Indkøring i dagplejen....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.712 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Mus84

Ja som overskriften lyder, hvordan har i så kørt jeres børn ind i dagplejen?

Vi er lige begyndt nemlig og synes det er svært allerede og bare aflevere hende uden jeg er der..

Vi startede i torsdags med en pædagog også, og holdte fri fredag fordi vi gør til babysvømning. Og så idag sagde hun, hun synes jeg bare skulle aflevere hende. Men hun sov da jeg havde kørt hende derned i barenvognen og henter hende igen kl.11 fordi vi skal til lægen..

Men hvordan skal jeg gøre de andre dage, det er da meget normalt at man er der sammen, og så stille og roligt forlader hende med større mellemrum imellem??

Min datter har meget gåpåmod og er ikke bange for nye ansigter, så derfor synes dagplejemoren jeg godt bare kunne aflevere hende.

??? hjælp til forslag og hvordan gør/gjorde i????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

MissMaria

Kigger lige med - vores søn starter i DP i morgen.. Vi har tænkt os at være der en time med ham i morgen, også onsdag være der lidt og måske gå en halv til en hel time, torsdags overvejer vi han måske skal prøve at spise der. Men kunne da også meget godt tænke mig at høre hvad andre har gjort.

Anmeld

5. marts 2012

roenlund

vi var der kun sammen med Liam den første dag. Så var han der en time og så lidt mere og så lidt mere indtil han var der hele dagen...

Liam nægtede at sove de første mdr men bortset fra det så gik hans indkøring rigtig godt

Anmeld

5. marts 2012

mortilnoahogmelina

For guds skyld hvis din dp siger bare aflevere hende så gør det.

Vores dp ville have at vi var der de første 14
Dage sammen med ham . Det resulterede så i at det tog os halvanden månede at køre ham ind . Han skreg simpelthen så hun bad os hente ham han var så ulykkelig .

Anmeld

5. marts 2012

Alexander&Lærke

Syntes din plan lyder god, som jeg husker det med min søn, var det kun den første måske også anden dag jeg var der med ham. Derefter var der lidt selv, sådan at det ca blev en time mere og mere. Men kjeg havde også lidt travlt da vi havde søgt til den 1 men først kunne starte den 7 pga ferie hos dp moren. og jeg skulle selv starte 1 uge og 2 dage senere på et nyt job. 

Men det gik strygende og han blev hurtigt kørt ind sådan ved at lade ham være der lidt mere og lidt mere så han efter den 1 1/2 uge var der fra 7-15.30.

Anmeld

5. marts 2012

L&V

Mus84 skriver:

Vi er lige begyndt nemlig og synes det er svært allerede og bare aflevere hende uden jeg er der..

Vi startede i torsdags med en pædagog også, og holdte fri fredag fordi vi gør til babysvømning. Og så idag sagde hun, hun synes jeg bare skulle aflevere hende. Men hun sov da jeg havde kørt hende derned i barenvognen og henter hende igen kl.11 fordi vi skal til lægen..

Men hvordan skal jeg gøre de andre dage, det er da meget normalt at man er der sammen, og så stille og roligt forlader hende med større mellemrum imellem??

Min datter har meget gåpåmod og er ikke bange for nye ansigter, så derfor synes dagplejemoren jeg godt bare kunne aflevere hende.

Personligt ville jeg aflevere fra dag 1 af ikke noget med at blive for så kan barnet godt få fornemmelsen af at mor os høre til her, så aflevere og sige farvel mor henter dig senere ( ret vigtigt at sige farvel) også gå og være koncekvent med det.. Så måske være væk i et par timer også hente, dagen efter spise til middag også hentes, dagen efter sove til middag også hentes og de to sidste dage er en "fuld dag"  Det er det vi er blevet anbefalet og også selv anbefaler på mit arbejde i vg+bhv. 

Anmeld

5. marts 2012

Silas&Mille

Mus84 skriver:

Vi havde opstartsmøde 8 dage før Silas skulle starte i dagplejen og der var han næsten ikke til at få med hjem igen han hyggede sig rigtig meget med at lege med de andre børn. Han registrerede os slet ikke imens vi var der

Så den dag han skulle starte afleverede jeg ham kl 8 om morgenen og hentede ham igen lige da de havde spiste frokost omkring kl 11 og inden de skulle ligges til at sove middagslur.

Det gik rigtig godt.

Dagen efter afleverede jeg ham igen kl 8 om morgenen og hentede ham først kl 15:30 og sådan har det været siden. Vi havde slet ikke brug for at være der.

Så Silas var kørt ind i løbet af en dags tid

Anmeld

5. marts 2012

Jonatansmor

Mus84 skriver:

Her havde drengen fuld fart på. Startede en mandag, alle 3, fra 8-11. Tirsdag var han der selv fra 8-11 og onsdag var han der fra 8-15.

Det gik så stærkt fordi han selv tog initiativet til det, kontaktede faktisk ikke far eller mor den mandag vi startede, så vi vurderede at det var ok at han selv kom derop.

Anmeld

5. marts 2012

Chris86

Vores datter startede i vuggestue torsdag og har indtil nu set sådan her ud:

Torsdag: Jeg var der sammen med hende fra 8-10.30 og kørte lige inden de små sku spise middagsmad.....

Fredag: Afleverede kl 8 og hentede ca. kl 11 efter de havde spist og inden luren...

Mandag/idag: Afleveret kl. 8 og hentet kl 11 igen...

Imorgen: afleveres kl 8 og så henter jeg EFTER luren, måske kl et (måske senere, alt efter om de sir hun hygger sig)

Anmeld

6. marts 2012

Mus84

Pernille08 skriver:

For guds skyld hvis din dp siger bare aflevere hende så gør det.

Vores dp ville have at vi var der de første 14
Dage sammen med ham . Det resulterede så i at det tog os halvanden månede at køre ham ind . Han skreg simpelthen så hun bad os hente ham han var så ulykkelig .

det var også lang tid at være der sammen med ham.. Det kan jeg godt se ikke vil gå, fordi de skal jo ikke vendes til mor også er der men vendes til mor ikke er der..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.