? om et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

monzemussen

Det forholder sig sådan at jeg er alene mor, jeg ryger, men dog "kun" udenfor.

Min søns dagplejemor har en meget syg mand. (han har haft kræft), så han immunforsvar er helt i bund. Han har lige været indlagt på sygehuset på grund af vejrtræningsproblemer.

Jeg fik så at vide i dag da jeg aflevere christian at vi ikke må komme med tøj der lugter af røg, da det stadig sidder i luften når jeg går. Og at hendes mands luftveje lukker af når det er til stede. Men står da lidt i et dilemma, for det første kan jeg ikke forbyde christian at komme med ud på terassen når jeg skal ryge. og for det andet kan jeg jo ikke ungå at lugte af røg når jeg selv ryger. Hmm hvad gør jeg lige her??

Kan sagtens forstå hende, men syns den er lidt svær, for jeg kan jo ikke bare stoppe med at ryge fra den ene dag til den anden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

maria_wlt

Min søns dagplejemor har en meget syg mand. (han har haft kræft), så han immunforsvar er helt i bund. Han har lige været indlagt på sygehuset på grund af vejrtræningsproblemer.

Jeg fik så at vide i dag da jeg aflevere christian at vi ikke må komme med tøj der lugter af røg, da det stadig sidder i luften når jeg går. Og at hendes mands luftveje lukker af når det er til stede. Men står da lidt i et dilemma, for det første kan jeg ikke forbyde christian at komme med ud på terassen når jeg skal ryge. og for det andet kan jeg jo ikke ungå at lugte af røg når jeg selv ryger. Hmm hvad gør jeg lige her??

Kan sagtens forstå hende, men syns den er lidt svær, for jeg kan jo ikke bare stoppe med at ryge fra den ene dag til den anden.

Du kan ikke gøre andet end at ringe til kontoret... Du kan jo ikke smide dit barn af uden at komme ind selv..

Jeg kan udemærket forstå DP'en, men det med at du ikke må komme ind kan IKKE være muligt hvis det var mig..

Anmeld

7. marts 2012

monzemussen

maria_wlt skriver:

Du kan ikke gøre andet end at ringe til kontoret... Du kan jo ikke smide dit barn af uden at komme ind selv..

Jeg kan udemærket forstå DP'en, men det med at du ikke må komme ind kan IKKE være muligt hvis det var mig..

Tak for svar. Forstår også DP det er slet slet ikke det. Men Kan jo ikke undgå det 100 %. Afleveres skal han jo. Men kan jo ikke sådan fjerne min røglugt. Hun har hellere ikke forbudt mig at komme ind, bare sagt at jeg ikke må lugte af røg

Anmeld

7. marts 2012

Nattøs

monzemussen skriver:

jeg forstår hende også MEN.... det er da et urimelig krav. ring til kommunen og snakke med dem. Måske hun skulle stille krav til børnenes forældre, at de ikke må være ryger.

Anmeld

7. marts 2012

ano14316

monzemussen skriver:

En fra min mdr. gr. ryger også, og kun udendørs. Hun har specielt overtøj, jakke, hue, vanter, som hun tager på, når hun ryger, og man kan slet ikke lugte det når hun kommer ind.

Anmeld

7. marts 2012

monzemussen

Nattøs skriver:

jeg forstår hende også MEN.... det er da et urimelig krav. ring til kommunen og snakke med dem. Måske hun skulle stille krav til børnenes forældre, at de ikke må være ryger.

Jeg ved at der også en forældre til et andet barn der er der som også ryger. Men må ringe til kommunen. Fik også at vide for et stykke tid siden at jeg ikke måtte komme, hvis jeg var forkølet etc. da mandens immunforsvar ikke kan holde til det. Altså at han hurtigt får skrabbet noget til sig. Men den er jo ligeså svær, mange siger jo at sygdom smitter inden den bryder ud.

Dp er sku rigtig flink, men det er jo bare ikke alt man kan undgå

Anmeld

7. marts 2012

Nattøs

monzemussen skriver:

Jeg ved at der også en forældre til et andet barn der er der som også ryger. Men må ringe til kommunen. Fik også at vide for et stykke tid siden at jeg ikke måtte komme, hvis jeg var forkølet etc. da mandens immunforsvar ikke kan holde til det. Altså at han hurtigt får skrabbet noget til sig. Men den er jo ligeså svær, mange siger jo at sygdom smitter inden den bryder ud.

Dp er sku rigtig flink, men det er jo bare ikke alt man kan undgå

Jeg synes det er urimeligt at hun har så mange krav, har hun overvejet at stoppe også tage sig udelukket af sin mand? jeg tror jeg personligt ville have undersøgt, om jeg kunne skifte dp. 

Anmeld

7. marts 2012

maria_wlt

Ungerne har ikek andet end snot alle steder for tiden.. Det må da være en umulig opgave for hende at have børn og snot i hele huset og så skulle holde ALT væk fra ham..

Anmeld

7. marts 2012

monzemussen

maria_wlt skriver:

Ungerne har ikek andet end snot alle steder for tiden.. Det må da være en umulig opgave for hende at have børn og snot i hele huset og så skulle holde ALT væk fra ham..

Ja, hun vil jo gerne passe sit arbejde og ved at børnene er hendes et og alt. Hun holder meget at dp børnene, men også her mens han var indlagt på sygehuset, hun var grædefærdig når jeg afleverede ham. Forstår godt at hun vil passe sit arbejde, men måske hun skulle tage lidt orlov og fokusere på ham lidt, så han kan komme ordentlig på benene igen??

Ved bare ikke hvordan man skal formulere det overfor hende

Anmeld

7. marts 2012

Lilje82

Tror hun ville have bedre af at tage orlov og passe sin mand. Røgpartikler, snotnæser og andet sygdom der smitter før det bryder ud, må da være en umulighed at holde fra ham.

Ring til kontoret og hør hvordan du forholder dig, brug en anden jakke, når du ryger, undlad måske at ryge lige inden I kører og så børst tænker og vask hænder inden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.