snakke sammen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

Nattøs

Nu hvor jeg har set så meget om skilsmisser og par, som går fra hinanden. Så kom min tanke!!!

Hvor gode er i til at snakke sammen og tage konflikterne efter børnene er lagt i seng? har i faste dage, hvor i sætter jer ned og snakker om tingene? Går i sure i seng eller ja hvad? Måske nogen kan lære trick fra andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Frk Mig

Nattøs skriver:

Nu hvor jeg har set så meget om skilsmisser og par, som går fra hinanden. Så kom min tanke!!!

Hvor gode er i til at snakke sammen og tage konflikterne efter børnene er lagt i seng? har i faste dage, hvor i sætter jer ned og snakker om tingene? Går i sure i seng eller ja hvad? Måske nogen kan lære trick fra andre.

Nu har vi aldrig rigtig haft konflikter .. Men jeg fik konstateret dep i 05 og det kan jeg stadigvæk døje med .. Og Per ved at når jeg er stille og bare render rundt og er lidt mut skal han bare bede mig om at sætte mig i sofaen for så åbner jeg mig lige så stille ..

Anmeld

6. marts 2012

raca

vi diskotere aldrig..dvs ueningheder aldrig ender derud hvor det er beskylning mod beskyldning.. vi holder os til den konkreste sag.

men behandler hinanden med resspekt og kærlighed..

de få gange vi er ueninge har vi altid blevet ening inden sengetid...

Anmeld

6. marts 2012

MomInTheMaking

Nattøs skriver:

Hjemme hos os tager vi konflikterne når de kommer, børn eller ej.. vi råber og skriger ALDRIG af hinanden, men det hænder da at stemmen hæves lidt.

Men jeg har aldrig kunnet gå og ruge på ting, jeg siger "Jeg synes du er en nar nu" - hvis jeg synes han er det.. Så siger han måske "årh ja, unfair, jeg prøvede bare at bla bla"  eller "Okay, det var mig der var en røv, undskyld blah blah" og visa versa, vi tager det med det samme.

JEG tror på at det er den sundeste måde at gøre det på. MEN vi er jo alle forskellige og forskellige ting virker på forskellige mennesker/situationer.

Anmeld

7. marts 2012

Lone Jakobsen

lige for tiden er det meget simpelt her i huset. min mand er nemlig begyndt at arbejde 12 timers vagter, så der er simpelthen først tid efter børnene er puttet.

normalt vil jeg sige at vi sagtens kan snakke sammen inden børnene sover, men ved vi at det bliver en lang (alvorlig) samtale hvor vi måske ikke er helt enige.... ja så venter vi til børnene er puttet.

jeg har altid haft en regel om at man ikke "lader solen gå ned over et skænderi" og det har jeg så vidt muligt holdt fast ved.

Anmeld

7. marts 2012

Muffin_girl

Nattøs skriver:

Her g[r vi aldrig sure i seng.. Det kan ingen af os klare.. Vi snakker om tingene som de kommer.. S[ det er muligt at tage dem i optr;kket...

*beklager de m;rkelige tegn.. min computer skaber sig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.