Pause i amning. Kan det godt komme op at køre igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

KLN

Iiiihhh... Er bare så ked af det. Har lige været akut ved øjenlæge og det viser sig, at jeg har øjenbetændelse. Jeg skal derfor smøre det med en salve som ikke fungere sammen med amning. Jeg skal derfor holde pause i 14 dage mens jeg er i behandling. Det er så meningen at jeg skal malke ud imens, men jeg kan bare ikke forestille mig at det er nok i de 14 dage. Kan det kommme til at fungere optimalt efterfølgende. Har nogle af jer prøvet noget lignende?

Noget helt andet er, at jeg følelsesmæssigt er slået helt ud. Kommer sådan til at savne det. Er det ikke lidt underligt? Jeg er jo ikke mindre sammen med hende fordi jeg giver hende flaske istedet for bryst.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

AndreasMor84

KLN skriver:

Iiiihhh... Er bare så ked af det. Har lige været akut ved øjenlæge og det viser sig, at jeg har øjenbetændelse. Jeg skal derfor smøre det med en salve som ikke fungere sammen med amning. Jeg skal derfor holde pause i 14 dage mens jeg er i behandling. Det er så meningen at jeg skal malke ud imens, men jeg kan bare ikke forestille mig at det er nok i de 14 dage. Kan det kommme til at fungere optimalt efterfølgende. Har nogle af jer prøvet noget lignende?

Noget helt andet er, at jeg følelsesmæssigt er slået helt ud. Kommer sådan til at savne det. Er det ikke lidt underligt? Jeg er jo ikke mindre sammen med hende fordi jeg giver hende flaske istedet for bryst.  

hvad er det for et præparat?

Hmm ved ikke om man kan starte op igen efter 14 dage, men hvis du malker ud hver dag opretholder du vel produktionen?

Anmeld

5. marts 2012

LR85

Det lyder ærlig talt lidt svært og kræver du malker ud mange gange. Der må findes et præperat du kan amme til. Spørg evt apoteket

Anmeld

5. marts 2012

KLN

AndreasMor84 skriver:

hvad er det for et præparat?

Hmm ved ikke om man kan starte op igen efter 14 dage, men hvis du malker ud hver dag opretholder du vel produktionen?

Det hedder Kloramfenikol...

Tror os jeg kan holde produktionen igang på den måde. Er bare bange for, at hun ikke vil ammes mere efter de 14 dage, fordi hun har vendet sig til flasken..

Anmeld

5. marts 2012

AndreasMor84

KLN skriver:

Det hedder Kloramfenikol...

Tror os jeg kan holde produktionen igang på den måde. Er bare bange for, at hun ikke vil ammes mere efter de 14 dage, fordi hun har vendet sig til flasken..

ok.. har nemlig lige selv haft øjenbet. men fik noget andet..
Ja hvis det er 14 dage uden amning er det jo desværre risikoen. Håber dog ik det sker

Anmeld

5. marts 2012

Lady Marion <3

Må du ikke amme på kloramfinikol ??  Det da rimeligt harmløst og har aldrig hørt om nogen der måtte kvitte amning pga øjenbet . Få dog fucitalmic i stedet ..

Anmeld

5. marts 2012

KLN

Lady Marion <3 skriver:

Må du ikke amme på kloramfinikol ??  Det da rimeligt harmløst og har aldrig hørt om nogen der måtte kvitte amning pga øjenbet . Få dog fucitalmic i stedet ..

Har lige snakket med min svigerinde, som er læge. Hun mener godt jeg må amme selvom jeg bruger salven. Hun gjorde det selv, dengang hendes søn blev ammet. Så jeg fortsætter med at amme... Jubii....!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.