Mad og søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

camillakrath

Hej tøser

Benjamin er nu 10 mdr. Jeg synes han kommer rigtig tidligt i seng, og det gør desværre at vi ikke kan spise sammen alle tre.

Han sover 9 - 10, 12 - 14, og så er han HELT færdig kl. 18. Han er så træt. Jeg har prøvet at putte ham til en sen hurtig lur der mellem 16 - 17, men uden held.

Hvordan sover jeres?

Udover det synes jeg ikke rigtig Benjamin har mod på rigtig varm mad endnu, hvilket gør aftensmaden lidt svær. Hans måltider ser sådan ud:

7: Morgengrød

8:40: Frugt, knækbrød, kiks, ost eller lign.

11: Middagsmad. Rugbrød med pålæg

14-14:30: Frugt, kiks, frugtmos, ost eller en kvart bolle fx

17: Aftensmad. Her vil han faktisk kun have grød!

Har prøvet alt. Både lavet speciel mad til ham, men også bare noget af det mad vi spiser. Det virker som om han slet ikke er klar endnu.
Tror i det er okay bare med grøden eller hvad skal jeg gøre?

Cyberknus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Jonatansmor

camillakrath skriver:

Hej tøser

Benjamin er nu 10 mdr. Jeg synes han kommer rigtig tidligt i seng, og det gør desværre at vi ikke kan spise sammen alle tre.

Han sover 9 - 10, 12 - 14, og så er han HELT færdig kl. 18. Han er så træt. Jeg har prøvet at putte ham til en sen hurtig lur der mellem 16 - 17, men uden held.

Hvordan sover jeres?

Udover det synes jeg ikke rigtig Benjamin har mod på rigtig varm mad endnu, hvilket gør aftensmaden lidt svær. Hans måltider ser sådan ud:

7: Morgengrød

8:40: Frugt, knækbrød, kiks, ost eller lign.

11: Middagsmad. Rugbrød med pålæg

14-14:30: Frugt, kiks, frugtmos, ost eller en kvart bolle fx

17: Aftensmad. Her vil han faktisk kun have grød!

Har prøvet alt. Både lavet speciel mad til ham, men også bare noget af det mad vi spiser. Det virker som om han slet ikke er klar endnu.
Tror i det er okay bare med grøden eller hvad skal jeg gøre?

Cyberknus

Her var/er drengen ogs fuldstændigt smadret der omkring kl 18. Det er især de dage hvor der har været god fart på i dagplejen, eller vi har været ude og opleve noget helt vildt.

De dage spiser han heller ikke noget nævneværdigt til aftensmad, især kartofler er dybt uinterssante. Han spiser som en voksen mand ellers, så jeg har konkluderet at det er fordi han er alt for træt til at kunne fokusere på måltidet. Så han spiser det han vil og kan, kommer i bad og sover ofte 18.30.

Satser på det bliver bedre, når lyset kommer frem

Anmeld

3. marts 2012

camillakrath

Jonatansmor skriver:

Her var/er drengen ogs fuldstændigt smadret der omkring kl 18. Det er især de dage hvor der har været god fart på i dagplejen, eller vi har været ude og opleve noget helt vildt.

De dage spiser han heller ikke noget nævneværdigt til aftensmad, især kartofler er dybt uinterssante. Han spiser som en voksen mand ellers, så jeg har konkluderet at det er fordi han er alt for træt til at kunne fokusere på måltidet. Så han spiser det han vil og kan, kommer i bad og sover ofte 18.30.

Satser på det bliver bedre, når lyset kommer frem

Hvornår står han så op?

Anmeld

3. marts 2012

Jonatansmor

camillakrath skriver:

Hvornår står han så op?

kl 06. Dut. Uheldige dage er han klar 05.15, men der får han altså lov til at sejle sin egen sø med bamserne inde i sengen indtil vækkeuret ringer 06.

Vi har skruet bissen betydeligt på de sidste par måneder. Nu er han begyndt at forstå at man behøver ikke op, bare fordi man lige vågner. Man kan sagtens lige hygge sig lidt inden. Han var ellers inde i en fase med at ville op ved en 4-tiden. Nul makker!

Anmeld

3. marts 2012

Filippa & Liva

Nu er min pige godt nok ikke ligeså gammel, hun bliver 5 mdr denne måned men hun sover også meget og bliver også tidligt træt.

Hun bliver puttet omkring kl. 19-19.30 og står op kl. 8 næste morgen... Middagslur er på en 2-3 timer og eftermiddagslur er på en times tid. Hun har et stort sovehjerte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.