Kaster sig bagover

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.610 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

JeNoVa

Min ene baby på snart et år kaster sig tit bagover, og det har hun gjort siden hun var 7-8 måneder gammel. Der skal ikke ret meget til, før hun bliver utilfreds med situationen, såsom hvis man sætter sig ned, eller man forsøger at sætte hende ned. Hun sætter i et hyl og kaster sig bagover gentagne gange. Det er nærmest umuligt at holde hende, medmindre man virkelig holder hende fast, og det får hende bare til at hyle endnu mere.

Jeg ved ikke, hvad det bedste er at gøre. Skal jeg holde hende fast, eller skal jeg bare lade hende rase ud selv? Jeg har nok haft en tilbøjelighed til at give hende sin vilje, når hun opfører sig sådan, men nogle gange VIL jeg bare sidde ned, og nogle gange HAR jeg bare brug for at have armene fri.

Er der i øvrigt nogen der ved, i hvilken alder denne opførsel vil stilne af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Fanny Holbech

Det lyder som om du har fået dig en lille temperamentsfuld pige.

Jeg har selv en temperamentsfuld dreng på lidt mere end 2 år og han kastede sig også bagover i den alder. Nu ligger han sig bare ned på gulvet og skriger, når han ikke får sin vilje. Når vi så lader ham være et øjeblik og han finder ud af at han altså ikke får sin vilje, så kommer han som regel efter kort tid og er blevet god igen.

Jeg har en forventning om at det måske bliver lidt lettere, når han får mere sprog at udtrykke sig med, men jeg tror altid at han vil have meget temperament og en stærk vilje. Det er en del af hans personlighed og det gælder nok også for din lille pige.

Anmeld

5. marts 2012

ESV

Min (meget temperaments fulde) datter på gør det også. Hun har flere variationer. Nogen gange kaster hun sig bag over, nogen gange smider hun sig bare og nogen gangeligger hun sig og banker bevidst og banker hovedet i gulvet indtil det gør ondt nok og hun så begynder at hyle. Je har ingen gode råd men ville bare fortælle dig at du ikke er alene..

Anmeld

5. marts 2012

JeNoVa

Fanny Holbech skriver:

Det lyder som om du har fået dig en lille temperamentsfuld pige.

Jeg har selv en temperamentsfuld dreng på lidt mere end 2 år og han kastede sig også bagover i den alder. Nu ligger han sig bare ned på gulvet og skriger, når han ikke får sin vilje. Når vi så lader ham være et øjeblik og han finder ud af at han altså ikke får sin vilje, så kommer han som regel efter kort tid og er blevet god igen.

Jeg har en forventning om at det måske bliver lidt lettere, når han får mere sprog at udtrykke sig med, men jeg tror altid at han vil have meget temperament og en stærk vilje. Det er en del af hans personlighed og det gælder nok også for din lille pige.

Jo, temperamentfuld er hun bestemt.

Hun gør dog kun dette, når jeg holder hende. Hvis hun f.eks. sidder på gulvet, og jeg gør noget uønsket, benytter hun mest skrigemetoden. Det er derfor, jeg tænker, at det måske er bedre for hende at lade hende rase det ud, uden at jeg holder hende. Dog ønsker jeg heller ikke, at hun skal føle, at jeg svigter hende.

Anmeld

5. marts 2012

JeNoVa

ESV skriver:

Min (meget temperaments fulde) datter på gør det også. Hun har flere variationer. Nogen gange kaster hun sig bag over, nogen gange smider hun sig bare og nogen gangeligger hun sig og banker bevidst og banker hovedet i gulvet indtil det gør ondt nok og hun så begynder at hyle. Je har ingen gode råd men ville bare fortælle dig at du ikke er alene..

Tak for forståelsen. Det har nok bare noget med temperamentet at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.