DK skriver:
Jeg læste et sted i et boligblad en børnepsykolog der udtalte sig om at det er vigtigt at børnenes værelser er i samme stil som resten af huset, ellers kunne børnene ikke lide at være derinde.
Så hvis man f.eks. bor helt i hvidt i hvidt, så duer det ikke at børnenes værelse er et eldorado af farver på vægge, lofter, plakater og legesager. Så ville barnet ubevidst slet ikke føle sig hjemme derinde i "afstikker" værelset. Eller hvis alt i ens hjem er af moderne højglans og man så kun har afsyrede gamle træmøbler på børneværelset. Eller omvendt
Det giver da faktisk ret god mening når man tænker over det synes jeg! Hun sagde også at man kunne prøve at tænke over om man selv havde lyst til at gå derind og sætte sig.
Jeg har en sød veninde og hun havde det dejligste børneværelse til sit barn. Vi endte ALTID med at sidde derinde og kigge på hendes barn, der var bare sådan en rar atmosfære og stemning derinde. Det prøver jeg også at skabe til mine ungers værelse.
Jeg er enig i at man skal skabe en god atmosfære på børneværelset, men jeg er ikke enig i at hvis resten er huset er minimalistisk og hvidt i hvidt, så skal børneværelset også være det...
Det er trods alt BØRN og de skal have nogle hyggelige, børnevenlige, sjove, kreative rammer (min mening).
Jeg syntes vores ungers værelser er rigtig gode og hyggelige og velfungerende.
Stue osv. hos os har hvide vægge og gennemgående tema; enkelt men med hyggelige, personlige, moderne ting - nyt/gammelt kan godt gå hånd i hånd.
Men bare fordi vi ikke har wallpaper eller kæmpe tapeter så ser jeg intet forkert i at begge unger har en kæmpe wallmural på endevæggen på deres værelser med hhv. Disney Prinsesserne og Spækhuggere/Under the Sea 
De skaber en sammenhæng og "barnlighed" til værelset men er samtidig beroligende, dybe og farverige. 
Og vores unger ELSKER at være på egne/hinanden værelser, lige som de elsker at lege i stuen, soveværelset, køkken/alrum 
Så lidt enig, men ikke i alt