At starte i institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Frk.S

Freja bliver ½ år i dag

Så nu skal vi altså til at finde ud af at få skrevet hende op til pasning.  Jeg er slet ikke klar til det - men hun skal selvfølgelig heller ikke starte endnu.

Jeg har lige talt med én fra pladsanvisningen - men hun var godt nok ikke ret hjælpsom. Hun lød SÅ sur og lød som om hun helst ikke ville snakke med mig. Hun kunne ikke svare på noget som helst.

Nå, men det jeg fandt ud af, var hvad jeg næsten havde gættet - man kan ikke se den enkelte dagplejer i Randers. Man skal bare søge og hvis man kender nogen, så kan man skrive i kommentarfeltet at man gerne vil have hende. Men jeg kender intet til daglejere i vores område. Skal man så bare trække en og håbe på det bedste?
Vi hælder mest til dagpleje - men jeg synes jo det kunne være rart at møde hende inden. ØV!

Hvordan gjorde i? Skrev i bare jeres børn op og så hvad i blev tildelt??

Noget andet jeg havde håbet på at kunne få lidt vejledning i var indkøringsperiode. Jeg troede i de enkelte steder havde en periode de anbefaler. Jeg er da godt klar over det er VORES valg, men jeg vil jo bare gerne gøre hvad der er bedst for Freja.
Umiddelbart tænker jeg, at en lang indkøringsperiode er en god ting, MEN så skal hun jo også begynde det tidligere.

Hvor lang indkøringsperiode havde i?

Jeg skal starte på arbejde igen d. 30/7 - men har nok mulighed for at tage lidt ferie...

Vil det mon være smartest at lade hende starte d. 1/7 og så have en lang indkøring eller skal hun starte 1/8 og jeg tager et par ugers ferie til en kort indkøring?
Eller kan hun starte midt i måneden?

Åh, jeg synes det er svært. Kom med alle jeres gode råd, kloge piger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Mumto3

Lige med hensyn til indkøring, så har jeg megt stærke holdninger på det felt. Skåret helt ind til benet og meget kort, så mener jeg følgende:

Kort indkøring gør det nemt for pædagogerne/DP

Lang indkøring giver barnet tryghed

-behøver jeg at sige at jeg har brugt lang indkøring til mine 3 børn? Det har nogle gange været en kamp fordi pædagogerne gerne vil have en ud af døren hurtigst muligt, og så bruger de argumenter med at de har erfaringer for....bla.bla. bla. Men se på dit barn, og følg det! Det kan GODT lade sig gøre at køre et barn ind så det aldrig behøver at græde om morgenen når du aflevere. Så den der med at børn 'skal' græde i starten men at det går over, det giver jeg ikke en dyt for.

Anmeld

5. marts 2012

Mus84

Hej

Kan godt forstå din frustation - den har jeg selv været i  

Jeg valgte og skrive hende op allerede fra hun var 2 uger, men det gav så ingen pote fordi vi flyttede kommune her i november hvor man ikke flytter ancitetten med. Men vi bor også i storkbh hvor der nok er flere om pladserne end i Randers

Jeg valgte dagpleje 1.prio og vuggestue som var nærmest som 2.prio.. Men spørg mig ikke hvorfor jeg valgte dagpleje frem for institution.. Jeg er glad for det nu fordi vi er flyttet til et villakvarter hvor der er rigtig mange dagplejere og langt til institutionen. Så vi kan gå til dagplejemoren.

Men gør det at du besøger nogle vuggestuer, og snak med dem igen på pladsansvisningen hvor og hvor langt de dagplejere bor fra dig af.. Og så spørg din omgangskreds og familie hvad har de gjort osv. Hør lidt forskellige megninger og så mærk efter hvad du har det bedst med.. Om din datter har mere brug for omsorg eller mere opmærksomhed eller faste rammer..

Jeg endte med at få en dagplejeplads fordi det var min 1.prio, og nåede lige at have besøgt 3stk vuggestuer hvor der var lang venteliste til. Så er rigtig glad for mit valg fordi der er meget mere opmærksomhed på barnet, og de har stadig små faste rammer.

Vi er lige begyndt i torsdags, hvor vi kun var der 1,5time og så igen idag. Så jeg er lidt i vildrede med indkøring. Men jeg efterlod hende dernede fordi hun sov og så henter jeg hende her kl.11 igen..

Håber du kan bruge det til lidt, det blev en lille roman håber det giver mening

Anmeld

5. marts 2012

Frk.S

Mus84 skriver:

Hej

Kan godt forstå din frustation - den har jeg selv været i  

Jeg valgte og skrive hende op allerede fra hun var 2 uger, men det gav så ingen pote fordi vi flyttede kommune her i november hvor man ikke flytter ancitetten med. Men vi bor også i storkbh hvor der nok er flere om pladserne end i Randers

Jeg valgte dagpleje 1.prio og vuggestue som var nærmest som 2.prio.. Men spørg mig ikke hvorfor jeg valgte dagpleje frem for institution.. Jeg er glad for det nu fordi vi er flyttet til et villakvarter hvor der er rigtig mange dagplejere og langt til institutionen. Så vi kan gå til dagplejemoren.

Men gør det at du besøger nogle vuggestuer, og snak med dem igen på pladsansvisningen hvor og hvor langt de dagplejere bor fra dig af.. Og så spørg din omgangskreds og familie hvad har de gjort osv. Hør lidt forskellige megninger og så mærk efter hvad du har det bedst med.. Om din datter har mere brug for omsorg eller mere opmærksomhed eller faste rammer..

