det du skal på både gode og dårlige dage. For der er forskel på om du og baby har sovet hele natten, eller om I allerede er bagude når dagen begynder. Få ham til at se, når du nu bruger en hel dag på at pleje jeres baby, så forventer du at han hopper med på vognen når han kommer hjem. For din dag fortsætter altså, du har ikke fri, bare fordi han overtager babytjans.
Vi havde samme problemer da kæresten arbejdede. Han havde ligesom på opfattelsen at det var hårdest for ham at komme ud og opleve andre mennesker, få udfordringer og respons. Han rettede sig ind da det brændte sammen i hovedet af mig og jeg kappede ledningen til Xbox. Det kan kun anbefales hvis du er ligeså kort for hovedet som jeg er, skulle jeg gøre det om, blev han sat ned og fik læst lektien op istedet.

Anmeld