Dræn - øret løber...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.729 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

birthee

Min datter fik dræn i øret den 15. februar, det gik fint... nu er hendes ører så begyndt at løbe her i nat... skal jeg indløse recepten på de øredråber imorgen? Kan simpelthen ikke huske hvad de sagde nede ved ørelægen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Swerg

Min søn fik lagt dræn igår, vi fik af vide at hvis ørene begynder at løbe så skulle vi dryppe. Jeg ville få fat på nogen dråber og begynde at dryppe du må max dryppe ørene 2 gange dagligt i 7 dage af gangen knus

Anmeld

4. marts 2012

ledermus

birthee skriver:

Min datter fik dræn i øret den 15. februar, det gik fint... nu er hendes ører så begyndt at løbe her i nat... skal jeg indløse recepten på de øredråber imorgen? Kan simpelthen ikke huske hvad de sagde nede ved ørelægen...

min søn har lige fået lagt dræn i tirsdags og der snakkede ørelægen slet ikke noget om nogle dråber?

Hvad er det man kan dryppe med og hvorfor gør man det?

Anmeld

4. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg tror det kommer meget an på hvilken ørelæge man har.

Nogle mener at ørerne bare skal have lov til at løbe...for så kommer betændelsen jo automatisk ud.

Andre giver øredråber med det samme. Hvis jeg var dig ville jeg ringe op til ørelæge i morgen hvis de stadig løber.

Anmeld

4. marts 2012

prettybutterfly

Min datter har haft dræn i over et år nu. De har løbet af flere omgange, men vi har fået at vide at når de løber, er det tegn på de virker, og at DET er behandlingen for mellemørebetændelse, så intet andet skal gøres. Men mindre det bliver ved med at løbe efter en uge.

Anmeld

4. marts 2012

CamiRon

Begge mine piger har dræn og hos vores ørelæge er det ren procedure at ved mellemørebetændelse hvor det løber fra øret, skal øret dryppes med nogle øredråber der hedder Ciloxan. De indeholder en smule penicillin. Så sådan gør vi hos os. Hvis barnet ikke er påvirket ville jeg ikke gøre noget før i morgen, hvor jeg ville ringe til ørelægen og få den rigtige vejledning.

God bedring.

Anmeld

5. marts 2012

birthee

CamiRon skriver:

Begge mine piger har dræn og hos vores ørelæge er det ren procedure at ved mellemørebetændelse hvor det løber fra øret, skal øret dryppes med nogle øredråber der hedder Ciloxan. De indeholder en smule penicillin. Så sådan gør vi hos os. Hvis barnet ikke er påvirket ville jeg ikke gøre noget før i morgen, hvor jeg ville ringe til ørelægen og få den rigtige vejledning.

God bedring.

Ja, jeg kunne så ikke få fat i ørelægen idag - så hvad gør jeg nu?

Anmeld

5. marts 2012

CamiRon

birthee skriver:

Ja, jeg kunne så ikke få fat i ørelægen idag - så hvad gør jeg nu?

Nu er klokken jo mange og hvis du ikke har fået fat i en læge eller en anden ørelæge at spørge dig til råds hos, så må du prøve igen i morgen. Ved du om din recept er på Ciloxan? For hvis det er det og du igen i morgen har problemer med at få fat i ørelægen, så ville jeg altså indløse recepten og begynde at dryppe. Her skal vi dryppe øret 2 gange om dagen med 3 dråber og i 5 dage.

Håber du kommer igennem i morgen.

Anmeld

5. marts 2012

Inge Nielsen

Kan du ikke ringe til lægevagten? I så fald vil du da få den helt rigtige vejledning omkring, hvad du bør gøre nu, hvor det er begyndt at løbe fra dit barns dræn i ørerne. Det er vigtigt at du får den rigtige vejledning af en fagperson. 

Mit råd til dig er at ringe til lægevagten nu. I morgen kan du altid ringe til din læge, så dit barn kan blive undersøgt.

Jeg kan berolige dig med, at dræn i øret ikke er farligt. Kun ubehandlet mellemørebetændelse kan medføre nedsat hørelse.

Anmeld

6. marts 2012

birthee

CamiRon skriver:

Nu er klokken jo mange og hvis du ikke har fået fat i en læge eller en anden ørelæge at spørge dig til råds hos, så må du prøve igen i morgen. Ved du om din recept er på Ciloxan? For hvis det er det og du igen i morgen har problemer med at få fat i ørelægen, så ville jeg altså indløse recepten og begynde at dryppe. Her skal vi dryppe øret 2 gange om dagen med 3 dråber og i 5 dage.

Håber du kommer igennem i morgen.

Jeg kom igennem til ørelægen idag, og skal dryppe hendes øre 2 gange om dagen de næste 4-5 dage... hvis det stadig løber derefter, skal jeg kontakte ørelægen igen... tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.