Hoste i lang tid nu, 10 mrd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.595 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

Mus84

Min datter har nu hostet rigtig længe vil tro 1 måned i hvert fald. Det startede med falsk strube hoste, og der sagde lægen det var ikke farligt osv. Det gik også hurtigt over, men hun har så hostet lige siden, og det sagde han godt kunne tage lang tid før det gik over..

Nu synes jeg altså bare ikke det er sjovt mere at hun skal døje med den grimme tøre hoste.. Synes måske os at det lige er blevet slemmere her i dagene, hun vågner rent faktisk af det og det lyder som om det gør ondt når hun hoster..

Jeg ringer selvfølgelig til lægen imorgen, men har i nogen gode råd eller andre der har erfaret det med hoste??

Synes også hun er begyndt at tage sig til øret engang imellem og hurtigt for ørevoks??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Swerg

Det samme var der med min søn. Det viste sig at være mellemøresbetændelse .. Efter 5. Omgang på 2 måneder fik han lagt dræn igår, og jeg kan kun anbefale det ! Til lægen med jer

Anmeld

4. marts 2012

morethanperfect

Mus84 skriver:

Min datter har nu hostet rigtig længe vil tro 1 måned i hvert fald. Det startede med falsk strube hoste, og der sagde lægen det var ikke farligt osv. Det gik også hurtigt over, men hun har så hostet lige siden, og det sagde han godt kunne tage lang tid før det gik over..

Nu synes jeg altså bare ikke det er sjovt mere at hun skal døje med den grimme tøre hoste.. Synes måske os at det lige er blevet slemmere her i dagene, hun vågner rent faktisk af det og det lyder som om det gør ondt når hun hoster..

Jeg ringer selvfølgelig til lægen imorgen, men har i nogen gode råd eller andre der har erfaret det med hoste??

Synes også hun er begyndt at tage sig til øret engang imellem og hurtigt for ørevoks??

Bliv VED med at gå til lægen .. !

Oscar har hostet siden Sep. sidste år , og lægen sagde bare det ikke var noget alvorligt .. Så fik han konstateret lungebetændelse og fik så pencilin .. Tror vi var ved lægen 8 gange på 3 mdr..

Nu har han så fået noget forebyggende mod astma fordi lægen simpelthen ikke ved hvad der er galt ..
Men bliv ved med at gå til lægen .. Det KAN jo være lungebetændelse ...

God bedring med hende  

Anmeld

4. marts 2012

Mus84

Lumti'lias skriver:

Det samme var der med min søn. Det viste sig at være mellemøresbetændelse .. Efter 5. Omgang på 2 måneder fik han lagt dræn igår, og jeg kan kun anbefale det ! Til lægen med jer

åh nej håber da ikke hun skal have dræn i øret fordi hun tager sig lidt til øret... Men hostede din søn også??

Har godt nok læst flere som også har problemer med nattesøvnen og så det med at tage sig til øret, så har været mellemørebetændelse eller væske i øret..

Så ja vi ringer til lægen imorgen og håber på det bedste.. Men nøj den hoste er altså slem...

Anmeld

4. marts 2012

Mus84

morethanperfect skriver:

Bliv VED med at gå til lægen .. !

Oscar har hostet siden Sep. sidste år , og lægen sagde bare det ikke var noget alvorligt .. Så fik han konstateret lungebetændelse og fik så pencilin .. Tror vi var ved lægen 8 gange på 3 mdr..

Nu har han så fået noget forebyggende mod astma fordi lægen simpelthen ikke ved hvad der er galt ..
Men bliv ved med at gå til lægen .. Det KAN jo være lungebetændelse ...

God bedring med hende  

ja jeg har også haft tænkt tanken at det kunne være lungebetændelse, fordi jeg synes det lyder meget som om hosten skyldes lungerne..

vi ser hvad lægen siger imorgen, og må se om vi for tid imorgen...

Anmeld

4. marts 2012

MLT

Mus84 skriver:

Det lyder som astmatisk bronkitis 

Anmeld

4. marts 2012

Mus84

MLT skriver:

Det lyder som astmatisk bronkitis 

nej det håber jeg ikke! ingen i familien har haft asma, og lægen udspurgte meget omkring hendes vejrtrækning og der er ingen pivende eller fløjtende lyd...

Men må se hvad lægen siger..

Anmeld

4. marts 2012

Clisolka

Mus84 skriver:

Afsted til lægen med hende 

Vi har været afsted 4 gange nu med Isabella - hun har hostet on and off lige siden september, hvor hun startede i vuggestue. Hun har selvfølgelig dage, hvor det ikke er så slemt, men hver gang får vi beskeden "det er en virus" hos lægen. En af pædagogerne i vuggestuen er efter os pga. hosteriet (og Isabella er ikke engang en af dem der hoster værst ), men vi kan jo ikke gøre yderligere. 

Hun har lidt slim siddende på sin venstre lunge, men de kan ikke gøre noget (siger de). 

Anmeld

4. marts 2012

Swerg

Jeps. Hn hostede lige indtil han vågnede fra narkosen . Der går nogen rør fra ørene til halsen, og det gør at de hoster ..

Anmeld

28. marts 2012

Mette-mor

Blev du så klogere efter jeres besøg hos lægen? 1 måned er lang tid at have tør hoste. Lægen må undersøge hende bedre denne gang. Forhåbentligt var det hverken lungebetændelse eller astma, men det er nu rart at finde årsagen til den tøre hoste, så hun kan få denne rette behandling. Tør hoste kan skyldes mange ting.

Forhåbentlig er det "bare" de øvre luftveje, som er lidt inflammerede, hvilket er den hyppigste årsag til tør hoste, så forhåbentligt ingen astma eller lungebetændelse.

Håber, at hun har det meget bedre nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.