Hvor meget sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

nusenjo88

Hej alle
min er 21,5 mdr. Mit spørgsmål er ret simpelt: hvor meget er det i orden et barn på hans alder bruger sut? Han har den når han skal sove til middag og til nat. Når han slår sig får han den også og ellers prøver vi at han ikke skal have den men om eftermiddagen og især når vi er hjemme vil han rigtig gerne ha den. Han kan godt undvære den men han er oftest bare mere irritabel/pyller hvis ikke han har den der. Hvad siger i andre? Glæder mig til en masse eksempler og gode råd e svar,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Koen.

Lærke er snart 23 mdr, hun har den når hun sover nat og til middag og så har hun den når vi køre i bussen til DP om morgenen da hun.bare hader den bus tur og så selvfølgelig hvis hun slår sig vil hun gerne nogen gange lige have den 2 minutter men det er ikke hver gang

Anmeld

6. marts 2012

serinasmor

indrømmer det gerne ... serina har sin sut ALT for meget ..

hun har den til natten (der har hun i øvrigt 2).. når hun sover til middag .. når hun slår sig.. på vej hjem fra dp - for ellers er hun helt umulig og vi har 15- 20 min gang i voksentempo.. så har hun den nok også lidt meget hvis hun bare er pylret .. og har den RIGTIG meget hvis hun er syg

vi prøver at begrænse det ved at hun får at vide hun må få sin sut i 2 min ... efter 3 min siger vi til hende at de 2 min er gået og at hun nu skal aflevere den igen .. hvis hun nægter tager vi ALTID kampen - med følger ( indrømmet - nogle gange glemmer vi at hun render rundt med den ... så kan der nok godt gå 10 min

Jeg synes også det kan være helt vildt svært ..Serina spørger tit efter den - og hvis vi ikke giver efter har vi (især efter sygdom) kunnet se hysterianfald af den anden verden ... de går så over efter måske en halv time ...

regler her i huset ud over det:

- man får ikke sin sut hvis det bare er fordi man er sur

-man får ikke sin sut når man slår sig med vilje

-man får ikke sin sut når det er fordi man har fået skæld ud

ved ikke om det hjalp eller forvirrede

Anmeld

6. marts 2012

nusenjo88

Jo det hjalp :-) reglerne er det samme herhjemme :-) Kunne måske bare være meget rart at have en "eksperts" synspunkt på det.. hvis i forstår hvad jeg mener ;-)

Anmeld

6. marts 2012

Mumto3

I den alder har vores børn kun haft den til at falde i søvn på. Vi har aldrig brugt den til trøst, hvis de f.eks. Har slået sig. Så har vi trøstet indtil de ikke græd mere. Jeg har altid tænkt på at en sut er erstatning for at sutte på brystet, og jeg har ikke lyst til at amme et barn i den alder og derfor har jeg heller ikke ville give narre-sut som trøst i den alder.

Anmeld

6. marts 2012

L&V

nusenjo88 skriver:

Jo det hjalp :-) reglerne er det samme herhjemme :-) Kunne måske bare være meget rart at have en "eksperts" synspunkt på det.. hvis i forstår hvad jeg mener ;-)

Tænker lidt at det jo er op til hvert enkelte familie.. Er det fordi du syntes det er et problem eller gerne vil vende ham af med den..

Man skal jo tænke på at sut kan give taleproblemer

Anmeld

6. marts 2012

Chris86

Vores datter på elleve mdr har den når hun sover, og ellers ikke. Sådan har det mere eller mindre været fra hun var helt lille.. kan ikke fordrage børn der skal ha sutten i hovedet konstant

Anmeld

8. marts 2012

nusenjo88

Tak for svarene.. det er til dels fordi jeg heller ikke synes børn i den alder skal rende rundt med sut og dels fordi jeg ved det kan forsinke talen/give taleproblemer..
vi vil nu skære ned på brug af sut så han kun har den når han skal sove.. tak for inspiration :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.