Jeg endte med at få en dagplejeplads fordi det var min 1.prio, og nåede lige at have besøgt 3stk vuggestuer hvor der var lang venteliste til. Så er rigtig glad for mit valg fordi der er meget mere opmærksomhed på barnet, og de har stadig små faste rammer.

Vi er lige begyndt i torsdags, hvor vi kun var der 1,5time og så igen idag. Så jeg er lidt i vildrede med indkøring. Men jeg efterlod hende dernede fordi hun sov og så henter jeg hende her kl.11 igen..

Håber du kan bruge det til lidt, det blev en lille roman håber det giver mening

Tak for dit svar.

Men hvor lang tid har du at løbe på før du skal arbejde igen?

Anmeld

5. marts 2012

Jonatansmor

Frk.S skriver:

Freja bliver ½ år i dag

Så nu skal vi altså til at finde ud af at få skrevet hende op til pasning.  Jeg er slet ikke klar til det - men hun skal selvfølgelig heller ikke starte endnu.

Jeg har lige talt med én fra pladsanvisningen - men hun var godt nok ikke ret hjælpsom. Hun lød SÅ sur og lød som om hun helst ikke ville snakke med mig. Hun kunne ikke svare på noget som helst.

Nå, men det jeg fandt ud af, var hvad jeg næsten havde gættet - man kan ikke se den enkelte dagplejer i Randers. Man skal bare søge og hvis man kender nogen, så kan man skrive i kommentarfeltet at man gerne vil have hende. Men jeg kender intet til daglejere i vores område. Skal man så bare trække en og håbe på det bedste?
Vi hælder mest til dagpleje - men jeg synes jo det kunne være rart at møde hende inden. ØV!

Hvordan gjorde i? Skrev i bare jeres børn op og så hvad i blev tildelt??

Noget andet jeg havde håbet på at kunne få lidt vejledning i var indkøringsperiode. Jeg troede i de enkelte steder havde en periode de anbefaler. Jeg er da godt klar over det er VORES valg, men jeg vil jo bare gerne gøre hvad der er bedst for Freja.
Umiddelbart tænker jeg, at en lang indkøringsperiode er en god ting, MEN så skal hun jo også begynde det tidligere.

Hvor lang indkøringsperiode havde i?

Jeg skal starte på arbejde igen d. 30/7 - men har nok mulighed for at tage lidt ferie...

Vil det mon være smartest at lade hende starte d. 1/7 og så have en lang indkøring eller skal hun starte 1/8 og jeg tager et par ugers ferie til en kort indkøring?
Eller kan hun starte midt i måneden?

Åh, jeg synes det er svært. Kom med alle jeres gode råd, kloge piger.

Vi var selv tilflyttere til Kolding og kendte heller ikke et øje da vi skulle sende drengen afsted, her har du vores overvejelser:

Vi valgte dagpleje istedet for vuggestue, fordi han så have muligheden for at blive hørt. Vuggestuer er for os et yderst stressende miljø, jeg stoler bare ikke på følsomme pædagogers evne til at skære igennem.

Vi havde samme oplevelse af pladsanvisningen, hun lød som om hun var træt af at eksistere. Så vi gemte alle spørgsmålene til vores møde med dagplejeren.

Vi får et opstartsmøde, der kan man lige få følt hinanden på tænderne og til det møde kan du få svar på alle de spørgsmål.

Da drengen så skulle starte op, startede vi en mandag, var der fra kl 8-11 og gik hjem. Tirsdag var han der selv fra 8-11 og onsdag var han der fra 8-15.

Anmeld

6. marts 2012

Mus84

Frk.S skriver:

Tak for dit svar.

Men hvor lang tid har du at løbe på før du skal arbejde igen?

Ja så lidt da

Jeg har 1 måned til jeg skal starte Men det er os fordi jeg har ferie jeg skal bruge og ville gerne lige holde lidt for mig selv inden Ellers havde jeg nok nøjes med 14 dages tid..

er din datter meget fremme i skoene, ikke bange for nye ting eller mennesker og har gå på mod? fordi det har caroline og hun har altså ikke brug for særlig lang tid.. Men det er jo også en køringssag for moren skal vi huske, vi er bundet til hinanden så længe nu at det er mærkeligt bare pludselig er vi ikke sammen 24 7 mere.. Stille og rolig fremskridt synes jeg i ens eget stempo

Anmeld

6. marts 2012

Frk.S

Mus84 skriver:

Ja så lidt da

Jeg har 1 måned til jeg skal starte Men det er os fordi jeg har ferie jeg skal bruge og ville gerne lige holde lidt for mig selv inden Ellers havde jeg nok nøjes med 14 dages tid..

er din datter meget fremme i skoene, ikke bange for nye ting eller mennesker og har gå på mod? fordi det har caroline og hun har altså ikke brug for særlig lang tid.. Men det er jo også en køringssag for moren skal vi huske, vi er bundet til hinanden så længe nu at det er mærkeligt bare pludselig er vi ikke sammen 24 7 mere.. Stille og rolig fremskridt synes jeg i ens eget stempo

Ja, hun er ret langt fremme. Der skal gerne ske noget.

Og indtil videre har vi ikke rigtig oplevet at hun har været bange for fremmede. Kun ganske lidt en enkelt gang.

Jeg har faktisk lidt på fornemmelsen at det er mig det bliver værst for. Og selvom jeg tror det bliver svært at aflevere hende, så er det jo bare dejligt hvis hun tager det fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.