Gode råd mod rød numse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.189 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2009

Mutti2

Hej piger.

da vi vågnede op her til morgen, havde lille-pigen ufattelig rød numse Hun har aldrig haft rød numse, men i dag er det så galt, at når jeg tørrer lige så stille og roligt over det "falder" meget lidt af huden af og det bløder

Hun græder ikke og klager ikke over det gør ondt. I morges rendte hun rundt uden ble i en halv time, og igen nu i en time. Da jeg gave hende ble på i morges smurte jeg det med en smule zink-salve.

Jeg kunne se meget forskel efter den halve time uden ble i morges, men nu synes jeg godt nok ikke det går fremaf!!

Jeg har lagt mærke til at hun nyde at sidde på noget koldt nu når hun render rundt uden ble, så det må jo alligevel gør ondt!!

Hvad gør i når jeres guldklumper har rød numse?? Smør i det med salve, eller hvordan??

Knus Pernille, mor til lille Milla-Victoria på 14½ mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2009

MetteT

Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt så meget godt om kogt vands klude.. altså du koger noget vand og tar f.x en stofble og klipper ud så det passer på det røde sted, og når vandet er kølet vrider du kluden godt op i vandet og putter derefter på det røde sted og lar det tørrer... Altså på med bleen også.. og så sku det hjælpe helt fantastisk... Men som sagt, har ikke selv haft problemer med rød numse, så har ikke selv prøvet det, men alle i mødregruppen har anbefalet det... Håber det kan bruges..

Knus Mette

Anmeld

28. marts 2009

Lusi

Luna har haft rigtig rød numse to gange nu og begge gange har jeg brugt kogtvandsklude, som har hjulpet perfekt + jeg så også har haft brugt Weleda zinksalve indimellem.

Nå men, som MetteT siger så kog noget vand og put en udklippet stofble ned i vandet, dog vred jeg ikke stykket, før jeg lagde det på numsen, men beholdte det meget vådt. Sagde de på sygehuset jeg skulle gøre.

Anmeld

28. marts 2009

Mormilla

E-vitamin salve det brugte jeg til min dreng. Han har haft det samme Det er en rigtig go salve som du kan få på apoteket...

Anmeld

28. marts 2009

heaven

kogtvandsklude kogtvandsklude og mere kogtvandsklude....... jeg vrider dem heller ikke op, men lægger dem på drivvåde - og det virker....... og ikke bruge nogen salver samtidigt med kludene, for så virker de ikke.....

Jannie

Anmeld

28. marts 2009

Pia

Pantenol salve kan anbefales her fra.<br /> sm&oslash;r det p&aring; og allerede efter en time kan du se forskel..<br /> Jeg har haft s&aring; meget gl&aelig;de af den salve..<br /> Og jeg arbejder som ssh'er og er vant til og bruge zink , som ellers ogs&aring; er en god salve..<br /> Men pantenol er bare bedre og vi bruger det gerne..<br /> <br /> kh pia.

Anmeld

28. marts 2009

fam.4xc

Apoteket har en super salve til røde numser - kan bare ik helt huske navnet men bare be om den super salve til røde numser så ved de hva det er for en!! Intynityl eller noget i den stil...

Du kan lyn hurtigt se forskel - den er ik mindre end genial!!

Anmeld

28. marts 2009

Plysbjørnen

fam.4xc skriver:

Apoteket har en super salve til røde numser - kan bare ik helt huske navnet men bare be om den super salve til røde numser så ved de hva det er for en!! Intynityl eller noget i den stil...

Du kan lyn hurtigt se forskel - den er ik mindre end genial!!

Den hedder Inotyol salve. har lige stået og smurt min datter med den.

Anmeld

28. marts 2009

Susan1978

heaven skriver:

kogtvandsklude kogtvandsklude og mere kogtvandsklude....... jeg vrider dem heller ikke op, men l&aelig;gger dem p&aring; drivv&aring;de - og det virker....... og ikke bruge nogen salver samtidigt med kludene, for s&aring; virker de ikke.....<br /> <br /> Jannie<br />

ja det anbefaler jeg ogs&aring;.. <br /> <br /> det er simpelthen s&aring; fantastisk.. troede ikke p&aring; det, men efter 2 klude..s&aring; skal du se.. <br />

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.